Porsche Cayman S 987.2

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
jottemj
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door jottemj » 21 mei 2018, 19:27

Het geluid is wel erg dik! Ook ik heb wel wat twijfels bij de houdbaarheid van zo iets?

Hier in de stad rijdt een flapdrol die met z'n compleet zwarte exemplaar (incl. ramen en lampen) overal vol gas wegrijdt. Houdt blijkbaar van de aandacht, maar ik krijg juist de neiging om m'n uitlaat standaard te houden... kleppenauspuf is dan wel best of both worlds.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2874
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door e30touring1990 » 22 mei 2018, 09:08

klinkt wel erg lekker hoor! Wel luid idd maar zal neem ik aan nog wel meevallen op het moment dat je normaal door een dorp heen kart, 50 in 4. Erg jammer dat die nu alweer het veld moet ruimen, wel respect dat je die keuze zo snel kunt maken en daar dan ook bij kunt blijven. Zoals eerder genoemd een 1m/m135i met sper oid wellicht iets?

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door mrbbs » 22 mei 2018, 10:09

Geluid is zeer ok. Ook geen dreun bij 120/130. Gewoon bij vollast maakt ie een fantastische sound :)

M135i/140i is helaas geen optie voor MIJ: te zwaar, te lomp, geen stuurgevoel. zwak chassis. Maar goed, voor 99% van de andere sportieve rijders zal deze wel voldoen.
Probleem is dat mijn eisen en bv. van Andre veel te hoog liggen en we geen genoegen meer willen nemen met een normale sportieve productie auto. Is echt beu!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Robin Hartog » 22 mei 2018, 10:17

mrbbs schreef: 22 mei 2018, 10:09 Geluid is zeer ok. Ook geen dreun bij 120/130. Gewoon bij vollast maakt ie een fantastische sound :)

M135i/140i is helaas geen optie voor MIJ: te zwaar, te lomp, geen stuurgevoel. zwak chassis. Maar goed, voor 99% van de andere sportieve rijders zal deze wel voldoen.
Probleem is dat mijn eisen en bv. van Andre veel te hoog liggen en we geen genoegen meer willen nemen met een normale sportieve productie auto. Is echt beu!
In dat topic van Scuderia wordt wel interessante info gegeven over de nieuwe Giulia, die stond ook destijds op jouw shortlist toch?

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door mrbbs » 22 mei 2018, 10:24

Robin Hartog schreef: 22 mei 2018, 10:17
mrbbs schreef: 22 mei 2018, 10:09 Geluid is zeer ok. Ook geen dreun bij 120/130. Gewoon bij vollast maakt ie een fantastische sound :)

M135i/140i is helaas geen optie voor MIJ: te zwaar, te lomp, geen stuurgevoel. zwak chassis. Maar goed, voor 99% van de andere sportieve rijders zal deze wel voldoen.
Probleem is dat mijn eisen en bv. van Andre veel te hoog liggen en we geen genoegen meer willen nemen met een normale sportieve productie auto. Is echt beu!
In dat topic van Scuderia wordt wel interessante info gegeven over de nieuwe Giulia, die stond ook destijds op jouw shortlist toch?
Ik had er inderdaad ook iets over opgevangen dat ESP in test kon uitgezet worden.
Maar ik vrees op langere termijn dat ik mij zou storen aan het beperkte toeren bereik, is niet echt een inspirerende motor, ondanks dat hij wel vrij vlot is.

Kevin

Robin
Berichten: 54833
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Robin » 22 mei 2018, 10:29

Wat een geluid, prachtig. Zes cylinders moet het toch minimaal zijn qua sound hoor. B6 R6 V6 of meer:)

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Alfata » 22 mei 2018, 10:38

Tja, als het speels moet zijn is een M4 wel een leuke wagen, die kont is zo los dat je feitelijk in elke bocht wel dwars kunt gaan. Maar goed, die is te zwaar vermoed ik.
Als ik zo lees dan is de Gt86 toch jouw wagen. Alles met middenmotor valt af wegens teveel grip en gewicht op de achterkant. Wellicht een Abarth 124 spider? Daar kun je ook goed de hooligan mee uithangen en klinkt super.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Andre » 22 mei 2018, 12:22

De meeste nieuwe auto s bieden mij ook geen fun meer out of the box.

De 130i en 1M was daar een uitzondering in. Dat waren in de basis parels. Met een paar kleine aanpassingen kon ik daar mega veel fun uit halen. M2 doet daarin ook weer een stap terug. Het probleem ligt hem in de afmetingen en gewicht.

De autofabrikanten denken door even wat meer pk erbij te drukken dat je het gewicht kan compenseren. Fout gedacht.

Nu ook weer met de M2 competition weer zwaarder weer Fout!

Porsches zijn gemaakt op grip en worden ook al steeds zwaarder. GT3 RS is ook al geen lichtgewicht meer en is ook al een grote auto als je dat vergelijkt met de eerste types. En dan hebben deze mensen nog het racen en fun gehalte hoog in het vaandel.

Ja ik heb een M2 Competition in bestelling. Het is gewoon een dagelijkse redelijk sportieve auto en ik haal er nog wel wat fun uit. Maar ik had liever een nieuwe 1M Coupe gekocht.

Nieuwe Cayman GT4 weet ik nu al dat het geen auto voor mij zal zijn. Ik geef mijn geld liever uit om te gaan rally rijden in Finland en Zweden liefst met Speedcars Xtrem dan iedere keer mijn geld in zogenaamde sportieve auto s te investeren en later er iedere keer achter te komen dat het niks meer is dan afschrijf kanonnen.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Alfata » 22 mei 2018, 12:36

Andre schreef: 22 mei 2018, 12:22 De meeste nieuwe auto s bieden mij ook geen fun meer out of the box.

De 130i en 1M was daar een uitzondering in. Dat waren in de basis parels. Met een paar kleine aanpassingen kon ik daar mega veel fun uit halen. M2 doet daarin ook weer een stap terug. Het probleem ligt hem in de afmetingen en gewicht.

De autofabrikanten denken door even wat meer pk erbij te drukken dat je het gewicht kan compenseren. Fout gedacht.

Nu ook weer met de M2 competition weer zwaarder weer Fout!

Porsches zijn gemaakt op grip en worden ook al steeds zwaarder. GT3 RS is ook al geen lichtgewicht meer en is ook al een grote auto als je dat vergelijkt met de eerste types. En dan hebben deze mensen nog het racen en fun gehalte hoog in het vaandel.

Ja ik heb een M2 Competition in bestelling. Het is gewoon een dagelijkse redelijk sportieve auto en ik haal er nog wel wat fun uit. Maar ik had liever een nieuwe 1M Coupe gekocht.

Nieuwe Cayman GT4 weet ik nu al dat het geen auto voor mij zal zijn. Ik geef mijn geld liever uit om te gaan rally rijden in Finland en Zweden liefst met Speedcars Xtrem dan iedere keer mijn geld in zogenaamde sportieve auto s te investeren en later er iedere keer achter te komen dat het niks meer is dan afschrijf kanonnen.
Klinkt alsof je toe bent aan een 4C. :tong:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28420
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Martijn_bmw » 22 mei 2018, 12:40

Andre schreef: 22 mei 2018, 12:22 De meeste nieuwe auto s bieden mij ook geen fun meer out of the box.

De 130i en 1M was daar een uitzondering in. Dat waren in de basis parels. Met een paar kleine aanpassingen kon ik daar mega veel fun uit halen. M2 doet daarin ook weer een stap terug. Het probleem ligt hem in de afmetingen en gewicht.

De autofabrikanten denken door even wat meer pk erbij te drukken dat je het gewicht kan compenseren. Fout gedacht.

Nu ook weer met de M2 competition weer zwaarder weer Fout!

Porsches zijn gemaakt op grip en worden ook al steeds zwaarder. GT3 RS is ook al geen lichtgewicht meer en is ook al een grote auto als je dat vergelijkt met de eerste types. En dan hebben deze mensen nog het racen en fun gehalte hoog in het vaandel.

Ja ik heb een M2 Competition in bestelling. Het is gewoon een dagelijkse redelijk sportieve auto en ik haal er nog wel wat fun uit. Maar ik had liever een nieuwe 1M Coupe gekocht.

Nieuwe Cayman GT4 weet ik nu al dat het geen auto voor mij zal zijn. Ik geef mijn geld liever uit om te gaan rally rijden in Finland en Zweden liefst met Speedcars Xtrem dan iedere keer mijn geld in zogenaamde sportieve auto s te investeren en later er iedere keer achter te komen dat het niks meer is dan afschrijf kanonnen.
waarom dan niet een M1 gekocht ipv M2 competition? Staan er toch zat te koop met weinig kilometers / zo goed als nieuw?

Robin
Berichten: 54833
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Robin » 22 mei 2018, 12:58

Voor zover ik weet heeft André nu een 1M:)
Dan is t ook weer duidelijk hoe hij de post bedoelt:)

mark323ti
Berichten: 1571
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door mark323ti » 22 mei 2018, 13:46

Ben je er al uit wat je wel wil?

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door mrbbs » 22 mei 2018, 13:49

Mogelijk nog steeds de Alpine A110. Anders ga ik moeten uitkijken voor een hobby ernaast met wat mij wel kan boeien. Crosskarts staan daarbij voorlopig op 1.

mark323ti
Berichten: 1571
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door mark323ti » 22 mei 2018, 14:33

Lotus is toch hetzelfde concept als een Alpine? Is dat dan niet een optie?

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Will F. » 22 mei 2018, 14:52

Ik denk dat je sowieso geen concept met middenmotor hoeft te proberen, 1M wellicht wel idd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34012
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door JP » 22 mei 2018, 14:54

Kevin is wel iets van 2m36 of zo, dus dat is ook een klein issue......

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Tim N » 22 mei 2018, 15:01

LOL @ JP

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Macboy » 23 mei 2018, 18:49

En wat langer doorsparen voor een 1M ? Hoe zat dit dan precies ?

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door mrbbs » 23 mei 2018, 19:14

Lotus is niet hetzelfde. Lotus heeft een monocoque. Alpine is nog altijd het concept van een traditionele auto, maar dan met lichtgewicht materialen (96% alu). Ik wil het liefst nog een auto rondom mij als het voor op straat is. Al is het Lotus wel veilig. Kan je wel niet zeggen van een Caterham, Ariel of soortgelijken. Als je daar iets mee voor hebt is het meteen gedaan.

1M is ook te zwaar voor mij... geen stuurgevoel ook, lange schakelwegen, slappe vering..

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Riceaux » 23 mei 2018, 19:22

RX8? :tooth:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Will F. » 23 mei 2018, 20:31

Alfa 4c met ohlins en 300pk van Hans?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Macboy » 24 mei 2018, 00:37

mrbbs schreef: 23 mei 2018, 19:14 1M is ook te zwaar voor mij... geen stuurgevoel ook, lange schakelwegen, slappe vering..
Dat kan ik me niet helemaal voorstellen. Gewicht valt mee. Maar kan ik nog inkomen als je light weight wil. Maar meer dan 150kg zal het toch niet schelen tov de Cayman ? Geen idee eigenlijk. Stuurgevoel volg ik je ook niet. Wat bedoel je daar precies mee ? Ding was messcherp en had nog een klassiek mechanisch stuurhuis. Dacht dat het stuurgevoel van een 1M juist subliem was. Schakelwegen zijn typisch BMW retestrak en volgens mij niet langer dan van de Toyota. De vering slap is wellicht een dingetje. Kan ik niet beoordelen, maar simpel op te lossen met andere veren. Dat hebben veel 1M eigenaren gedaan. Ging om de terugslag ?

Ben erg benieuwd naar je precieze overwegingen. Let wel: heb zelf geen 1M gehad, wel veel gereden, en heb wellicht een BMW bril op en absoluut geen goede rijder zoals jij. Maar meestal herken ik de geluiden en klachten wel.

Duidelijk is wel dat als je de 1M niks vindt qua speelsheid en de Cayman te strak vindt, dat er heel weinig overblijft op autogebied. Wellicht dan toch de Lotus Exige van Michel Pol overwegen ? Maar daar kan je helemaal niet mee spelen vanwege de extreem goede mechanische grip. Dat is nog erger dan de Cayman natuurlijk. Maar wel stukken lichter en wellicht een andere beleving ?

Ben erg benieuwd welke kant dit opgaat in elk geval :thumbup:

Robin
Berichten: 54833
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door Robin » 24 mei 2018, 06:52

Aan de hand van Kevin's relaas denk ik aan een RUF CTR:)

m3e30_chris
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door m3e30_chris » 24 mei 2018, 08:14

Herkenbaar.
Een 1M en Cayman zijn dikke prima voor dagelijks vervoer, maar als 'speeltje voor erbij' had ik er weinig tot niets mee.

ErikS
Berichten: 18923
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Porsche Cayman S 987.2

Bericht door ErikS » 24 mei 2018, 08:24

m3e30_chris schreef: 24 mei 2018, 08:14 Herkenbaar.
Een 1M en Cayman zijn dikke prima voor dagelijks vervoer, maar als 'speeltje voor erbij' had ik er weinig tot niets mee.
En de 4C wel toch?
Misschien helemaal geen gek idee voor Kevin om bij Hans te gaan kijken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten