Groei van de BMW coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Groei van de BMW coupe

Bericht door Michel P » 20 jul 2007, 14:23

Kijk eens aan, een pracht foto die laat zien hoe groot de huidige auto's zijn t.o.v. auto's uit andere generaties. Foto heeft wel een licht optisch bedrog, maar de E92 komt wel heel groot over!
[IMG:944:306]http://i63.photobucket.com/albums/h129/ ... 031379.jpg[/img]

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 20 jul 2007, 14:25

*gaap*

Doe hetzelfde rijtje eens van eerste model Audi 100 (of hoe heette dat ding in den beginne) tot het huidige cruiseschip genaamd A6 (in Avant vorm bijna 5 meter lang!)

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 20 jul 2007, 14:52

LOL.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 20 jul 2007, 15:59

Tja je moet ze gewoon hun marketing werk laten doen. Alleen moet je er zelf niet in trappen. Vandaar dat mijn vader van 5 serie naar een 3 serie is gegaan. En dre van een 3 serie naar een 1 serie. De meeste blijven gewoon rijden in hun groter en duurdere auto. En dat is wat ze willen zowel bij audi bmw mercedes etc. 99 procent trappen erin en daarom maken ze elke generatie groter en duurder das makkelijk geld verdienen.

Wil je nu graag een golf dan koop je een polo. etc etc.

Robin
Berichten: 55103
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 20 jul 2007, 17:03

Op die foto maak je mij niet wijs dat de 3er coupe iig groter oogt dan de 850i bijv, of ben ik helemaal in de war???

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 20 jul 2007, 17:08

Waarom staat er de nieuwe 6 serie niet tussen?

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jul 2007, 17:16

Een 3 is iets korter dan een 850i die verbazend genoeg op zijn beurt korter is dan de E24 6-serie.


850i
lengte 4,70 m
breedte 1,86 m
hoogte 1,34 m
wielbasis 2,68 m
spoorbreedte voor 1,55 m
spoorbreedte achter 1,56 m
massa leeg 1790 kg

635CSi
lengte 4,76 m
breedte 1,72 m
hoogte 1,36 m
wielbasis 2,63 m
spoorbreedte voor 1,42 m
spoorbreedte achter 1,49 m
massa leeg 1480 kg(volgens mij zijn de pre'82 wagens zwaarder trouwens)

330i coupé
lengte 4,58 m
breedte 1,78 m
hoogte 1,40 m
wielbasis 2,76 m
spoorbreedte voor 1,50 m
spoorbreedte achter 1,51 m
massa leeg 1445 kg

Bron: autoweek.nl

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jul 2007, 17:18

Hans schreef:Waarom staat er de nieuwe 6 serie niet tussen?
Omdat het de 3 coupé t.o.v. de (Mobile)Tradition is en de nieuwe 6 daar nog niet bijhoort.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 20 jul 2007, 17:25

De afbeelding lijkt mij een shop en geeft vermoedelijk niet de werkelijke verhoudingen van het formaat van de auto's weer. De 3-serie coupé lijkt er een stuk groter dan de 850CSi terwijl die laatste qua buitenmaken een stuk groter is (20cm langer en maar 4cm lager).

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jul 2007, 17:30

@Femme: volgens mij kijk je met een scheef oog naar de 6-serie. :D De 8 is maar 12cm langer, maar wel 6cm lager. Op zich wel grappig dat de oude 6 nog steeds bijna 20cm langer is. Wat dat betreft vind ik het met de groei(de E24 is meer dan 30 jaar geleden geintroduceerd) dus nog wel meevallen. De 3 is bovendien lichter.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 20 jul 2007, 17:32

Dat de foto een compilatie is lijkt mij ook vrij duidelijk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 jul 2007, 17:40

hier een vergroting van de foto.

[img:882:435]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 843949.jpg[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 jul 2007, 17:43

De 3 coupe lijkt boven het gras te zweven en de 850i lijkt in het gras te staan.. duidelijk een shop dus.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 jul 2007, 17:44

Mari Oh Oh! schreef:
Hans schreef:Waarom staat er de nieuwe 6 serie niet tussen?
Omdat het de 3 coupé t.o.v. de (Mobile)Tradition is en de nieuwe 6 daar nog niet bijhoort.
Dit snap ik niet :?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 jul 2007, 21:13

Dat gezever over groter en zwaarder..................dat weten we nu wel....................je kan toch zelf uitmaken wat je wel of niet wilt????

Koop anders een 3 wieler, of ga met de fiets, what ever, in elk geval doe wat je wil...................................zonder je bezwaard te voelen tegen over wie dan ook.................................

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 20 jul 2007, 21:23

Het is een bewerkte foto, dit is 1 van de foto's op de BMW-kalender van dit jaar.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jul 2007, 22:55

@Rico: Je kent Mobile Tradition toch wel? Het is in principe een aparte afdeling van BMW die de heritage bewaakt door, ook voor modellen die al lang uit productie zijn en in het bijzonder de klassiekers, vooral onderdelen te leveren(er worden steeds meer delen opnieuw in productie genomen) maar ook andere zaken(archieven, foto's, meetings). De foto komt trouwens van hun pagina http://www.bmw.com/generic/com_04/en/fa ... ntent.html . De 3 behoort natuurlijk nog niet tot de modellen waar zij zorg voor dragen(de 8 denk ik net wel) maar past wel mooi in de lijn van toekomstige klassiekers. Als ze de nieuwe 6 er ook nog eens naast hadden gezet was dat teveel 'heden' geweest.

