We waren op Texel Hemelvaartsdag, stervens koud....
Op de heenweg kop koffie bij Monument Afsluitdijk, auto parkeren en dan die loopbrug over met 10 graden en grijs plus motregen. En 1000 muggen om je harses gvd:)
Wat 'n mooi land!:)
Bert ///M3 schreef: 18 mei 2018, 23:04 De meeste problemen die ik bij veel expats zie zijn voornamelijk de familie en dan met name de vrouw.
Zeker als je nog een carriere hebt dan is dat vaak een probleem. Jij hebt namelijk wel wat te doen maar vrouwlief vaak niet. In het begin is het genieten van de nieuwe omgeving, maar na verloop van tijd is het nieuwe er wel af en word het ook daar een sleur. Vrouw gaat haar moeder missen, wil weer terug enz.
Heb je zoals Jussie een Spaanse vriendin/vrouw dan scheelt dat al 100%.
Of beter geen vrouw LOL.
dvh schreef: 19 mei 2018, 08:45 Waar ik vooral een hekel aan heb in Nederland. Buiten het weer. Is de drukte.
Ik woon redelijk dichtbij de (Drunense) Duinen. Mooi gebied. Leuke terrasjes. En wij wandelen daar graag met de hond&kinderen.
Maar.. is het dan een keer mooi weer. Dan is het zó achterlijk druk daar. Je bent al een behoorlijk eind aan het wandelen van je auto naar het bos. Want die moet je onderhand 3 kilometer verderop parkeren om een plekje te bemachtigen. Wil je daarna een biertje pakken op het terras dan kan het beste iemand een half uur van te voren al gaan scouten voor een plekje... en tegen de tijd dat de rest terug is heb je misschien een vrij tafeltje te pakken.
Dramatisch. Dat is ná de economische crisis absoluut erger geworden. Mensen hebben gratis wandelen ontdekt, en natuurlijk is dat leuk. En dat gaat iedereen nu dan ook maar doen. Maar het is nu gewoon belachelijk druk.
En nu begin ik over de Duinen. Maar het is overal. Of je nu naar een dierentuin, een museum, een pretpark , de stad.. waar je ook naartoe gaat. Het is overal fucking druk.
Misschien werk ik teveel tussen de bejaarden en ga ik het gedrag overnemen. Maar ik heb zó een hekel aan drukte. Het verpest het uitje voor mij. Vorig jaar een weekendje in Winterberg wezen skieen @ 'de brabander'. KANSLOOS. Omg wat was dat kansloos. Ik vervloek de mensheid wanneer ik daar rondloop. Kom er ook nooit meer. Idioterie ten top zo druk.
Ik doe het niet meer. Ik rij nog liever naar Hongarije om dáár te skiën of mijn vakantie te houden. Ik wil gewoon wat rust en leegte rond mij heen ivm rijen mensen, files, auto's , enzovoort.
Dus voor mij, buiten het weer. Een hoofdreden om het elders te zoeken is weg van de massa te zijn. Zo ver mogelijk als het ff kan.
Robin schreef: 19 mei 2018, 09:26 Oh ja de jeugd heeft de toekomst. Da's een dooddoener, maar ik ben niet zo gesteld op de Nederlandse bejaarden, ik vind ze vaak nukkig, gehaast(terwijl ze niks te doen hebben als 65 plusser) en alles moet en zal meteen klaar qua reparaties. Ik vind ze als klant nogal bijzonder.
Ze hebben geen begrip er voor(in het algemeen) als we 't druk hebben en dingen niet meteen kunnen. Dat zit met de jeugd en de middengroep(30-55) wel anders. Die snappen 'dingen'. De oude garde denkt dat we meteen in de houding moeten staan want zij zijn oud dus restecpt...
Zo wil ik niet gaan worden.
NL is natuurlijk een land vol met ego's en individualisten met 'n nog grotere ikke en eigen mening dan de rest van de wereld en dat zullen we weten ook:)
Als ik zie dat in minder individualistisch en minder rijke landen de 'wereld' een stuk sympathieker is(behalve NYC overdag, da's nog kutter dan NL, maargoed New Amsterdam, enough said)
Dat geeft mij altijd zoveel hoop!JP schreef: 18 mei 2018, 20:00 Ja leuk dat emigreren.....vooral als je de verhalen op tv ziet bij programma's zoals "ik vertrek".
Hoe onvoorbereid en naïef mensen alles achter zich laten en in een voor hun onbekend land een nieuwe start (vaak ook bedrijf, B7B, camping) op willen starten zonder fatsoenlijke voorbereiding.
Ja, ik vind het knap en bewonderenswaardig als je een nieuwe start durft te beginnen, maar een beetje voorbereiding schort er toch wel eens aan.
dvh schreef: 19 mei 2018, 08:45 Waar ik vooral een hekel aan heb in Nederland. Buiten het weer. Is de drukte.
Ik woon redelijk dichtbij de (Drunense) Duinen. Mooi gebied. Leuke terrasjes. En wij wandelen daar graag met de hond&kinderen.
Maar.. is het dan een keer mooi weer. Dan is het zó achterlijk druk daar. Je bent al een behoorlijk eind aan het wandelen van je auto naar het bos. Want die moet je onderhand 3 kilometer verderop parkeren om een plekje te bemachtigen. Wil je daarna een biertje pakken op het terras dan kan het beste iemand een half uur van te voren al gaan scouten voor een plekje... en tegen de tijd dat de rest terug is heb je misschien een vrij tafeltje te pakken.
Dramatisch. Dat is ná de economische crisis absoluut erger geworden. Mensen hebben gratis wandelen ontdekt, en natuurlijk is dat leuk. En dat gaat iedereen nu dan ook maar doen. Maar het is nu gewoon belachelijk druk.
En nu begin ik over de Duinen. Maar het is overal. Of je nu naar een dierentuin, een museum, een pretpark , de stad.. waar je ook naartoe gaat. Het is overal fucking druk.
Misschien werk ik teveel tussen de bejaarden en ga ik het gedrag overnemen. Maar ik heb zó een hekel aan drukte. Het verpest het uitje voor mij. Vorig jaar een weekendje in Winterberg wezen skieen @ 'de brabander'. KANSLOOS. Omg wat was dat kansloos. Ik vervloek de mensheid wanneer ik daar rondloop. Kom er ook nooit meer. Idioterie ten top zo druk.
Ik doe het niet meer. Ik rij nog liever naar Hongarije om dáár te skiën of mijn vakantie te houden. Ik wil gewoon wat rust en leegte rond mij heen ivm rijen mensen, files, auto's , enzovoort.
Dus voor mij, buiten het weer. Een hoofdreden om het elders te zoeken is weg van de massa te zijn. Zo ver mogelijk als het ff kan.
Het 'wat' daar is een ander 'wat' dan het 'wat' hier natuurlijk.Arthur schreef: 19 mei 2018, 12:54 Nu is er natuurlijk echt 'overal wel wat'. De vraag is of dat je beter past of dat je er minder last van hebt dat dat 'wel wat' hier.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Andreass, BMWDennis, Darudevampire, Gert-jan, MarcF en 23 gasten