Audi S5 gespot
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
blijf kloten met een GSM, ook al ben ik erg handig met Opera Mini en T9
dus even een uitgebreidere reactie..
Anyway ik rij de A7 op zie ik in mijn spiegel 2 xenonlampen met prachtige LED's daaronder aankomen.. mijn olie was nog niet heet dus ingaan op een kleine uitdaging zat er toch niet in, want daarin ben ik altijd erg precies. Een zwarte S5 reed me met 140 voorbij en ik haakte aan, bleef netjes erachter rijden en de S5 rijder deed ook niet echt een poging om weg te rijden.. Waarschijnlijk was de auto net opgehaald en zit die nog dik in zijn inrijperiode.. Dus dan weet je het wel spierballen laat ie toch niet zien..
Ik bleef een kilometer of 10 achter hem rijden en kon de auto mooi in me op nemen.. Wat een ongelovelijke mooie auto zeg.. zo lauw ik de e92 M3 vind zo mooi gaaf vind ik deze auto. De foto's beloofde al veel maar IRL is het een beauty.. waar de e92 M3 aan alle kanten geforceerd moet over komen om spierballen te tonen, laat deze Audi S5 met een gracieuze maar toch kracht uitstralende verschijning zien dat er geen storende details nodig zijn om dik te ogen.
Op een gegeven moment ging ik hem langzaam inhalen en reed naast hem.. De Audi rijder, met dame als passagier keek naar mij.. en reageerde enigzins verbaast toen ik hem thumbs up gaf.. een seconde van vertwijfeling op zijn gezicht, zo van wat bedoeld ie nou ? maar snel had ie de boodschap door en dat was dat ik zijn auto mooi vond. Zoiets had ie natuurlijk nooit verwacht van een BMW M3 rijder
Ik gaf een beetje gas.. even kijken of ie er zin in had, maar nadat ik een wagenlengte of 4 voor lag stopte ik de actie en ging voor hem rijden.. langzaam voerde ik de snelheid op naar 180 a 200 km/h en hij volgde me gestaag met dezelfde snelheid, maar hij ging niet ineens dik op het gas staan..ik dus ook niet, nouja ik liet de snelheid maar weer zakken naar rond de 140 en hij ook.. daarna bleef hij achter me rijden en toen ik er af moest nog even een lichtseintje, nog een zwaaien en een stukje wederzijds respect tonen..
Al met al een prachtig produkt uit Ingolstadt, erg concurrerend geprijst tov de e92 M3 en lulverhalen dat die laatste 25K meer dubbel en dwars waard is gaat er bij mij niet in.
Als M3 rijder zeg ik dat de mooiste nieuwe M uit ingolstadt komt met een S op de kont.
Je zou er bijna weer Audi om gaan rijden

Anyway ik rij de A7 op zie ik in mijn spiegel 2 xenonlampen met prachtige LED's daaronder aankomen.. mijn olie was nog niet heet dus ingaan op een kleine uitdaging zat er toch niet in, want daarin ben ik altijd erg precies. Een zwarte S5 reed me met 140 voorbij en ik haakte aan, bleef netjes erachter rijden en de S5 rijder deed ook niet echt een poging om weg te rijden.. Waarschijnlijk was de auto net opgehaald en zit die nog dik in zijn inrijperiode.. Dus dan weet je het wel spierballen laat ie toch niet zien..
Ik bleef een kilometer of 10 achter hem rijden en kon de auto mooi in me op nemen.. Wat een ongelovelijke mooie auto zeg.. zo lauw ik de e92 M3 vind zo mooi gaaf vind ik deze auto. De foto's beloofde al veel maar IRL is het een beauty.. waar de e92 M3 aan alle kanten geforceerd moet over komen om spierballen te tonen, laat deze Audi S5 met een gracieuze maar toch kracht uitstralende verschijning zien dat er geen storende details nodig zijn om dik te ogen.
Op een gegeven moment ging ik hem langzaam inhalen en reed naast hem.. De Audi rijder, met dame als passagier keek naar mij.. en reageerde enigzins verbaast toen ik hem thumbs up gaf.. een seconde van vertwijfeling op zijn gezicht, zo van wat bedoeld ie nou ? maar snel had ie de boodschap door en dat was dat ik zijn auto mooi vond. Zoiets had ie natuurlijk nooit verwacht van een BMW M3 rijder

Ik gaf een beetje gas.. even kijken of ie er zin in had, maar nadat ik een wagenlengte of 4 voor lag stopte ik de actie en ging voor hem rijden.. langzaam voerde ik de snelheid op naar 180 a 200 km/h en hij volgde me gestaag met dezelfde snelheid, maar hij ging niet ineens dik op het gas staan..ik dus ook niet, nouja ik liet de snelheid maar weer zakken naar rond de 140 en hij ook.. daarna bleef hij achter me rijden en toen ik er af moest nog even een lichtseintje, nog een zwaaien en een stukje wederzijds respect tonen..
Al met al een prachtig produkt uit Ingolstadt, erg concurrerend geprijst tov de e92 M3 en lulverhalen dat die laatste 25K meer dubbel en dwars waard is gaat er bij mij niet in.
Als M3 rijder zeg ik dat de mooiste nieuwe M uit ingolstadt komt met een S op de kont.
Je zou er bijna weer Audi om gaan rijden

