En dat is het inmiddels

Ruim twee jaar de Renntaxi voor de deur, time flies...
Een week of wat geleden koelvloeistof, thermostaat en de remolie vervangen.
Teller staat inmiddels op 221k en het enige wat ie in redelijke hoeveelheden gebruikt is Euro 95.
Zomerset ook inmiddels weer gemonteerd met de nog redelijk verse Hankook Ventus S1 Evo2 97Y.
Is toch iets beter met de huidige temperaturen dan het setje Vredestein Quatrac5

.
Verleden jaar september de laatste roadtrip ( kleintje..) gemaakt. ( knipt en plakt wat uit het draadje bij de buren)
"M'n betere helft wilde een soort van trip down memory lane en wilde graag naar Königswinter(of all places...)
Nah, dat doe je dan he.
Vanmorgen om 06.00 weggereden richting Duitsland met een kwart tank Superplus, de rest van de vloeistoffen op peil en de Hankooks op spanning.
Volgegooid in Wesel bij de Shell met Racing100, €1,54/liter...(A3 afrit 6, 5 minuten rijden).
Het was in D relatief rustig, ruimte genoeg om weer eens te "spelen", beetje jagen he, het enige doel was Königswinter..
De koets ging steeds beter aan het gas hangen en de uitlaat klonk een stuk zwaarder.
Königswinter.... Hotel aan de Rijnoever werd gerenoveerd, geen koffie oid, gelukkig wel sanitair.
Verschrikkelijk gelachen, we wilden op een terras gaan zitten maar de kabelsloten door de stoelen werden demonstratief strakker getrokken.
Dan toch niet..
Nog een minuut of 10 langs de Rijn rondgelopen en vervolgens naar het Steigenberger Grand Hotel Petersberg gereden, dan daar maar koffie met gebak en genieten van het uitzicht op het Siebengebirge.
Mooie weg naar het hotel, knappe stijging icm hairpins, de E55 klonk fantastisch.
Genieten!
Tja, en dan tot de ontdekking komen dat het betreffende hotel ook verbouwd wordt.
Ach, de weg naar beneden is net zo leuk en vervolgens maar voor straf de provinciale wegen "misbruikt" en daarna binnendoor richting Bonn.
Wat neemt dat ding toch een grote stappen, in NL is er eigenlijk te weinig gelegenheid om echt het vermogen etc. te gebruiken. Drempels in de gloria he..
De Rijn over en via een mooie route(lekker een paar uur de E55 gebruiken waar ie voor gemaakt is.) richting Adenau, tank weer volgegooid, nu met Aral 102.
Werd nog aangesproken over de uitlaat(dreunde stationair idd behoorlijk, uitlaat was gek genoeg ook goed warm...)
Nog even verder bij de Ring gekeken, blijkbaar was er "iets"gebeurd, marshalls zaten op hun gemak de krant te lezen en een beetje te appen.
Aankomend weekend DTM, waren al behoorlijk wat campers in de regio.
De E55 weer met de neus richting NL, planning was binnendoor richting Aken, een route met de nodige omleidingen , uiteindelijk toch de 44 en de 61 richting Venlo.
En dan kom je via de 52 in Roermond he( we waren toch in de buurt volgens de bijrijdster).
Laatste stuk van de 52 nog even aan het "spelen"geweest met een R231 met een dikke motor, tot aan de parking van de Designer Outlet.
Maar Heini kon het spelen niet echt waarderen,(blijkbaar erg frustrerend dat ie de Renntaxi niet kon losrijden. ) getuige het volgas rechtsaf gaan en met het linkervoorwiel de verhoogde stoeprand te rammen bij de ingang. De passagier( lekker wijf) lachte nog wel vriendelijk, ben maar wijselijk doorgereden en verderop de auto geparkeerd.
Rondje gelopen, Gant van wat overhemden verlost en op ons gemak naar huis.
Lekker dagje, 14,5 uur later en bijna 900 kilometer gereden.
Omdat het kan..."
Met dat soort tripjes is het ding op z'n best, Jekyll and Hide op 4 wielen.

Binnenkort maar weer eens een dagje plannen.