Hier nog een verhaal over MT: http://www.7-forum.com/news/news2004/75 ... dition.php

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jul 2007, 23:00

romo schreef:Dat gezever over groter en zwaarder..................dat weten we nu wel....................je kan toch zelf uitmaken wat je wel of niet wilt????
Als je naar het lijstje kijkt wat ik hierboven postte zie je dat de E92 er voor zijn maat nogal positief uitspringt(zelfs al is ie 30 jaar in het 'nadeel'), dus overdrijven is ook een vak, maar dat wisten we al langer. :D

En volgens mij is do foto ook bewerkt, òf de 3 op de foto heeft zeeeer getinte ramen. :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 jul 2007, 23:05

Mari Oh Oh! schreef:
romo schreef:Dat gezever over groter en zwaarder..................dat weten we nu wel....................je kan toch zelf uitmaken wat je wel of niet wilt????
Als je naar het lijstje kijkt wat ik hierboven postte zie je dat de E92 er voor zijn maat nogal positief uitspringt(zelfs al is ie 30 jaar in het 'nadeel'), dus overdrijven is ook een vak, maar dat wisten we al langer. :D

En volgens mij is do foto ook bewerkt, òf de 3 op de foto heeft zeeeer getinte ramen. :)
Niet tegen jou gericht, maar even in het algemeen............................

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jul 2007, 23:12

romo schreef:
Mari Oh Oh! schreef:
romo schreef:Dat gezever over groter en zwaarder..................dat weten we nu wel....................je kan toch zelf uitmaken wat je wel of niet wilt????
Als je naar het lijstje kijkt wat ik hierboven postte zie je dat de E92 er voor zijn maat nogal positief uitspringt(zelfs al is ie 30 jaar in het 'nadeel'), dus overdrijven is ook een vak, maar dat wisten we al langer. :D

En volgens mij is do foto ook bewerkt, òf de 3 op de foto heeft zeeeer getinte ramen. :)
Niet tegen jou gericht, maar even in het algemeen............................
Was ook niet tegen jou gericht, maar in het algemeen. :D De 'grote coupé' is in feite lichter geworden. Zelfs de 6 is met niet veel zwaardere motor dan de E24(630i tegen 635CSi) niet zwaarder geworden. En dat is mèt allerlei 'onmisbare' opties. Haal die eruit(*hoort iedereen schreeuwen*) en hij is gewoon veel lichter geworden.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jul 2007, 23:31

Én goedkoper. Voor de laatste 635CSi's was je in 1989 minimaal €65000 kwijt(89.000!!!! voor de M635CSi). Voor een 850Ci €122.000 in 1996...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 20 jul 2007, 23:48

8er kun je niet in hetzelfde rijtje als de 6er E24 plaatsen. Iig niet als opvolger, de auto was puur high-tech voor die tijd. De E63 6er is een echte opvolger van de E24 en zeker niet van de E31-8er.

Prijstechnisch zit de auto op hetzelfde niveau als de E24.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 20 jul 2007, 23:49

Wat betreft foto: is simpelweg een bewerkte foto. Maar dit neemt niet weg dat het goed is om te zien dat de auto's alsmaar groter worden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 jul 2007, 00:00

Mari Oh Oh! schreef:@Rico: Je kent Mobile Tradition toch wel? Het is in principe een aparte afdeling van BMW die de heritage bewaakt door, ook voor modellen die al lang uit productie zijn en in het bijzonder de klassiekers, vooral onderdelen te leveren(er worden steeds meer delen opnieuw in productie genomen) maar ook andere zaken(archieven, foto's, meetings). De foto komt trouwens van hun pagina http://www.bmw.com/generic/com_04/en/fa ... ntent.html . De 3 behoort natuurlijk nog niet tot de modellen waar zij zorg voor dragen(de 8 denk ik net wel) maar past wel mooi in de lijn van toekomstige klassiekers. Als ze de nieuwe 6 er ook nog eens naast hadden gezet was dat teveel 'heden' geweest.

Hier nog een verhaal over MT: http://www.7-forum.com/news/news2004/75 ... dition.php

Uiteraard ken ik MT.. alleen ik begreep je opmerking niet zo goed, nu na deze uitleg wel :wink:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 jul 2007, 00:13

Joop schreef:8er kun je niet in hetzelfde rijtje als de 6er E24 plaatsen. Iig niet als opvolger, de auto was puur high-tech voor die tijd. De E63 6er is een echte opvolger van de E24 en zeker niet van de E31-8er.

Prijstechnisch zit de auto op hetzelfde niveau als de E24.
Ik zie het ook niet als èchte opvolger(want onmogelijk :-)), maar gezien het plaatje en de maten* kan je wel wat zeggen over de ontwikkeling van de coupé van die maat. Overigens was een E24 in '76 ook redelijk high-tech. Check-control was toen niet bepaald gemeengoed en een aansluiting voor een werkplaats diagnose-systeem ook niet. :)

*= Volgens E31.net is de E31 4780mm lang en dus 2cm langer dan de E24. Ik ben dus geneigd de waarde van Autoweek niet te geloven. :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten