F1 seizoen 2018
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Re: F1 seizoen 2018
Ik ben er goed ziek van.
- alt
Het gaat een mooie race worden morgen.
Max moet inhalen, dus dat word mooie race of een sollicitatie naar Toro Roso?
Max moet inhalen, dus dat word mooie race of een sollicitatie naar Toro Roso?
-
vester86
ik vrees dat laatste.... al zal dat ongetwijfeld aardig dichtgetimmerd zijn in zijn nieuwe contract...
- JP
Tsja, dat kan een inhaalactie worden van een jong ongeduldig ventje, in een snelle auto, op een krappe baan. Gooi die ingrediënten in een blender en je krijgt spekTAKEL....
Jammer dat Dumoulin het net niet gered heeft..... (dat was tenminste wél spannend)
Jammer dat Dumoulin het net niet gered heeft..... (dat was tenminste wél spannend)
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Is dat de broer van Coenmoulin?
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Interessante invalshoek, kan uiteraard met mijn beperkte kennis op dit gebied niet inschatten of dit waar is.
Isn't there anybody thinking why Max is far worse this year then in his last three years in F1? What has changed? There is only one answer. Think of all the things that have happend to Grosjean and other drivers.
I think it's the vertical pilon of the Halo,
Here is a piece by Dr Arrow about the Halo.
No-one even tried to explore how it affects depth perception, how it affects reaction times, solution of complex visual tasks in high stress cognitive load environment and I am sure it won't bring anything good in this way...I believe it will bring many more problems than it potentially solves. Clear field of view is always the best in this regard and is a safety measure in itself. A driver saying it is fine with the Halo, is no real measurement of an effect. I have an academic background in cognitive neuroscience and have worked on several projects in the area of visual and auditory perception. In order to properly evaluate the effects of halo on solution of cognitive tasks in perceptually saturated environment, experiments would have to be done with objective performance measurements for example in F1 simulators, solving driving tasks of different complexity with and without halo repeatedly, comparing them with subsequent thorough statistic evaluation of effects. Distractor objects always deform perception in some way, whether you realize it or not - subjective evaluation means nothing. Brain can filter out a lot of things, but it usually costs performance. A lot of research has gone into structural evaluation and testing, but the research of effects on human perception are I think non-existant as FIA didn't realize even such simple thing that it has to move the starting lights, or how will on-board cameras look like.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^Vind ik wel plausibel. Maar niet alleen voor Verstappen, die is gewoon te gretig, te ongeduldig te veel voorwaartsdrang IMHO
Die Halo geeft op zijn minst een gespleten visie
Ik kan dat ding nog steeds niet snappen, kijken moet je elke seconde, een band op je harsens dat kan, maar die kans is toch ook niet zo groot dat een Halo daarmede obligaat is?
Die Halo geeft op zijn minst een gespleten visie
Ik kan dat ding nog steeds niet snappen, kijken moet je elke seconde, een band op je harsens dat kan, maar die kans is toch ook niet zo groot dat een Halo daarmede obligaat is?
-
scuderia
Eens.
Die Halo is irritant en een resultaat van de hedendaagse betutteling. Ik kan me voorstellen dat je er minder overzicht door hebt, maar je wordt daar niet minder intelligent van. Met Max vrees ik dat wij te maken hebben met een intelligentieprobleem. Om bij de top in de F1 te horen, moet je niet dom zijn en dat is Max volgens mij wel.
Begrijp me goed, ik ben een Verstappen-fan en probeer hem de laatste drie jaren vanaf het puntje van de bank over de finish te schreeuwen. Max maakt fouten die iedere kampioen ook heeft gemaakt, dat klopt. Echter maakten die er niet zo veel elke race en die zetten er wel consequent betere prestaties tegenover.
Er is geen een kampioen geweest die in een kampioenwaardige auto zo ver weggezakt staat.
Als Alonso in die Red Bull had gezeten, dan had hij nu al gespijkerd bovenaan in de WK-stand gestaan, en zou vanmiddag een saaie race worden die hij ook binnenhengelt. Hamilton en Vettel kunnen dan echt aan de bak de rest van het seizoen.
Die Halo is irritant en een resultaat van de hedendaagse betutteling. Ik kan me voorstellen dat je er minder overzicht door hebt, maar je wordt daar niet minder intelligent van. Met Max vrees ik dat wij te maken hebben met een intelligentieprobleem. Om bij de top in de F1 te horen, moet je niet dom zijn en dat is Max volgens mij wel.
Begrijp me goed, ik ben een Verstappen-fan en probeer hem de laatste drie jaren vanaf het puntje van de bank over de finish te schreeuwen. Max maakt fouten die iedere kampioen ook heeft gemaakt, dat klopt. Echter maakten die er niet zo veel elke race en die zetten er wel consequent betere prestaties tegenover.
Er is geen een kampioen geweest die in een kampioenwaardige auto zo ver weggezakt staat.
Als Alonso in die Red Bull had gezeten, dan had hij nu al gespijkerd bovenaan in de WK-stand gestaan, en zou vanmiddag een saaie race worden die hij ook binnenhengelt. Hamilton en Vettel kunnen dan echt aan de bak de rest van het seizoen.
- Luco
Nou overdrijven is ook een vak, ook met Alonso achter het stuur van de RB los je het verschil tussen ferrari en mercedes niet op hoor.
Dus RB is nog steeds geen kampioenswaardige auto. op circuits als Monaco kunnen ze goed meekomen en met een goede strategie soms ook, maar op het gros van de circuits verliezen ze gewoon nog teveel in de kwalificatie.
Op het moment dat Renault of misschien volgend jaar Honda het vermogen in orde heeft is het wel een kampioensauto.
Dus RB is nog steeds geen kampioenswaardige auto. op circuits als Monaco kunnen ze goed meekomen en met een goede strategie soms ook, maar op het gros van de circuits verliezen ze gewoon nog teveel in de kwalificatie.
Op het moment dat Renault of misschien volgend jaar Honda het vermogen in orde heeft is het wel een kampioensauto.
-
OnlineWJ
Max rijd F1, wij niet dus zo dom zal die niet zijn. 
Anyway, de Halo heeft in de F2 al het hoofd gered van Tadasuke Makino.. Daar schoof een andere auto zo even over/langs de cockpit.
Anyway, de Halo heeft in de F2 al het hoofd gered van Tadasuke Makino.. Daar schoof een andere auto zo even over/langs de cockpit.
- Mari Oh Oh!
Ik denk dat de halo best mee zou kunnen tellen. Al is het alleen maar omdat die beugel een gevoel van gevaar wegneemt. En inderdaad het uitfilteren van dat ding kost 'rekencapaciteit' van je hersenen. Maar ik denk niet dat het daar in zit.
Ik heb het gevoel dat de achterkant van de auto Max dit jaar gewoon minder ligt. Ja, de auto is sneller, maar hij is ook veel meer 'pointy' op de verkeerde momenten. Kan misschien komen door de nog grotere rake. Aerodynamisch is dat misschien fijn, maar hoe hoger de achterkant hoe overstuurder die op mechanisch vlak is. Dat geeft dus een auto die op lage snelheid zeer wendbaar(maar ook minder betrouwbaar) is en op hoge snelheid stabiel. En daartussen in is het een blend van die twee. Dat maakt dus al dat je eigenlijk niet volledig op gevoel kan rijden omdat je de hele range aan snelheden(en de overstuurdheid van de auto bij die snelheden) mee moet nemen in je split-second beslissingen. Neem daarbij ook mee dat het gedrag van de auto ronde na ronde sowieso al verandert doordat de banden evolueren(en ze nu ook zeer temperatuur gevoelig zijn). Vergeet niet dat Ricciardo ook al een paar keer gespind/gecrashed is met de auto.
Om deze specifieke crash als voorbeeld te nemen. Ik denk dat de auto gewoon net iets minder onderstuurd was dan hij in de ronden daarvoor ervaren had en dan kom je bij dezelfde stuuruitslag en snelheid één cm dichterbij de apex en dat is op Monaco gewoon meteen het einde, zeker in die bocht. Dat neemt niet weg dat je daarvoor dus altijd marge moet incalculeren, dus in die zin is het zeker een grote fout.
Ik denk niet eens dat het raar is om parallellen te trekken met het laatste jaar van Vettel bij RBR. Die wagen vond hij ook niet fijn, zo erg dat ie weer is gaan karten om het gevoel terug te krijgen en zelfs twijfelde of F1 nog wel zijn ding was. En niet geheel ontoevallig was dat ook een wagen die zonder blown floor minder stabiel was aan de achterkant. Blijkbaar kan Ricciardo daar beter mee overweg(en juist weer minder goed met een stabielere achterkant).
Ik heb het gevoel dat de achterkant van de auto Max dit jaar gewoon minder ligt. Ja, de auto is sneller, maar hij is ook veel meer 'pointy' op de verkeerde momenten. Kan misschien komen door de nog grotere rake. Aerodynamisch is dat misschien fijn, maar hoe hoger de achterkant hoe overstuurder die op mechanisch vlak is. Dat geeft dus een auto die op lage snelheid zeer wendbaar(maar ook minder betrouwbaar) is en op hoge snelheid stabiel. En daartussen in is het een blend van die twee. Dat maakt dus al dat je eigenlijk niet volledig op gevoel kan rijden omdat je de hele range aan snelheden(en de overstuurdheid van de auto bij die snelheden) mee moet nemen in je split-second beslissingen. Neem daarbij ook mee dat het gedrag van de auto ronde na ronde sowieso al verandert doordat de banden evolueren(en ze nu ook zeer temperatuur gevoelig zijn). Vergeet niet dat Ricciardo ook al een paar keer gespind/gecrashed is met de auto.
Om deze specifieke crash als voorbeeld te nemen. Ik denk dat de auto gewoon net iets minder onderstuurd was dan hij in de ronden daarvoor ervaren had en dan kom je bij dezelfde stuuruitslag en snelheid één cm dichterbij de apex en dat is op Monaco gewoon meteen het einde, zeker in die bocht. Dat neemt niet weg dat je daarvoor dus altijd marge moet incalculeren, dus in die zin is het zeker een grote fout.
Ik denk niet eens dat het raar is om parallellen te trekken met het laatste jaar van Vettel bij RBR. Die wagen vond hij ook niet fijn, zo erg dat ie weer is gaan karten om het gevoel terug te krijgen en zelfs twijfelde of F1 nog wel zijn ding was. En niet geheel ontoevallig was dat ook een wagen die zonder blown floor minder stabiel was aan de achterkant. Blijkbaar kan Ricciardo daar beter mee overweg(en juist weer minder goed met een stabielere achterkant).
- Downforce Hans
Vettel had in zijn begin tijd ook de bijnaam "crash-kid" maar heeft zich toch ook wel bewezen.
Er moet echter wel iets gaan gebeuren want zo kan het niet doorgaan.
Er moet echter wel iets gaan gebeuren want zo kan het niet doorgaan.
-
scuderia
Dat de Mercedes en de Ferrari betere auto's over een heel seizoen zijn, ben ik wel met je eens. Reken de acties van verstappen waar hij China had moeten winnen en Baku 2e had moeten worden en Bahrein minimaal P5 mee in zijn score en hij had bovenaan gestaan in het WK.Luco schreef: 27 mei 2018, 10:07 Nou overdrijven is ook een vak, ook met Alonso achter het stuur van de RB los je het verschil tussen ferrari en mercedes niet op hoor.
Als je een topper als Alonso in die Red Bull had zitten, dan had hij vrijwel al die gelegenheden gecapitaliseerd en nu dus bovenaan gestaan. Power circuits als Canada en Monza legt RBR het af, maar Frankrijk, Oostenrijk, Hongarije zie ik wel weer kansen voor RBR om te winnen.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Haha, maar zo denk ik eigenlijk ook altijd....
behalve bij Maldonado, Grosjean, Magnussen en 'n nog 'n handvol:)))
- alt
Nog even een quote van mijn oude vader:
Als het meezit komt het in een optocht.
Als het tegenzit komt het ook in een optocht.
Bij Max is het nu het laatste.
Als het meezit komt het in een optocht.
Als het tegenzit komt het ook in een optocht.
Bij Max is het nu het laatste.
-
OnlineWJ
Max 2018;

- Luco
Monaco.......................Race...............Crashed into barriers
-
Zed240
Nou hij zorgt in ieder geval voor veel cameratijd voor de sponsoren. 
-
OnlineWJ
Het word alleen een beetje duur om die auto elke keer op te lappen.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Verstappen gaat wel goed.
- Luco
De RB van Ric heeft wel problemen.
-
vester86
so far so good voor beide red bulls 
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dat wordt een shoey 
- JP
Wat Horner zegt, een shoey voor prins Albert, en dan hoop ik dat DannyRic die prinses ook nog even volspuit.... !