WillemBoer schreef: 05 jun 2018, 16:10
Heb een Golf 7R gehad (technisch zelfde auto)
Dat je de auto nauwelijks hoort is onzin, er zit een dikke sound generator in, die simuleerd (overdreven hard) fake motorgeluid. Maar die kan ook zachter of helemaal uit.
Let op dat het haldex systeem goed werkt, deze willen nog wel eens slijten, dit merk je doordat de voorwielen doorslippen.
Thermostaat/waterpomp wil nog wel eens lek gaan.(electrische waterpomp dus duur)
Turbo’s van de eerste series willen nog wel eens sneuvelen.
Verder prima betrouwbare auto, snel, veel grip,makkelijk te rijden en praktisch.
Oja let ook op voor import, veel zijn ex schade auto’s!!
Origineel Nedelandse zijn gewoon waardevaster.
Nja onzin... Mijn vader heeft een Golf 7 GTD gehad, inc sport & sound pakket. Dat betekende inderdaad een hoop fake geluid (altijd nog
beter dan het standaard geluid, maar dat is natuurlijk persoonlijk). Ik vind het niet vergelijkbaar met het geluid van de S3. Het klonk in mijn beleving niet zo hard als in de Satanmobiel. Ik durf het zelfs saai te noemen, maar een Golf R bedient natuurlijk ook een wat ander publiek dan een S3 dat doet. Er zullen genoeg zaken overeenkomen met beide auto's, maar zo te zien tackelen NickVL & vriend dit probleem al enigszins. Overigens van buiten klinkt de stofzuige... S3 al een stukje beter.
Mooie overstap trouwens, van een R naar een M3