Porsche Cayman S 987.2
- jottemj
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48
Re: Porsche Cayman S 987.2
Het geluid is wel erg dik! Ook ik heb wel wat twijfels bij de houdbaarheid van zo iets?
Hier in de stad rijdt een flapdrol die met z'n compleet zwarte exemplaar (incl. ramen en lampen) overal vol gas wegrijdt. Houdt blijkbaar van de aandacht, maar ik krijg juist de neiging om m'n uitlaat standaard te houden... kleppenauspuf is dan wel best of both worlds.
Hier in de stad rijdt een flapdrol die met z'n compleet zwarte exemplaar (incl. ramen en lampen) overal vol gas wegrijdt. Houdt blijkbaar van de aandacht, maar ik krijg juist de neiging om m'n uitlaat standaard te houden... kleppenauspuf is dan wel best of both worlds.
- e30touring1990
- Berichten: 2874
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Porsche Cayman S 987.2
klinkt wel erg lekker hoor! Wel luid idd maar zal neem ik aan nog wel meevallen op het moment dat je normaal door een dorp heen kart, 50 in 4. Erg jammer dat die nu alweer het veld moet ruimen, wel respect dat je die keuze zo snel kunt maken en daar dan ook bij kunt blijven. Zoals eerder genoemd een 1m/m135i met sper oid wellicht iets?
- mrbbs
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Porsche Cayman S 987.2
Geluid is zeer ok. Ook geen dreun bij 120/130. Gewoon bij vollast maakt ie een fantastische sound 
M135i/140i is helaas geen optie voor MIJ: te zwaar, te lomp, geen stuurgevoel. zwak chassis. Maar goed, voor 99% van de andere sportieve rijders zal deze wel voldoen.
Probleem is dat mijn eisen en bv. van Andre veel te hoog liggen en we geen genoegen meer willen nemen met een normale sportieve productie auto. Is echt beu!

M135i/140i is helaas geen optie voor MIJ: te zwaar, te lomp, geen stuurgevoel. zwak chassis. Maar goed, voor 99% van de andere sportieve rijders zal deze wel voldoen.
Probleem is dat mijn eisen en bv. van Andre veel te hoog liggen en we geen genoegen meer willen nemen met een normale sportieve productie auto. Is echt beu!
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche Cayman S 987.2
In dat topic van Scuderia wordt wel interessante info gegeven over de nieuwe Giulia, die stond ook destijds op jouw shortlist toch?mrbbs schreef: 22 mei 2018, 10:09 Geluid is zeer ok. Ook geen dreun bij 120/130. Gewoon bij vollast maakt ie een fantastische sound
M135i/140i is helaas geen optie voor MIJ: te zwaar, te lomp, geen stuurgevoel. zwak chassis. Maar goed, voor 99% van de andere sportieve rijders zal deze wel voldoen.
Probleem is dat mijn eisen en bv. van Andre veel te hoog liggen en we geen genoegen meer willen nemen met een normale sportieve productie auto. Is echt beu!
- mrbbs
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Porsche Cayman S 987.2
Ik had er inderdaad ook iets over opgevangen dat ESP in test kon uitgezet worden.Robin Hartog schreef: 22 mei 2018, 10:17In dat topic van Scuderia wordt wel interessante info gegeven over de nieuwe Giulia, die stond ook destijds op jouw shortlist toch?mrbbs schreef: 22 mei 2018, 10:09 Geluid is zeer ok. Ook geen dreun bij 120/130. Gewoon bij vollast maakt ie een fantastische sound
M135i/140i is helaas geen optie voor MIJ: te zwaar, te lomp, geen stuurgevoel. zwak chassis. Maar goed, voor 99% van de andere sportieve rijders zal deze wel voldoen.
Probleem is dat mijn eisen en bv. van Andre veel te hoog liggen en we geen genoegen meer willen nemen met een normale sportieve productie auto. Is echt beu!
Maar ik vrees op langere termijn dat ik mij zou storen aan het beperkte toeren bereik, is niet echt een inspirerende motor, ondanks dat hij wel vrij vlot is.
Kevin
-
- Berichten: 54833
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche Cayman S 987.2
Wat een geluid, prachtig. Zes cylinders moet het toch minimaal zijn qua sound hoor. B6 R6 V6 of meer:)
- Alfata
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Porsche Cayman S 987.2
Tja, als het speels moet zijn is een M4 wel een leuke wagen, die kont is zo los dat je feitelijk in elke bocht wel dwars kunt gaan. Maar goed, die is te zwaar vermoed ik.
Als ik zo lees dan is de Gt86 toch jouw wagen. Alles met middenmotor valt af wegens teveel grip en gewicht op de achterkant. Wellicht een Abarth 124 spider? Daar kun je ook goed de hooligan mee uithangen en klinkt super.
Als ik zo lees dan is de Gt86 toch jouw wagen. Alles met middenmotor valt af wegens teveel grip en gewicht op de achterkant. Wellicht een Abarth 124 spider? Daar kun je ook goed de hooligan mee uithangen en klinkt super.
-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche Cayman S 987.2
De meeste nieuwe auto s bieden mij ook geen fun meer out of the box.
De 130i en 1M was daar een uitzondering in. Dat waren in de basis parels. Met een paar kleine aanpassingen kon ik daar mega veel fun uit halen. M2 doet daarin ook weer een stap terug. Het probleem ligt hem in de afmetingen en gewicht.
De autofabrikanten denken door even wat meer pk erbij te drukken dat je het gewicht kan compenseren. Fout gedacht.
Nu ook weer met de M2 competition weer zwaarder weer Fout!
Porsches zijn gemaakt op grip en worden ook al steeds zwaarder. GT3 RS is ook al geen lichtgewicht meer en is ook al een grote auto als je dat vergelijkt met de eerste types. En dan hebben deze mensen nog het racen en fun gehalte hoog in het vaandel.
Ja ik heb een M2 Competition in bestelling. Het is gewoon een dagelijkse redelijk sportieve auto en ik haal er nog wel wat fun uit. Maar ik had liever een nieuwe 1M Coupe gekocht.
Nieuwe Cayman GT4 weet ik nu al dat het geen auto voor mij zal zijn. Ik geef mijn geld liever uit om te gaan rally rijden in Finland en Zweden liefst met Speedcars Xtrem dan iedere keer mijn geld in zogenaamde sportieve auto s te investeren en later er iedere keer achter te komen dat het niks meer is dan afschrijf kanonnen.
De 130i en 1M was daar een uitzondering in. Dat waren in de basis parels. Met een paar kleine aanpassingen kon ik daar mega veel fun uit halen. M2 doet daarin ook weer een stap terug. Het probleem ligt hem in de afmetingen en gewicht.
De autofabrikanten denken door even wat meer pk erbij te drukken dat je het gewicht kan compenseren. Fout gedacht.
Nu ook weer met de M2 competition weer zwaarder weer Fout!
Porsches zijn gemaakt op grip en worden ook al steeds zwaarder. GT3 RS is ook al geen lichtgewicht meer en is ook al een grote auto als je dat vergelijkt met de eerste types. En dan hebben deze mensen nog het racen en fun gehalte hoog in het vaandel.
Ja ik heb een M2 Competition in bestelling. Het is gewoon een dagelijkse redelijk sportieve auto en ik haal er nog wel wat fun uit. Maar ik had liever een nieuwe 1M Coupe gekocht.
Nieuwe Cayman GT4 weet ik nu al dat het geen auto voor mij zal zijn. Ik geef mijn geld liever uit om te gaan rally rijden in Finland en Zweden liefst met Speedcars Xtrem dan iedere keer mijn geld in zogenaamde sportieve auto s te investeren en later er iedere keer achter te komen dat het niks meer is dan afschrijf kanonnen.
- Alfata
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Porsche Cayman S 987.2
Klinkt alsof je toe bent aan een 4C.Andre schreef: 22 mei 2018, 12:22 De meeste nieuwe auto s bieden mij ook geen fun meer out of the box.
De 130i en 1M was daar een uitzondering in. Dat waren in de basis parels. Met een paar kleine aanpassingen kon ik daar mega veel fun uit halen. M2 doet daarin ook weer een stap terug. Het probleem ligt hem in de afmetingen en gewicht.
De autofabrikanten denken door even wat meer pk erbij te drukken dat je het gewicht kan compenseren. Fout gedacht.
Nu ook weer met de M2 competition weer zwaarder weer Fout!
Porsches zijn gemaakt op grip en worden ook al steeds zwaarder. GT3 RS is ook al geen lichtgewicht meer en is ook al een grote auto als je dat vergelijkt met de eerste types. En dan hebben deze mensen nog het racen en fun gehalte hoog in het vaandel.
Ja ik heb een M2 Competition in bestelling. Het is gewoon een dagelijkse redelijk sportieve auto en ik haal er nog wel wat fun uit. Maar ik had liever een nieuwe 1M Coupe gekocht.
Nieuwe Cayman GT4 weet ik nu al dat het geen auto voor mij zal zijn. Ik geef mijn geld liever uit om te gaan rally rijden in Finland en Zweden liefst met Speedcars Xtrem dan iedere keer mijn geld in zogenaamde sportieve auto s te investeren en later er iedere keer achter te komen dat het niks meer is dan afschrijf kanonnen.

- Martijn_bmw
- Berichten: 28420
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Porsche Cayman S 987.2
waarom dan niet een M1 gekocht ipv M2 competition? Staan er toch zat te koop met weinig kilometers / zo goed als nieuw?Andre schreef: 22 mei 2018, 12:22 De meeste nieuwe auto s bieden mij ook geen fun meer out of the box.
De 130i en 1M was daar een uitzondering in. Dat waren in de basis parels. Met een paar kleine aanpassingen kon ik daar mega veel fun uit halen. M2 doet daarin ook weer een stap terug. Het probleem ligt hem in de afmetingen en gewicht.
De autofabrikanten denken door even wat meer pk erbij te drukken dat je het gewicht kan compenseren. Fout gedacht.
Nu ook weer met de M2 competition weer zwaarder weer Fout!
Porsches zijn gemaakt op grip en worden ook al steeds zwaarder. GT3 RS is ook al geen lichtgewicht meer en is ook al een grote auto als je dat vergelijkt met de eerste types. En dan hebben deze mensen nog het racen en fun gehalte hoog in het vaandel.
Ja ik heb een M2 Competition in bestelling. Het is gewoon een dagelijkse redelijk sportieve auto en ik haal er nog wel wat fun uit. Maar ik had liever een nieuwe 1M Coupe gekocht.
Nieuwe Cayman GT4 weet ik nu al dat het geen auto voor mij zal zijn. Ik geef mijn geld liever uit om te gaan rally rijden in Finland en Zweden liefst met Speedcars Xtrem dan iedere keer mijn geld in zogenaamde sportieve auto s te investeren en later er iedere keer achter te komen dat het niks meer is dan afschrijf kanonnen.
-
- Berichten: 54833
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche Cayman S 987.2
Voor zover ik weet heeft André nu een 1M:)
Dan is t ook weer duidelijk hoe hij de post bedoelt:)
Dan is t ook weer duidelijk hoe hij de post bedoelt:)
-
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Porsche Cayman S 987.2
Ben je er al uit wat je wel wil?
- mrbbs
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Porsche Cayman S 987.2
Mogelijk nog steeds de Alpine A110. Anders ga ik moeten uitkijken voor een hobby ernaast met wat mij wel kan boeien. Crosskarts staan daarbij voorlopig op 1.
-
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Porsche Cayman S 987.2
Lotus is toch hetzelfde concept als een Alpine? Is dat dan niet een optie?
- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Porsche Cayman S 987.2
Ik denk dat je sowieso geen concept met middenmotor hoeft te proberen, 1M wellicht wel idd.
- JP
- Berichten: 34012
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Porsche Cayman S 987.2
Kevin is wel iets van 2m36 of zo, dus dat is ook een klein issue......
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Porsche Cayman S 987.2
LOL @ JP
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche Cayman S 987.2
En wat langer doorsparen voor een 1M ? Hoe zat dit dan precies ?
- mrbbs
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Porsche Cayman S 987.2
Lotus is niet hetzelfde. Lotus heeft een monocoque. Alpine is nog altijd het concept van een traditionele auto, maar dan met lichtgewicht materialen (96% alu). Ik wil het liefst nog een auto rondom mij als het voor op straat is. Al is het Lotus wel veilig. Kan je wel niet zeggen van een Caterham, Ariel of soortgelijken. Als je daar iets mee voor hebt is het meteen gedaan.
1M is ook te zwaar voor mij... geen stuurgevoel ook, lange schakelwegen, slappe vering..
1M is ook te zwaar voor mij... geen stuurgevoel ook, lange schakelwegen, slappe vering..
- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Porsche Cayman S 987.2
Alfa 4c met ohlins en 300pk van Hans?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche Cayman S 987.2
Dat kan ik me niet helemaal voorstellen. Gewicht valt mee. Maar kan ik nog inkomen als je light weight wil. Maar meer dan 150kg zal het toch niet schelen tov de Cayman ? Geen idee eigenlijk. Stuurgevoel volg ik je ook niet. Wat bedoel je daar precies mee ? Ding was messcherp en had nog een klassiek mechanisch stuurhuis. Dacht dat het stuurgevoel van een 1M juist subliem was. Schakelwegen zijn typisch BMW retestrak en volgens mij niet langer dan van de Toyota. De vering slap is wellicht een dingetje. Kan ik niet beoordelen, maar simpel op te lossen met andere veren. Dat hebben veel 1M eigenaren gedaan. Ging om de terugslag ?mrbbs schreef: 23 mei 2018, 19:14 1M is ook te zwaar voor mij... geen stuurgevoel ook, lange schakelwegen, slappe vering..
Ben erg benieuwd naar je precieze overwegingen. Let wel: heb zelf geen 1M gehad, wel veel gereden, en heb wellicht een BMW bril op en absoluut geen goede rijder zoals jij. Maar meestal herken ik de geluiden en klachten wel.
Duidelijk is wel dat als je de 1M niks vindt qua speelsheid en de Cayman te strak vindt, dat er heel weinig overblijft op autogebied. Wellicht dan toch de Lotus Exige van Michel Pol overwegen ? Maar daar kan je helemaal niet mee spelen vanwege de extreem goede mechanische grip. Dat is nog erger dan de Cayman natuurlijk. Maar wel stukken lichter en wellicht een andere beleving ?
Ben erg benieuwd welke kant dit opgaat in elk geval

-
- Berichten: 54833
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche Cayman S 987.2
Aan de hand van Kevin's relaas denk ik aan een RUF CTR:)
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: Porsche Cayman S 987.2
Herkenbaar.
Een 1M en Cayman zijn dikke prima voor dagelijks vervoer, maar als 'speeltje voor erbij' had ik er weinig tot niets mee.
Een 1M en Cayman zijn dikke prima voor dagelijks vervoer, maar als 'speeltje voor erbij' had ik er weinig tot niets mee.
-
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche Cayman S 987.2
En de 4C wel toch?m3e30_chris schreef: 24 mei 2018, 08:14 Herkenbaar.
Een 1M en Cayman zijn dikke prima voor dagelijks vervoer, maar als 'speeltje voor erbij' had ik er weinig tot niets mee.
Misschien helemaal geen gek idee voor Kevin om bij Hans te gaan kijken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten