F1 seizoen 2018

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gesloten
Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Re: F1 seizoen 2018

Bericht door Wouter81 » 30 apr 2018, 09:40

Eens met de bovenstaande reacties (RS-Ron, Frank_Sch, Audi6). Ik zou nog willen toevoegen dat het team ook niet geheel vrijuit gaat. Ricciardo op laten fokken door zijn race-engineer met kreten als 'go get him' nadat hij achter Max op de baan was gekomen. Ook dat is niet erg vanuit de teamgedachte geredeneerd en gewoon minder handig. Voor het team maakt het natuurlijk niet uit wie van de twee op P4 of P5 eindigt terwijl Ricciardo vanuit Red Bull Racing dus wel gepusht werd dat hij die P4 moest worden. Je weet gewoon dat Max zich in principe nooit wil laten inhalen en altijd keihard verdedigt en dat Ricciardo nogal van de 'divebomb' inhaalacties in. Dat is nogal een giftige cocktail die héél makkelijk héél fout kan aflopen, dat had het team zich ook moeten realiseren.

Ik snap best dat Horner en Marko teleurgesteld zijn en ook wel dat ze niet één van de twee coureurs de hoofdschuldige willen maken (ze zijn immers ook nog met Ricciardo in onderhandeling, die wil je dan niet publiekelijk tegen je in het harnas jagen) maar ze filteren voor het gemak hun eigen rol in dit verhaal er ook uit.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 apr 2018, 09:45

Dat goedgepraat wordt dat Max naar rechts gaat om te blokkeren en meteen weer naar links van nota bene zijn teamgenoot is toch wel het grootste bewijs dat mensen een roze bril op hebben.

Dat iedereen dit vanaf de start bijna fout zag gaan vergeten we ook maar. Het ligt niet aan Max. Maar dat zelfs mensen die er geen verstand van hebben op de bank ook zien dat ie gek doet maakt natuurlijk nog steeds dat het niet aan Max ligt ? Dus omdat je zo goed bent ligt het dus niet aan jou ?

Voor mij is nog nooit duidelijker geweest dat Max hier fout zit. Dat ik het begrijp dat hij hem er niet voor wil laten maakt dat niet anders. Je neemt een risico en het loopt fout af. Daarnaast is degene die achterop een ander rijdt ook altijd fout natuurlijk. Daar bestaat ook geen discussie over.

Maar mede gelet op hoe het jaar tot nu toe loopt zie ik geen enkel excuus.

Hij heeft gewoon pech. Hij kan het en heeft gister laten zien dat hij het kan. Maar alle goede woorden kunnen nooit een rechtvaardiging zijn voor zijn verkeerde keuzes. Dat heeft niks met afkraken te maken. Vind hem geweldig alleen ook ongeduldig. Laat even eerst zien dat je kan finishen en kom met dat vertrouwen, die grote risico’s kunnen dan later weer genomen worden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 apr 2018, 10:19

Anyway....

Zo'n 'foutje' als Grosjean, had Bottas dat niet vorig seizoen een keer? Blijkbaar ben je dan zo uit je concentratie/focus dat zo'n ding dan op 'n trager moment/snelheid met jou aan de haal gaat. Ik vind het eigenlijk erg knullig en erg amateuristisch allemaal, al weet ik ook wel dat in 't heetst van de strijd etc etc.

https://www.formula1.com/en/latest/head ... crash.html

(in het filmpje in de link hierboven vanaf 17s zie ik 'm eerst niet remmen)
Grosjean said 'conditions were tricky' on track but offered up another explanation for his embarrassing error.

"There was a lot of wind, the car was going left and right, pushing then not pushing," he explained.

"I was warming up my tyres and bumped into a switch that I’d moved by two positions. When I touched the brakes, the brake balance was locked rearward – it just locked the rear wheels and I spun.”

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 apr 2018, 10:30

Eens met Macboy.
Ik ben geen coureur en heb natuurlijk al helemaal geen racebrein. Wel een mening over deze situatie. In mijn ogen was Ricciardo al de gehele race een fractie sneller dan Verstappen. Je kon er dus op wachten dat hij er, iig op dat 2,2km rechte stuk met DRS, eens voorbij zou gaan. Blijbaar wil een coureur niets liever dan koste wat kost de ander achter zich houden. Ook al zie/voel je dat dat niet gaat lukken. Het is niks om je voor te schamen, als je hier met DRS wordt ingehaald op het rechte stuk. En als het dan ook nog je teamgenoot is dan moet je hem wellicht eens laten gaan? Zeker met je laatste resultaten en acties in het achterhoofd. Rijd eerst maar eens een paar punten naar huis. Dan maar voor een keertje P5 ipv P4.

daNpy

Bericht door daNpy » 30 apr 2018, 10:39

Ric was niet sneller. Alleen al in de 2 rondjes rond de pitstop liet hij 3,5 seconden liggen op Max.
Verder heeft hij enkel aan kunnen haken door DRS. De rondetijden fluctueerden voor beiden rond dezelfde tijd.

Ik vind niet dat Max hier per sé vrijuit gaat. Maar die divebombs van Ric moeten een keer afgelopen zijn, dat is inhalen voor mensen die het niet kunnen. Vorig jaar werd Max afgebrand en was Daniel pislink omdat Max zich verremde en hem eraf tikte. Nu schrijft hij met 1 onbezonnen actie ook 2 auto's af en is het de schuld van allebei. Natuurlijk. Dit kwam het team te goed uit.
Niemand heeft het meer over de falende auto's waardoor Sainz en Hulk en met cruisecontrol voorbij kwamen. Vorig jaar waren de auto's onbetrouwbaar, dit jaar weer. En als ze in de pitbox echt geen ongelukken wilden, hadden ze een order uit moeten roepen. Niet leuk, maar dan wel punten. Voor het team maken P4 en P5 of P5 en P4 niet uit.

Arthur

Bericht door Arthur » 30 apr 2018, 10:46

Dus, alleen daar al, laat hij 3.5s liggen maar komt telkens weer in de DRS zone. Oke, dan ben je niet sneller? :?

Arthursx

Bericht door Arthursx » 30 apr 2018, 10:59

Hier de head to head laptimes van Max en Daniel. http://en.mclarenf-1.com/index.php?page ... 0Ricciardo
Max 22 ronden sneller en Daniel 17.
Eens met Wouter, als het Max was geweest die achterin Daniel klapte was het 100% Max's schuld volgens media en race control.

WJ

Bericht door WJ » 30 apr 2018, 11:01

WHO NEEDS 4 WEELS, A WORKING DIFFUSER, WORKING BOTTOM PLATE, WORKING SUSPENSIONS AND FRONT WING TO FINISH THE RACE IN FRONT OF YOUR TEAMMATE?

NOT ALONSO

Hahaha

Arthur

Bericht door Arthur » 30 apr 2018, 11:04

@naamgenoot: Dat zegt me niet heel veel, het gaat er wel om welke ronden je sneller was en of dat zoden aan de dijk zet. In dit geval dus of je in de DRS zone kunt komen.
Dat laatste ben ik wel met je eens, dat was zeker gebeurd. Maar zoals gezegd, ik heb geen racebrein, toch had ik die 5e plaats binnen gereden met de laatste races in m'n achterhoofd. Daarom zit ik nu achter m'n ipad en hij in die RB :)

Tom

Bericht door Tom » 30 apr 2018, 11:30

Macboy schreef: 30 apr 2018, 09:45
Voor mij is nog nooit duidelijker geweest dat Max hier fout zit. Dat ik het begrijp dat hij hem er niet voor wil laten maakt dat niet anders. Je neemt een risico en het loopt fout af.
Normaal is Max degene die het risico neemt (wat soms goed afloopt en soms niet goed afloopt). Maar deze keer was het Ricciardo die het risico nam, namelijk een poging tot inhalen. Niet Max. Max was aan het verdedigen. Misschien te agressief, maar vanuit Red Bull mogen ze tegen elkaar racen en hun plek verdedigen en kennelijk hoeven ze daarin geen verschil te maken tussen een willekeurige rijder of je teamgenoot. Wil je dat niet, dan moet je net als andere teams met team-orders gaan werken.
Maar ik denk dat het ergens wel een bewuste keus is van Red Bull om twee 'mannetjes' wat te laten strijden. Sterker nog, men zal het nooit toegeven maar ik vraag mij af hoe erg men het echt vind. Het hele DNA van Red Bull is in de spotlights komen (extreme sports) en zo'n gevecht levert ze weer een hoop aandacht op. Iedereen lult er weer dagenlang over. Wat dat betreft passen zowel Verstappen als Ricciardo goed bij Red Bull qua rijstijl, er is altijd wat te beleven. Natuurlijk doet een Red Bull mee om te winnen en moet een Horner ze een kampioenschap brengen, maar binnen het hele Red Bull verkopen ze meer blikjes als ze meer in beeld zijn met gave acties (niet twee uitvallende auto's natuurlijk, but you can't have them both) en speelt het net iets minder mee dat er, zoals bij andere teams, autoverkopen vanaf hangen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 apr 2018, 11:31

Arthursx schreef: 30 apr 2018, 10:59 Hier de head to head laptimes van Max en Daniel. http://en.mclarenf-1.com/index.php?page ... 0Ricciardo
Max 22 ronden sneller en Daniel 17.
Eens met Wouter, als het Max was geweest die achterin Daniel klapte was het 100% Max's schuld volgens media en race control.
Dit. Ric is to blame...(voor het grootste deel )

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 apr 2018, 11:40

Over de crash: Verstappen verdedigt flink, maar Ricciardo is 100% fout, Verstappen maakt verder geen stuurbewegingen terwijl hij aan het remmen is (terugschakelen) en toen klapte Ricciardo erin.

Maar goed, is al wel genoeg over gezegd. De Marketing-afdeling van RBR is blij. ;)
daNpy schreef: 30 apr 2018, 10:39 Ric was niet sneller. Alleen al in de 2 rondjes rond de pitstop liet hij 3,5 seconden liggen op Max.
Verder heeft hij enkel aan kunnen haken door DRS. De rondetijden fluctueerden voor beiden rond dezelfde tijd.

Ik vind niet dat Max hier per sé vrijuit gaat. Maar die divebombs van Ric moeten een keer afgelopen zijn, dat is inhalen voor mensen die het niet kunnen. Vorig jaar werd Max afgebrand en was Daniel pislink omdat Max zich verremde en hem eraf tikte. Nu schrijft hij met 1 onbezonnen actie ook 2 auto's af en is het de schuld van allebei. Natuurlijk. Dit kwam het team te goed uit.
Niemand heeft het meer over de falende auto's waardoor Sainz en Hulk en met cruisecontrol voorbij kwamen. Vorig jaar waren de auto's onbetrouwbaar, dit jaar weer. En als ze in de pitbox echt geen ongelukken wilden, hadden ze een order uit moeten roepen. Niet leuk, maar dan wel punten. Voor het team maken P4 en P5 of P5 en P4 niet uit.
Kleine kanttekening: iig 1 van de 2 reed op zachtere banden dan Verstappen en Ricciardo, dat vertekent ook wel een beetje het beeld.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 30 apr 2018, 11:46

Tom schreef: 30 apr 2018, 11:30Normaal is Max degene die het risico neemt (wat soms goed afloopt en soms niet goed afloopt). Maar deze keer was het Ricciardo die het risico nam, namelijk een poging tot inhalen. Niet Max. Max was aan het verdedigen. Misschien te agressief, maar vanuit Red Bull mogen ze tegen elkaar racen en hun plek verdedigen en kennelijk hoeven ze daarin geen verschil te maken tussen een willekeurige rijder of je teamgenoot. Wil je dat niet, dan moet je net als andere teams met team-orders gaan werken.
Maar ik denk dat het ergens wel een bewuste keus is van Red Bull om twee 'mannetjes' wat te laten strijden. Sterker nog, men zal het nooit toegeven maar ik vraag mij af hoe erg men het echt vind. Het hele DNA van Red Bull is in de spotlights komen (extreme sports) en zo'n gevecht levert ze weer een hoop aandacht op. Iedereen lult er weer dagenlang over. Wat dat betreft passen zowel Verstappen als Ricciardo goed bij Red Bull qua rijstijl, er is altijd wat te beleven. Natuurlijk doet een Red Bull mee om te winnen en moet een Horner ze een kampioenschap brengen, maar binnen het hele Red Bull verkopen ze meer blikjes als ze meer in beeld zijn met gave acties (niet twee uitvallende auto's natuurlijk, but you can't have them both) en speelt het net iets minder mee dat er, zoals bij andere teams, autoverkopen vanaf hangen.
100% mee eens Tom.
En je kunt rijders niet 'een beetje' met elkaar laten vechten op de baan. Zo'n commentaar op de boordradio als 'keep it clean' is gewoon kansloos. Dat zal iedere rijder altijd willen (zelfs Pastor Maldonado), want uiteindelijk wel je gewoon aan de finish komen om punten, podium of overwinning te scoren. Alleen wel met maximaal resultaat op het gebied van inhalen en afblokken voor de finishvlag.
Dus laat ze gewoon vol tegen elkaar racen en accepteer dat dit een paar keer kan gebeuren (zijn we Rosberg vs. Hamilton in 2016 alweer vergeten?) of geef ze teamorders, dan maximaliseer je het resultaat (dit steggelen met elkaar had ze allebei zomaar een plaats op Raikkonen kunnen kosten). Maar dat past niet bij het jong, wild en stoer imago van Red Bull.
Binnen dit kader (ze mogen met elkaar vechten) is deze aanrijding gewoon 100% de schuld van Ricciardo. Hij legt zich ver vooraf - met 30km/u meer topsnelheid vanwege DRS en de kopwind - vast op een gat dat altijd zou gaan verdwijnen, want als Max mag verdedigen, zal hij dat ook verdedigen. Bij Bottas of Raikkonen was hij er daar misschien wel gewoon voorbij gekomen, maar bij Verstappen, Hamilton of Vettel niet. Buiten dit kader en het grotere geheel van het teambelang meegenomen, is het uiteraard ook een beetje Verstappen zijn schuld. Want die had dit ook kunnen voorkomen door een autobreedte ruimte aan de binnenkant te laten. Dat hadden ze van Red Bull uit met hun halfslachtige team orders misschien ook wel gehoopt ('keep it clean'), maar team orders zijn in mijn ogen binair, of wel, of niet, half werkt niet, want daarvoor is het veel te afhankelijk van interpretatie. En achteraf weet iedereen uiteraard alles beter, maar 3-4 acties hiervoor hadden ook af kunnen lopen met twee Red Bull's uit de race, maar toen lieten de mannen juist zien dat ze prima met elkaar op het allerscherp van de snede met elkaar konden racen.
Kortom: Ricciardo 100% schuld, het team 75% schuld en Max 25% schuld, samen 200% dus 2 auto's uit de race.

Als je de herhaling terug kijkt, zie je dat Ricciardo ook een grote move naar rechts maakt en dan naar links en Verstappen zijn 'opvang' bewegingen maar minimaal zijn, een metertje naar rechts en dan weer een metertje naar links, terwijl Ricciardo zeker 1,5 wagenbreedte beweegt. Alleen dat gat aan de binnenkant wordt gewoon helemaal dicht gegooid en Ricciardo had teveel snelheid, zat er te dicht op en had te weinig downforce om nog naar de buitenkant te gaan.

Buiten dit hele verhaal, vond ik de racepace van de Red Bull's meer jammer. Vooraf werd gespeculeerd dat ze de snelste auto in de race zouden hebben, maar dat was duidelijk niet het geval, niet eens misschien. Ze zitten toch echt nog ver achter Ferrari en Mercedes. Dus werk aan de winkel daar.

En grappig dat Hamilton jarenlang de F1 domineert en nu alle geluk van de wereld nodig heeft om zijn eerste race van het jaar te winnen. Dus wat mij betreft is dit het jaar dat Ferrari en Vettel de titel moeten gaan pakken, als ze dat niet doen, hebben ze hem echt verloren i.p.v. dat Hamilton hem gewonnen heeft...

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 30 apr 2018, 12:05

Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de race in China ook heeft meegespeeld. Max stond er na de race als een schuldbewust schoolventje bij en incasseerde de terechte kritiek gelaten. Het eerste wat je dan doet als andere coureur is proberen om eventuele onzekerheid bij Max te verzilveren door hem de race daarna nog een keer te testen. Daniel doet dat in mijn ogen op het moment van inhalen op de het rechte stuk. Hij gooit een dummy uit en hoopt dat Max even eieren voor zijn geld kiest en even "de minste" is. Dat is een gok van Daniel, de dummy mislukt en Max is zelfs nog niet een beetje onzeker in zijn response. Dat zegt wel iets over de mentale hardheid van Max. Ben benieuwd hoe dat in Spanje gaat........... Volgens mij is dat ook een proces in het groeien als coureur, omgaan met teleurstellingen en tegenstanders die testen of je met de nieuwe druk om kan gaan. Mooi proces om te volgen.

gr Ron

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 apr 2018, 12:10

Tom

Bericht door Tom » 30 apr 2018, 12:29

Robin Hartog schreef: 30 apr 2018, 12:10 Mooie analyse overigens:

https://www.autojunk.nl/2018/04/post-ra ... ll-battles
+veel!!

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 30 apr 2018, 12:45

Even los van de schuldvraag: Daniel had (wat mij betreft) moeten weten dat Max nooit de binnenkant daar open zou zetten als racer zijnde. Da's een beetje hetzelfde als Tarzan op CPZ. Door 'm aan de buitenkant te houden, legde hij steeds Ricciardo op de stip (uitwijken via de runoff of inhouden). En als het dan krap werd, had je altijd de bocht erna nog. Misschien dat hij daarom die dummy probeerde.... maar Max is niet achterlijk.

Hielke

Bericht door Hielke » 30 apr 2018, 12:49

Robin Hartog schreef: 30 apr 2018, 11:40 Over de crash: Verstappen verdedigt flink, maar Ricciardo is 100% fout, Verstappen maakt verder geen stuurbewegingen terwijl hij aan het remmen is (terugschakelen) en toen klapte Ricciardo erin.
Verstappen maakt verder geen stuurbewegingen? Quatsch natuurlijk. In de aanremzone stuurt hij nog een hele wagenbreedte terug naar links. Zie video:

https://www.youtube.com/watch?v=36YFQTFzZwU

Ik was eerst geneigd het merendeel van de schuld op het conto van Ricciardo te schuiven, maar na analyse blijkt toch duidelijk dat Verstappen z'n move terug naar links pas in de aanremzone maakt. Niet daarvoor. En dat mag gewoon niet. In de aanremzone wordt je geacht geen positiewisselingen naar links of rechts op de baan te maken.

Ook hier een duidelijke analyse:

https://www.youtube.com/watch?v=17fA0cmvNmM

Ergo: Ook gezien de eerdere acties van Max jegens Daniël; wederom teveel agressie van Max.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 apr 2018, 12:55

Hielke schreef: 30 apr 2018, 12:49
Robin Hartog schreef: 30 apr 2018, 11:40 Over de crash: Verstappen verdedigt flink, maar Ricciardo is 100% fout, Verstappen maakt verder geen stuurbewegingen terwijl hij aan het remmen is (terugschakelen) en toen klapte Ricciardo erin.
Verstappen maakt verder geen stuurbewegingen? Quatsch natuurlijk. In de aanremzone stuurt hij nog een hele wagenbreedte terug naar links. Zie video:

https://www.youtube.com/watch?v=36YFQTFzZwU

Ik was eerst geneigd het merendeel van de schuld op het conto van Ricciardo te schuiven, maar na analyse blijkt toch duidelijk dat Verstappen z'n move terug naar links pas in de aanremzone maakt. Niet daarvoor. En dat mag gewoon niet. In de aanremzone wordt je geacht geen positiewisselingen naar links of rechts op de baan te maken.

Ook hier een duidelijke analyse:

https://www.youtube.com/watch?v=17fA0cmvNmM

Ergo: Ook gezien de eerdere acties van Max jegens Daniël; wederom teveel agressie van Max.
Hij heeft IMHO z'n lijn gekozen voor de "aanremzone", op het moment dat hij die laatste stuurbeweging heeft gedaan remt hij pas, hence mijn opmerking.

Anyway, beste stuurlui staan aan wal natuurlijk :)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 30 apr 2018, 12:55

Hielke schreef: 30 apr 2018, 12:49Ik was eerst geneigd het merendeel van de schuld op het conto van Ricciardo te schuiven, maar na analyse blijkt toch duidelijk dat Verstappen z'n move terug naar links pas in de aanremzone maakt. Niet daarvoor. En dat mag gewoon niet. In de aanremzone wordt je geacht geen positiewisselingen naar links of rechts op de baan te maken.
De regel dat dat niet mag is inmiddels (gelukkig…) weer afgeschaft.
Het mag nu dus wel, je moet alleen aan autobreedte aan ruimte laten, als de andere auto al naast je zit. Dat is in dit geval niet aan de orde, want Ricciardo zat er nog achter. Dus naar de letter van de wet doet Verstappen hier niks fout en ligt de fout 100% bij Ricciardo.
Alleen vind ik het geen situatie om over fouten te praten, alle stappen, van zowel het team, de engineers als de rijders zijn in mijn ogen helemaal verklaarbaar (zonder achteraf een koe in de kont te kijken). En toch is dit dan de uitkomst die buiten Perez helemaal niemand wilde: shit happens.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 apr 2018, 13:01

Peter Tunissen schreef: 30 apr 2018, 12:55
Hielke schreef: 30 apr 2018, 12:49Ik was eerst geneigd het merendeel van de schuld op het conto van Ricciardo te schuiven, maar na analyse blijkt toch duidelijk dat Verstappen z'n move terug naar links pas in de aanremzone maakt. Niet daarvoor. En dat mag gewoon niet. In de aanremzone wordt je geacht geen positiewisselingen naar links of rechts op de baan te maken.
De regel dat dat niet mag is inmiddels (gelukkig…) weer afgeschaft.
Het mag nu dus wel, je moet alleen aan autobreedte aan ruimte laten, als de andere auto al naast je zit. Dat is in dit geval niet aan de orde, want Ricciardo zat er nog achter. Dus naar de letter van de wet doet Verstappen hier niks fout en ligt de fout 100% bij Ricciardo.
Alleen vind ik het geen situatie om over fouten te praten, alle stappen, van zowel het team, de engineers als de rijders zijn in mijn ogen helemaal verklaarbaar (zonder achteraf een koe in de kont te kijken). En toch is dit dan de uitkomst die buiten Perez helemaal niemand wilde: shit happens.
Is het niet zo dat de regel 'maximaal 1x van lijn veranderen tijdens verdedigen' is afgeschaft en dat de regel 'niet meer van lijn veranderen tijdens het remmen' nog bestaat?

Hielke

Bericht door Hielke » 30 apr 2018, 13:08

Robin Hartog schreef: 30 apr 2018, 13:01

Is het niet zo dat de regel 'maximaal 1x van lijn veranderen tijdens verdedigen' is afgeschaft en dat de regel 'niet meer van lijn veranderen tijdens het remmen' nog bestaat?
Dat dacht ik eerder. Anders zullen deze situaties in de toekomst bij bosjes voorkomen. Je kunt door het gebrek aan downforce door de voorligger die terug komt niks meer doen. Positie op baan wijzigingen in aanremzone is een absolute NO GO. Geldt trouwens ook voor toerwagens. Om te voorkomen dat je op de voorligger rijdt zul je van het gas af moeten en bijsturen, waardoor je vervolgens de bocht niet meer haalt. Dit kan niet de bedoeling van racen zijn.

Robin, dat die positiewisseling al een ruime seconde na begin aanremmen gebeurde kun je mooi in de video horen. De auto's zijn al even van het gas al Max naar links terug stuurt.

Hielke

Bericht door Hielke » 30 apr 2018, 13:11

Ik ben het deels wel met de mannen eens die zeggen dat het onstuimige gedrag wel bij Red Bull hoort. En dan meer bij Max dan bij Daniël. Je wordt er alleen geen wereldkampioen mee. Niet in 2018, en in de toekomst ook niet. Ook dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 30 apr 2018, 13:15

WJ

Bericht door WJ » 30 apr 2018, 13:17

De F1 vind het ook alleen maar mooi, hun nieuwe cover foto. Hahah
02BB1BEE-98AF-4D73-956E-7AEA94F049A8.jpeg
02BB1BEE-98AF-4D73-956E-7AEA94F049A8.jpeg (237.78 KiB) 1524 keer bekeken
Geweldig toch, dit is F1, racen rammen sensatie.. kijk naar het verleden.

Gesloten