F1 seizoen 2018
- Luco
Re: F1 seizoen 2018
Die stond wel een beetje gretig naar die sportieve mannetjes te kijken 
-
Frank_Sch
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Wat ook de oorzaak is, er zijn geen excuses wanneer je kansloos op plek 6 staat, terwijl zijn teammaat wel veel punten pakt.
En om nu weer te zeggen dat dit een leermoment is, dat houdt een keer op want er wordt bewijsbaar (nog) niet geleerd. Dus Verstappen moet nu echt gaan scoren om te bewijzen dat hij een top auto waard is.
Voorlopig doet Gasly dat wel en komt de keuze van RBR voor Honda steeds dichterbij.
Op zich is 9e na een start als laatste wel netjes, maar hij had gewoon 2e of 1e moeten worden.
En om nu weer te zeggen dat dit een leermoment is, dat houdt een keer op want er wordt bewijsbaar (nog) niet geleerd. Dus Verstappen moet nu echt gaan scoren om te bewijzen dat hij een top auto waard is.
Voorlopig doet Gasly dat wel en komt de keuze van RBR voor Honda steeds dichterbij.
Op zich is 9e na een start als laatste wel netjes, maar hij had gewoon 2e of 1e moeten worden.
- dvh
Gaap.. saai weer
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^niet mee eens, er waren best leuk treintjes waar geknokt werd IMO!
Voor wat betreft Verstappen; nadat hij eerst zijn kansen op een podium trede had geminimaliseerd, heeft hij in de race zijn rijders potentie gemaximaliseerd, daarmede toch enigszins aan damage control gedaan.
Van 20 naar 9 op een circuit waar inhalen onmogelijk dan wel zo goed als onmogelijk geldt, laat ie toch zien uit het goede race hout te zijn gesneden en over zeer begenadigde coureur capaciteiten te beschikken. Ja een snellere auto, maar dan nog moet je er voorbij op dit circuit.
IMHO is het zaak de ruwe Verstappen diamant goed te begeleiden, fijn slijpen met goede mensen op hem heen, zijn vader uit de buurt, de lat niet te laag, maar zeker niet te hoog, laat hem rijpen, laat hem garen als de mooiste biefstuk, dan moet het goed komen.
Voor wat betreft Verstappen; nadat hij eerst zijn kansen op een podium trede had geminimaliseerd, heeft hij in de race zijn rijders potentie gemaximaliseerd, daarmede toch enigszins aan damage control gedaan.
Van 20 naar 9 op een circuit waar inhalen onmogelijk dan wel zo goed als onmogelijk geldt, laat ie toch zien uit het goede race hout te zijn gesneden en over zeer begenadigde coureur capaciteiten te beschikken. Ja een snellere auto, maar dan nog moet je er voorbij op dit circuit.
IMHO is het zaak de ruwe Verstappen diamant goed te begeleiden, fijn slijpen met goede mensen op hem heen, zijn vader uit de buurt, de lat niet te laag, maar zeker niet te hoog, laat hem rijpen, laat hem garen als de mooiste biefstuk, dan moet het goed komen.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Volledig eens romo.
-
Frank_Sch
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Biefstuk laten garen? 
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Hij is in de war met draadjesvlees
...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^allemaal goed, als het maar smaakt en die ruwe diament maar gaat schitteren 
- Luco
Ik vind het juist (in het algemeen) alleen maar minder gaan sinds Jos een stap terug heeft gedaan met het begeleiden/sturen van Max.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
He, die wilde ik er ook net uit gooien.
- romo
Max had veruit de snelste race ronde, nog vergeten te melden, dat geeft nogmaals aan dat het wel een groeidiamant is, maar wel eentje die nog wat (mentale) fijnslijperij behoeft.
Talent, aanleg, race DNA predispositie, Max heeft dat, daar kan geen twijfel over bestaan, super, RB zou gek zijn als zo`n talent laten gaan, maar wel even op scherp zetten !!
Talent, aanleg, race DNA predispositie, Max heeft dat, daar kan geen twijfel over bestaan, super, RB zou gek zijn als zo`n talent laten gaan, maar wel even op scherp zetten !!
-
ErikS
Mooi ook dat Max aan heeft gegeven gisteren met een rustigere mood in de auto te hebben gezeten.
En dat hij, ondanks dat gevoel een beter resultaat had dan verwacht. Dat lijkt de knop te zijn geweest die om moest.
Ik ben benieuwd. Met af en toe een halve ronde wachten had hij nu bovenaan het kampioenschap kunnen staan. En we hebben nog 14 races te gaan, vergeet dat niet.
Het lijkt sterk, maar met 3 topteams met ieder 2 overwinningen is het ook niet zo dat er 1 persoon al 5 van de 6 races heeft gewonnen.
Ik ben voor dit jaar stiekem voor RIC. Leerseizoen voor Max, RIC blijft dan toch sneller bij RB.
Dan kan Max vanaf volgend jaar gaan shinen, indien het motorblok voor elkaar is.
En dat hij, ondanks dat gevoel een beter resultaat had dan verwacht. Dat lijkt de knop te zijn geweest die om moest.
Ik ben benieuwd. Met af en toe een halve ronde wachten had hij nu bovenaan het kampioenschap kunnen staan. En we hebben nog 14 races te gaan, vergeet dat niet.
Het lijkt sterk, maar met 3 topteams met ieder 2 overwinningen is het ook niet zo dat er 1 persoon al 5 van de 6 races heeft gewonnen.
Ik ben voor dit jaar stiekem voor RIC. Leerseizoen voor Max, RIC blijft dan toch sneller bij RB.
Dan kan Max vanaf volgend jaar gaan shinen, indien het motorblok voor elkaar is.
- Robin Hartog
Dit kun je op basis van die snelste ronde niet zeggen zonder dat je andere factoren ook mee neemt imho. Ricciardo had duidelijk een power probleem en reed vooraan = vrije baan. Als hij dat power probleem niet had gehad dan was de snelste ronde gewoon door Ricciardo gezet.romo schreef: 28 mei 2018, 08:34 Max had veruit de snelste race ronde, nog vergeten te melden, dat geeft nogmaals aan dat het wel een groeidiamant is, maar wel eentje die nog wat (mentale) fijnslijperij behoeft.
Anyway, Max heeft z'n eigen weekend verpest, maar hij heeft de race wel heel erg netjes uitgereden moet ik zeggen. Ook al heb je een snellere auto dan de helft van het veld; zie er op een baan als Monaco maar eens langs te komen. Ook die inhaalactie bij de chicane vind ik prima aangezien hij nog extra naar de kerb stuurde om de bocht nog wel te halen. Meer van dit soort races wil ik zien van Max, laat hem maar crashen in de Quali en dan mooie inhaalrace.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Dat denk ik niet.....Max zette die snelste tijd neer aan het eind van de race, dus met een lichte auto en doordat hij met een andere bandenstrategie reed, hij reed op dat moment met de hypersoft.Robin Hartog schreef: 28 mei 2018, 10:15Als hij dat power probleem niet had gehad dan was de snelste ronde gewoon door Ricciardo gezet.
Ricciardo had de hypersoft al gebruikt in het begin van de race, dus met een zware auto en die reed dus met de ultrasofts op het moment dat de auto lichter werd.
Het verschil tussen de hypersoft en ultrasoft werd ingeschat op ongeveer een seconde per ronde in het voordeel van de hypersoft.
- Robin Hartog
I stand corrected, het is logisch dat Max de snelste raceronde neerzette. Echter is het dan ook appels met peren vergelijken.Opa schreef: 28 mei 2018, 10:36Dat denk ik niet.....Max zette die snelste tijd neer aan het eind van de race, dus met een lichte auto en doordat hij met een andere bandenstrategie reed, hij reed op dat moment met de hypersoft.Robin Hartog schreef: 28 mei 2018, 10:15Als hij dat power probleem niet had gehad dan was de snelste ronde gewoon door Ricciardo gezet.
Ricciardo had de hypersoft al gebruikt in het begin van de race, dus met een zware auto en die reed dus met de ultrasofts op het moment dat de auto lichter werd.
Het verschil tussen de hypersoft en ultrasoft werd ingeschat op ongeveer een seconde per ronde in het voordeel van de hypersoft.
- frankie
Juist, het zegt natuurlijk al genoeg dat Stroll de snelste raceronde had voor Max daaronder dook....
-
OnlineWJ
Haha dat dus.
En holy shit wat is die Stroll een prutser....
En holy shit wat is die Stroll een prutser....
-
OnlineRS-Ron
Denk dat RBR ook wel een lastige keuze had moeten maken als Max wel op P2 had gestaan met de start. Dan hadden ze er toch echt een call uit moeten gooien nadat Ric in de schildpadstand schoot met zijn motor. Dan had heel de wereld weer geroepen dat Max cadeautjes krijgt van RB en Ric gepiepeld werd. Max zelf weet als geen ander dat hij hier een (bijna) zekere winst van Monaco heeft verkloot en de toekomst zal uitwijzen of hij meer volwassen/uitgekookter is geworden of dat hij iedere keer weer te veel risico neemt. Grootste verschil, naar mijn mening, is dat Max vanaf het begin van dit seizoen door mannen als Vettel, Hamilton maar ook Ricciardo als titelkandidaat is behandeld op de baan. Waar het hiervoor meer ging in de trend van: laat dat ventje zijn spierballetjes maar laten zien is het nu vanaf race 1 alle trucendozen open om hem uit zijn evenwicht te brengen. Vind het zelf fascinerend om te zien. Max moet nog veel leren om op zich op dit vlak te kunnen meten met de grote(n). Ik weet niet of Jos hem daarbij kan helpen, volgens mij heeft Jos wel zodanig respect bij Max dat hij hem kan beïnvloeden. Alleen heeft Jos ook geen brede ervaring met het vechten voor een wereldtitel....... hoop dat ie wat heeft meegenomen van zijn toenmalige teamgenoot Shumi.
Gr Ron
Gr Ron
-
ErikS
Hele wedstrijd gecontroleerd door iemand die 1.19 rijdt als max.....
Dat zegt genoeg over de mogelijkheden om in te halen.
Saaiste race ooit, daardoor.
En toch was het leuk om te zien! Billenknijpen & Max gewoon een prachtige race gereden.
Dat zegt genoeg over de mogelijkheden om in te halen.
Saaiste race ooit, daardoor.
En toch was het leuk om te zien! Billenknijpen & Max gewoon een prachtige race gereden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
@RS-Ron: alle vrije trainingen en alle kwalificatiesessies was Ricciardo de snelste van allemaal. Nu zul je zeggen; Verstappen deed de kwalificatie niet mee... Maar hoe kun je nu zeggen dat Verstappen een bijna zekere zege heeft vergooit? Ik vind dat eerder dat Ricciardo een bijna zekere zege heeft behááld. Verstappen heeft meer een bijna zekere 2e plaats vergooid.
- Arthur
Interssante stelling. Jos heeft hem idd wel daar gebracht waar hij nu is.Luco schreef: 27 mei 2018, 20:49 Ik vind het juist (in het algemeen) alleen maar minder gaan sinds Jos een stap terug heeft gedaan met het begeleiden/sturen van Max.
- JP
-
ErikS
Verstappen heeft diverse coureurs ingehaald die een betere pace hadden dan RIC.Arthur schreef: 28 mei 2018, 12:11 @RS-Ron: alle vrije trainingen en alle kwalificatiesessies was Ricciardo de snelste van allemaal. Nu zul je zeggen; Verstappen deed de kwalificatie niet mee... Maar hoe kun je nu zeggen dat Verstappen een bijna zekere zege heeft vergooit? Ik vind dat eerder dat Ricciardo een bijna zekere zege heeft behááld. Verstappen heeft meer een bijna zekere 2e plaats vergooid.
Dus wat dat betreft moet het geen probleem zijn geweest.
Vettel & Hamilton reden allemaal op de verkeerde compound. Aan de andere kant kan je dat dan nu ook van Max zeggen, want had hij Q3 wel gehaald had hij waarschijnlijk op dezelfde strategie gereden.
- Arthur
Oh, als je het zo bekijkt dan klopt het. Ricciardo had problemen. En als Verstappen z'n auto niet had gecrashed dan had hij bijna zeker gewonnen? Ja, dan wel. Maar ja, zo was het niet. Ik keek vanuit het oogpunt dat alles normaal zou zijn geweest. Het enige wat niet meer te voorspellen was, is hoe Verstappen z'n kwalificatie zou zijn geweest 
Waren ze als 1 en 2 vertrokken dan ga ik ervan uit dat Verstappen er voorbij zou mogen om de overwinning zeker te stellen. Als ze beide probleemloos zouden zijn geweest dan had de pitstop/taktiek de doorslag gegeven.
Waren ze als 1 en 2 vertrokken dan ga ik ervan uit dat Verstappen er voorbij zou mogen om de overwinning zeker te stellen. Als ze beide probleemloos zouden zijn geweest dan had de pitstop/taktiek de doorslag gegeven.
- romo