anti rattle kit voor remblokjes?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Maik

anti rattle kit voor remblokjes?

Bericht door Maik » 19 jul 2007, 22:17

Ik heb sinds een week de nieuwe carbone lorraine remblokken in de speedster zitten. Remt perfect, tenminste, op lage tot mid-hoge snelheden, op zandvoort zal ik eens wat hoge snelheid testen doen :wink:

De stalen achterplaten van de voorblokken zijn 0,8mm kleiner dan de orignele, en dat merk je. Ze gaan rammelen (op en neer in de klauw).
Ik had bij de montage al wat laagjes aluminium tape geplakt aan de onderkant, die kant wordt niet belast bij remmen als je vooruit rijdt, want dan wil een remblok omhoog schieten. Maar deze laagjes hebben het circuitdagje in Belgie niet overleeft, vandaar dat ik de terugweg met een rammelaar reed...

Ik heb wat zitten zoeken op het www, maar vind alleen "anti rattle springs", terwijl er volgens mij ook iets van tape moet zijn wat je dus onder de blokken moet kunnen plakken.

Heeft iemand een handige tip?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 jul 2007, 22:24

In ieder geval aan CL doorgeven dat ze de remblokken wel passend maken.

Zelf heb ik geen tip. Probleem is dat je remblokken met zulke grote krachten vooral omhoog (remmen) danwel omlaag (zwaartekracht) gaan, dat je echt iets moet hebben wat muur- en muurvast zit. Iets er tussen klemmen lijkt me dan geen oplossing.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 jul 2007, 22:30

Zit er geen metalen clip aan de achterkant van die blokken Maik? Die in je remzuiger gaat zeg maar. Pagid die ik achter heb hebben dat ook niet, en daardoor gaan ze rammelen.

Maik

Bericht door Maik » 19 jul 2007, 22:32

Potverdrie, ik had gewoon gelijk naar 1 van mijn vaste onderdelenwebshops moeten gaan, daar kan je ze gewoon kopen, die soort van stickers die ik zoek :? :)

http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... ucts_id=65

Daar staat dus ook gelijk dit (en dat het dus ook geen zin heeft om CL aan te schrijven waarschijnlijk :wink: ):
If you compare most high performance brake pads to original pads, you will find the backplate of the pads to be smaller on the high performance items. The reason for this is because high performance pads are designed to be used at extreme temperatures. The backplate of these pads expands further then what you'd expect with pads for road use.

Besides that.. as the Elise or Exige is a relatively light weight car, the temperatures of these pads normally don't go up as far as when being used on heavy saloon cars. The backplates won't expand that much and you might experience an annoying rattle from the front brakes while driving your car.
Weten we dat ook weer...

Maik

Bericht door Maik » 19 jul 2007, 22:36

Bert ///M3 schreef:Zit er geen metalen clip aan de achterkant van die blokken Maik? Die in je remzuiger gaat zeg maar. Pagid die ik achter heb hebben dat ook niet, en daardoor gaan ze rammelen.
Nee Bert, wel een soort van clip aan de zijkant aan de buitenkant (snapt u het nog?), die tegelijk de 2 blokjes wat klemt. Dat soortement van verenstalen plaatje zit geklemd tussen de 2 lock pinnen van de blokjes en de blokjes zelf zeg maar. Maar dat is niet genoeg voor de nu toch wel grote speling.... Maar ik ga eerst bovenstaande stickers proberen. Er zitten nu ook van dat soort stickers op, maar die zijn denk ik maar 0,2mm dik.

Elmar

Bericht door Elmar » 19 jul 2007, 22:44

Je zou er ook een kleine lasrups op kunnen leggen en deze afslijpen tot de juiste maat.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 jul 2007, 22:56

@Maik: Goed om te weten. Ik heb ook nog zo'n setje hier liggen, waarbij ik waarschijnlijk dan hetzelfde probleem ga hebben. Gelijk ook maar zo'n setje bestellen dan :)

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 20 jul 2007, 06:45

Is een bekend gegeven. Echter niet op elke auto. Ik verkoop zeer veel CL en maak het soms ook mee. De M3's hebben het bijvoorbeeld. De E34 M5 weer niet, en de Impreza's ook niet.

Maik

Bericht door Maik » 20 jul 2007, 08:27

Elmar schreef:Je zou er ook een kleine lasrups op kunnen leggen en deze afslijpen tot de juiste maat.
Iemand opperde ook om er een rolletje zilversoldeer op te gooien, is iets hittevriendelijker voor de blokken dan lassen misschien. Maargoed, dat zijn de laatste redmiddelen, een stickertje klinkt mij als een goede (makkelijke) oplossing :) .

Stephane, ik zou toch maar even wachten met het kopen van dat spul, wat Dick zegt, het kan weleens geen issue zijn bij jou.... maar zo duur is dat spul nou ook weer niet natuurlijk.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 20 jul 2007, 12:55

Inderdaad dan maar even afwachten of het wel/niet goed gaat passen.

Plaats reactie