Audi S5 gespot

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 jul 2007, 21:32

Lol nee geen racen. Wel even gegroet. Mooi ding.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 19 jul 2007, 21:33

Rico v Velzen schreef:Ik rij nu achter 1!
foutje :lol: je was me voor rico

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 jul 2007, 23:33

blijf kloten met een GSM, ook al ben ik erg handig met Opera Mini en T9 :wink: dus even een uitgebreidere reactie..

Anyway ik rij de A7 op zie ik in mijn spiegel 2 xenonlampen met prachtige LED's daaronder aankomen.. mijn olie was nog niet heet dus ingaan op een kleine uitdaging zat er toch niet in, want daarin ben ik altijd erg precies. Een zwarte S5 reed me met 140 voorbij en ik haakte aan, bleef netjes erachter rijden en de S5 rijder deed ook niet echt een poging om weg te rijden.. Waarschijnlijk was de auto net opgehaald en zit die nog dik in zijn inrijperiode.. Dus dan weet je het wel spierballen laat ie toch niet zien..

Ik bleef een kilometer of 10 achter hem rijden en kon de auto mooi in me op nemen.. Wat een ongelovelijke mooie auto zeg.. zo lauw ik de e92 M3 vind zo mooi gaaf vind ik deze auto. De foto's beloofde al veel maar IRL is het een beauty.. waar de e92 M3 aan alle kanten geforceerd moet over komen om spierballen te tonen, laat deze Audi S5 met een gracieuze maar toch kracht uitstralende verschijning zien dat er geen storende details nodig zijn om dik te ogen.

Op een gegeven moment ging ik hem langzaam inhalen en reed naast hem.. De Audi rijder, met dame als passagier keek naar mij.. en reageerde enigzins verbaast toen ik hem thumbs up gaf.. een seconde van vertwijfeling op zijn gezicht, zo van wat bedoeld ie nou ? maar snel had ie de boodschap door en dat was dat ik zijn auto mooi vond. Zoiets had ie natuurlijk nooit verwacht van een BMW M3 rijder :D

Ik gaf een beetje gas.. even kijken of ie er zin in had, maar nadat ik een wagenlengte of 4 voor lag stopte ik de actie en ging voor hem rijden.. langzaam voerde ik de snelheid op naar 180 a 200 km/h en hij volgde me gestaag met dezelfde snelheid, maar hij ging niet ineens dik op het gas staan..ik dus ook niet, nouja ik liet de snelheid maar weer zakken naar rond de 140 en hij ook.. daarna bleef hij achter me rijden en toen ik er af moest nog even een lichtseintje, nog een zwaaien en een stukje wederzijds respect tonen..

Al met al een prachtig produkt uit Ingolstadt, erg concurrerend geprijst tov de e92 M3 en lulverhalen dat die laatste 25K meer dubbel en dwars waard is gaat er bij mij niet in.

Als M3 rijder zeg ik dat de mooiste nieuwe M uit ingolstadt komt met een S op de kont.

Je zou er bijna weer Audi om gaan rijden :shock:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 19 jul 2007, 23:57

En dan wetende dat een Audi perfect in elkaar steekt en met superieure materialen gebouwd is....

Sja, sommige mensen zien het "licht" iets later dan andere....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 jul 2007, 23:59

heej snotneus ik reed al eerder Audi hé :wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 20 jul 2007, 00:05

Wil je die weddenschap aan?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 jul 2007, 00:05

1997 ikke

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 20 jul 2007, 00:35

Van 1995 tot 1997 nieuwe A4...



Tip 1: Nooit met mij wedden voor geld...
Tip2: had je kunnen zien op de (st)ringrebel website :wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 20 jul 2007, 00:37

Rico v Velzen schreef:heej snotneus ik reed al eerder Audi hé :wink:

Zakdoekje?



Maar fijn om te horen dat de nieuwe A5 zo goed wordt ontvangen. Bewijst weer dat ze bij Audi de juiste lijnen op papier zetten.
Ben erg benieuwd naar de A4 op de IAA.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 jul 2007, 00:56

oke jij wint :wink:

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 20 jul 2007, 06:39

Ik heb geloof ik precies de tegenovergstelde smaak van Rico :lol:

Mijn smaak:
3-coupe: super mooi
3-rest: minder mooi
A5/S5: minder mooi
1-coupe: minder mooi
1-rest: niet mooi

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 jul 2007, 07:28

Starred schreef:Ik heb geloof ik precies de tegenovergstelde smaak van Rico :lol:

Mijn smaak:
3-coupe: super mooi
3-rest: minder mooi
A5/S5: minder mooi
1-coupe: minder mooi
1-rest: niet mooi
Daar kan ik me volledig bij aansluiten, waarvan akte..................

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 20 jul 2007, 08:07

romo schreef:
Starred schreef:Ik heb geloof ik precies de tegenovergstelde smaak van Rico :lol:

Mijn smaak:
3-coupe: super mooi
3-rest: minder mooi
A5/S5: minder mooi
1-coupe: minder mooi
1-rest: niet mooi
Daar kan ik me volledig bij aansluiten, waarvan akte..................
Wil ik graag de rest van de 3er en A5/S5 nog even omdraaien en A5/S5 mooi vinden. :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 jul 2007, 18:38

Wat die gast van Evo zegt klopt voor een groot deel. Komt overeen met mijn posting. Maar over dat schakelen is echte eerste klas onzin.

Ik kom uit een 175pk tdi stuiven, handgeschakeld en stap in een 354pk V8 monster met handbak. Dat betekent dat schakelen en koppelen erg lastig zal moeten zijn, want veel vermogen.

Maar zoals ik schreef, ik kon er meteen PERFECT mee overweg, dus volgas in I en bij 7000 toeren naar II zonder enig probleem.

Dan moet zo'n Evo-blad schrijver ook niet zeiken :)

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 21 jul 2007, 09:21

Macboy schreef:Wat die gast van Evo zegt klopt voor een groot deel. Komt overeen met mijn posting. Maar over dat schakelen is echte eerste klas onzin.

Ik kom uit een 175pk tdi stuiven, handgeschakeld en stap in een 354pk V8 monster met handbak. Dat betekent dat schakelen en koppelen erg lastig zal moeten zijn, want veel vermogen.

Maar zoals ik schreef, ik kon er meteen PERFECT mee overweg, dus volgas in I en bij 7000 toeren naar II zonder enig probleem.

Dan moet zo'n Evo-blad schrijver ook niet zeiken :)
Ik heb ongeveer alleen in mn lesauto 3 jaar terug handgeschakeld gereden (luie donder!) en stapte in de S5. In het begin even wat moeite, maar na pakweg een kilometer 20 was een sprintje trekken geen probleem meer. Het is echt een fijne handbak.. hier zou ik een automaat wel voor willen ruilen :)

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 21 jul 2007, 10:23

Rico heb jij de E92M3 al in het echt danwel rijdend gezien?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 21 jul 2007, 22:21

Martijn schreef:Rico heb jij de E92M3 al in het echt danwel rijdend gezien?

Game set and match voor Martijn :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 jul 2007, 23:24

zucht... nee maar wel de 335i coupe en ook een A5 en dus de S5 waarvan ik de laatste 2 al vanaf de foto prachtig vond en IRL helemaal super.. terwijl ik die 335i coupe een ouwelullen bak vind..in het echt en op papier... tja wat zal ik dan van die M3 gaan vinden :roll:

Jongens ik heb echt me best gedaan om hem mooi te vinden maar helaas. Ik vind de e92 M3 gewoon geen mooie auto. En ga echt niet hypocriet roepen straks dat ik zo fantastisch mooi vind in het echt.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 24 jul 2007, 14:41

Zo, kom net terug van de Audi Driving Experience op Assen met de S5, alleen het ochtendprogramma meegedaan, omdat ik zo moet werken.

Mijn eerste indrukken:
- erg fraai gedrongen voorkomen
- wat anonieme achterkant
- fraai interieur
- fijne stoelen!
- niks aan te merken op de koppeling/schakelen
- elektronische handrem voegt niks toe naar mijn mening, vind het zelfs vrij omslachtig
- als je licht remmend hard een bocht induikt, 'zet' de kont zich lekker
- auto blijft vrij lang neutraal
- als je wat minder 'netjes' rijdt worden de voorbanden snel warm en onderstuurt ie toch wel wat sneller (Continental SportContact 2 in 255/35-19)
- de V8 klinkt van buiten lekkerder dan vanbinnen, alhoewel dat ook nog prima is
- motor klimt rap in de toeren, paar keer verrast door de begrenzer na een snelle bocht
- als je rap slalomt en dan moet remmen, voel je die 1600kg wel flink drukken, mag de kont graag wat opzij komen

Langer verslag met foto's volgt..... 8)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 25 jul 2007, 20:59

Alvast 2 plaatjes:

[img:700:467]http://martijnfoto.nl/dump/DF/IMG_9911.jpg[/img]

[img:700:467]http://martijnfoto.nl/dump/DF/IMG_9939e.jpg[/img]

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 25 jul 2007, 23:00

Merde'......waarom worden er geen mensen wakker in Nederland ...
Ze lijken zo easy en smooth, maar de meeste zien de finesse waarschijnlijk niet.....Fenomenaal wederom!


Even voor de duidelijkheid, ik heb het over de foto's, en niet over de S5 :wink:

Chapeau Martijn.

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 25 jul 2007, 23:11

Rebel schreef:
Merde'......waarom worden er geen mensen wakker in Nederland ...
Ze lijken zo easy en smooth, maar de meeste zien de finesse waarschijnlijk niet.....Fenomenaal wederom!


Even voor de duidelijkheid, ik heb het over de foto's, en niet over de S5 :wink:

Chapeau Martijn.
helemaal mee eens! heel erg fraai

@Martijn>>met wat voor objectief schiet je? 70-200 2.8 of 4.0?

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 25 jul 2007, 23:32

Ben ook net terug van de drivingexpierience met de S5.Dat had ik erbij gekregen toen ik de RS4 kocht.

Moet zeggen dat het een leuke dag was maar had er meer van verwacht.Volgens de dealer was dat echt iets voor mij,ondanks m'n raceactiviteiten,zou ik er zeker wat van leren omdat we echt los gelaten werden met die auto's.Nou dat viel tegen nadat we s'morgens uitleg hadden gekregen over het circuitrijden gingen we het circuit op voor div. oefeningen o.a slalom(wel leuk snelste tijd en dus een prijsje :lol: ) daarna gingen we s'middags met de auto het hele circuit rijden maar we moesten constant achter de instructeur blijven,en dan is het nadeel dat de langzaamste het tempo bepaalt(vrouw ca. 40 jaar) dus dat ging niet echt hard.Later wel een aantal keren vol achter de instructeur aan met een RS4.Hoewel ik hem bij kon houden zat ik constant in het ESP. dus dan was de gang er weer uit. de S5 is wel een stabiele auto maar veel te zwaar voor circuitwerk. Een RS4 is veel stugger en waarschijnllijk ook sneller.Wat me wel opviel is dat er een mooie balans in de auto zit met minder onderstuur dan verwacht.overstuur is met ESP aan niet op te wekken dus dat is bijna niet aan de orde geweest.

Optisch is de S5 een mooie auto maar wat ik een beetje vreemd vind is de glooiende lijn t.h.v het voorportier dat geeft de auto m.i een wat lompere lijn van de zijkant verder wel een prachtige kar met een interieur waar prachtige materialen in zijn verwerkt.

Qua motor heeft het me wel positief verbaasd.Hoewel het geen hoogtoerig machien is loopt hij smeuig van onderuit naar het max. toe waarbij er een mooie roffel word geproduceerd.In ccerelatie t.o.v en RS4 zal het eerste meters niet veel uit maken maar met name boven de 4500 tpm is de RS4 veel feller.

Kortom een prachtige auto en een geslaagd dag waarvan ik meer verwacht had maar wel van genoten hebt.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 25 jul 2007, 23:33

Thanks guys! 8)

De bovenste foto is met m'n 135/2 geschoten, de onderste met een 35/1.4 (die weer terug is naar de vorige eigenaar, lang verhaal).

Gebruikersavatar
Lars Bouten
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
Locatie: Den Haag

Bericht door Lars Bouten » 25 jul 2007, 23:40

Vind de 2e foto erg fraai en dat komt mede door de mooie lucht en snelheid in de foto, maar de 1e foto niet bijzonder. Zal technisch wel goed zijn, maar gewoon een standaard foto. Of mis ik iets?
Niets ten nadele van je werk hoor, want je maakt echt prachtige platen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten