Na ruim 12 jaar te hebben gereden op de circuits met een E36 M3 werd het tijd voor wat anders. De E36 was (in onze ogen) al een hele prima auto en gezien de leeftijd van het chassis (1994) nog in prima staat. Ook technisch en de specificaties was de auto prima in orde. Dus wat wilde ik graag gaan rijden binnen het beschikbare budget? Een origineel motorsport chassis stond hoog op de lijst. Ook moest hij qua specificaties op alle punten minimaal hetzelfde en op een aantal punten beter zijn dan de E36. In februari was ik aan het trainen in Zolder en stond ik naast een Belgische meneer die een nieuwe M4 GT4 bij zich had. Van het één kwam het ander en ik heb zijn 'oude' auto met alle onderdelen overgenomen. Wij hebben de auto helemaal uit elkaar gehaald, opnieuw gespoten en weer opgebouwd. Ook heb ik wat technische aanpassingen (laten) maken en wat zaken preventief (laten) vervangen zodat de auto helemaal naar mijn zin is.
De auto heeft een S54 motor gekoppeld aan een Drenth versnellingsbak. Onderstel is van Intrax en de remmen zijn van Stoptech / Brembo en alle losse delen zijn van kunststof.
Binnenkort gaan wij er tijdens een trackday van Driving-fun maar eens mee rijden.