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Wil ik graag de rest van de 3er en A5/S5 nog even omdraaien en A5/S5 mooi vinden.romo schreef:Daar kan ik me volledig bij aansluiten, waarvan akte..................Starred schreef:Ik heb geloof ik precies de tegenovergstelde smaak van Rico![]()
Mijn smaak:
3-coupe: super mooi
3-rest: minder mooi
A5/S5: minder mooi
1-coupe: minder mooi
1-rest: niet mooi

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wat die gast van Evo zegt klopt voor een groot deel. Komt overeen met mijn posting. Maar over dat schakelen is echte eerste klas onzin.
Ik kom uit een 175pk tdi stuiven, handgeschakeld en stap in een 354pk V8 monster met handbak. Dat betekent dat schakelen en koppelen erg lastig zal moeten zijn, want veel vermogen.
Maar zoals ik schreef, ik kon er meteen PERFECT mee overweg, dus volgas in I en bij 7000 toeren naar II zonder enig probleem.
Dan moet zo'n Evo-blad schrijver ook niet zeiken
Ik kom uit een 175pk tdi stuiven, handgeschakeld en stap in een 354pk V8 monster met handbak. Dat betekent dat schakelen en koppelen erg lastig zal moeten zijn, want veel vermogen.
Maar zoals ik schreef, ik kon er meteen PERFECT mee overweg, dus volgas in I en bij 7000 toeren naar II zonder enig probleem.
Dan moet zo'n Evo-blad schrijver ook niet zeiken

- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Ik heb ongeveer alleen in mn lesauto 3 jaar terug handgeschakeld gereden (luie donder!) en stapte in de S5. In het begin even wat moeite, maar na pakweg een kilometer 20 was een sprintje trekken geen probleem meer. Het is echt een fijne handbak.. hier zou ik een automaat wel voor willen ruilenMacboy schreef:Wat die gast van Evo zegt klopt voor een groot deel. Komt overeen met mijn posting. Maar over dat schakelen is echte eerste klas onzin.
Ik kom uit een 175pk tdi stuiven, handgeschakeld en stap in een 354pk V8 monster met handbak. Dat betekent dat schakelen en koppelen erg lastig zal moeten zijn, want veel vermogen.
Maar zoals ik schreef, ik kon er meteen PERFECT mee overweg, dus volgas in I en bij 7000 toeren naar II zonder enig probleem.
Dan moet zo'n Evo-blad schrijver ook niet zeiken

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
zucht... nee maar wel de 335i coupe en ook een A5 en dus de S5 waarvan ik de laatste 2 al vanaf de foto prachtig vond en IRL helemaal super.. terwijl ik die 335i coupe een ouwelullen bak vind..in het echt en op papier... tja wat zal ik dan van die M3 gaan vinden
Jongens ik heb echt me best gedaan om hem mooi te vinden maar helaas. Ik vind de e92 M3 gewoon geen mooie auto. En ga echt niet hypocriet roepen straks dat ik zo fantastisch mooi vind in het echt.

Jongens ik heb echt me best gedaan om hem mooi te vinden maar helaas. Ik vind de e92 M3 gewoon geen mooie auto. En ga echt niet hypocriet roepen straks dat ik zo fantastisch mooi vind in het echt.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Zo, kom net terug van de Audi Driving Experience op Assen met de S5, alleen het ochtendprogramma meegedaan, omdat ik zo moet werken.
Mijn eerste indrukken:
- erg fraai gedrongen voorkomen
- wat anonieme achterkant
- fraai interieur
- fijne stoelen!
- niks aan te merken op de koppeling/schakelen
- elektronische handrem voegt niks toe naar mijn mening, vind het zelfs vrij omslachtig
- als je licht remmend hard een bocht induikt, 'zet' de kont zich lekker
- auto blijft vrij lang neutraal
- als je wat minder 'netjes' rijdt worden de voorbanden snel warm en onderstuurt ie toch wel wat sneller (Continental SportContact 2 in 255/35-19)
- de V8 klinkt van buiten lekkerder dan vanbinnen, alhoewel dat ook nog prima is
- motor klimt rap in de toeren, paar keer verrast door de begrenzer na een snelle bocht
- als je rap slalomt en dan moet remmen, voel je die 1600kg wel flink drukken, mag de kont graag wat opzij komen
Langer verslag met foto's volgt..... 8)
Mijn eerste indrukken:
- erg fraai gedrongen voorkomen
- wat anonieme achterkant
- fraai interieur
- fijne stoelen!
- niks aan te merken op de koppeling/schakelen
- elektronische handrem voegt niks toe naar mijn mening, vind het zelfs vrij omslachtig
- als je licht remmend hard een bocht induikt, 'zet' de kont zich lekker
- auto blijft vrij lang neutraal
- als je wat minder 'netjes' rijdt worden de voorbanden snel warm en onderstuurt ie toch wel wat sneller (Continental SportContact 2 in 255/35-19)
- de V8 klinkt van buiten lekkerder dan vanbinnen, alhoewel dat ook nog prima is
- motor klimt rap in de toeren, paar keer verrast door de begrenzer na een snelle bocht
- als je rap slalomt en dan moet remmen, voel je die 1600kg wel flink drukken, mag de kont graag wat opzij komen
Langer verslag met foto's volgt..... 8)
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Alvast 2 plaatjes:
[img:700:467]http://martijnfoto.nl/dump/DF/IMG_9911.jpg[/img]
[img:700:467]http://martijnfoto.nl/dump/DF/IMG_9939e.jpg[/img]
[img:700:467]http://martijnfoto.nl/dump/DF/IMG_9911.jpg[/img]
[img:700:467]http://martijnfoto.nl/dump/DF/IMG_9939e.jpg[/img]
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
helemaal mee eens! heel erg fraaiRebel schreef:
Merde'......waarom worden er geen mensen wakker in Nederland ...
Ze lijken zo easy en smooth, maar de meeste zien de finesse waarschijnlijk niet.....Fenomenaal wederom!
Even voor de duidelijkheid, ik heb het over de foto's, en niet over de S5![]()
Chapeau Martijn.
@Martijn>>met wat voor objectief schiet je? 70-200 2.8 of 4.0?
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Ben ook net terug van de drivingexpierience met de S5.Dat had ik erbij gekregen toen ik de RS4 kocht.
Moet zeggen dat het een leuke dag was maar had er meer van verwacht.Volgens de dealer was dat echt iets voor mij,ondanks m'n raceactiviteiten,zou ik er zeker wat van leren omdat we echt los gelaten werden met die auto's.Nou dat viel tegen nadat we s'morgens uitleg hadden gekregen over het circuitrijden gingen we het circuit op voor div. oefeningen o.a slalom(wel leuk snelste tijd en dus een prijsje
) daarna gingen we s'middags met de auto het hele circuit rijden maar we moesten constant achter de instructeur blijven,en dan is het nadeel dat de langzaamste het tempo bepaalt(vrouw ca. 40 jaar) dus dat ging niet echt hard.Later wel een aantal keren vol achter de instructeur aan met een RS4.Hoewel ik hem bij kon houden zat ik constant in het ESP. dus dan was de gang er weer uit. de S5 is wel een stabiele auto maar veel te zwaar voor circuitwerk. Een RS4 is veel stugger en waarschijnllijk ook sneller.Wat me wel opviel is dat er een mooie balans in de auto zit met minder onderstuur dan verwacht.overstuur is met ESP aan niet op te wekken dus dat is bijna niet aan de orde geweest.
Optisch is de S5 een mooie auto maar wat ik een beetje vreemd vind is de glooiende lijn t.h.v het voorportier dat geeft de auto m.i een wat lompere lijn van de zijkant verder wel een prachtige kar met een interieur waar prachtige materialen in zijn verwerkt.
Qua motor heeft het me wel positief verbaasd.Hoewel het geen hoogtoerig machien is loopt hij smeuig van onderuit naar het max. toe waarbij er een mooie roffel word geproduceerd.In ccerelatie t.o.v en RS4 zal het eerste meters niet veel uit maken maar met name boven de 4500 tpm is de RS4 veel feller.
Kortom een prachtige auto en een geslaagd dag waarvan ik meer verwacht had maar wel van genoten hebt.
Moet zeggen dat het een leuke dag was maar had er meer van verwacht.Volgens de dealer was dat echt iets voor mij,ondanks m'n raceactiviteiten,zou ik er zeker wat van leren omdat we echt los gelaten werden met die auto's.Nou dat viel tegen nadat we s'morgens uitleg hadden gekregen over het circuitrijden gingen we het circuit op voor div. oefeningen o.a slalom(wel leuk snelste tijd en dus een prijsje

Optisch is de S5 een mooie auto maar wat ik een beetje vreemd vind is de glooiende lijn t.h.v het voorportier dat geeft de auto m.i een wat lompere lijn van de zijkant verder wel een prachtige kar met een interieur waar prachtige materialen in zijn verwerkt.
Qua motor heeft het me wel positief verbaasd.Hoewel het geen hoogtoerig machien is loopt hij smeuig van onderuit naar het max. toe waarbij er een mooie roffel word geproduceerd.In ccerelatie t.o.v en RS4 zal het eerste meters niet veel uit maken maar met name boven de 4500 tpm is de RS4 veel feller.
Kortom een prachtige auto en een geslaagd dag waarvan ik meer verwacht had maar wel van genoten hebt.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten