ben benieuwd als je alles weegt wat je eruit laat wat je bespaart hebt
M3 3.0 racer -> E36 M3 S54 racer
- GTRene
- Bert ///M3
- Maik
Leuke plaatjes Bert. Laat er nog maar wat meer komen later
Weet je het precieze gewicht van de auto voordat je met een stuk in je kraag alles eruit begon te slopen? Is leuk om te weten wat je uiteindelijk opgeschoten bent. Elmar had het gewogen wat eruit kwam. Was iets van 80kg ofzo? Maar er komt ook weer wat extra in, zoals de kooi en misschien ook een blusinstallatie?
Weet je het precieze gewicht van de auto voordat je met een stuk in je kraag alles eruit begon te slopen? Is leuk om te weten wat je uiteindelijk opgeschoten bent. Elmar had het gewogen wat eruit kwam. Was iets van 80kg ofzo? Maar er komt ook weer wat extra in, zoals de kooi en misschien ook een blusinstallatie?
- Bert ///M3
Elmar had er 180 KG uit dacht ik. Alleen die stoelen zijn al 30 KG per stuk.
Ik heb het spul niet gewogen, ik kijk tzt bij de TC op Zolder wel eens wat het totaal word. Auto zelf weegt origineel leeg denk ik zo'n 1440-1450 KG, zaten echt zo goed als geen opties in die alleen maar gewicht geven. Ik mik in elk geval op ver beneden 1300 KG, liefst beneden 1200.
Ik heb het spul niet gewogen, ik kijk tzt bij de TC op Zolder wel eens wat het totaal word. Auto zelf weegt origineel leeg denk ik zo'n 1440-1450 KG, zaten echt zo goed als geen opties in die alleen maar gewicht geven. Ik mik in elk geval op ver beneden 1300 KG, liefst beneden 1200.
-
sven deutschmann
- Bert ///M3
Ding word ondertussen steeds kaler, op dit moment is de bedrading binnenin aan de beurt. Volgens mij heb ik er al 10 KG kabelboom uit en er zit nog meters van die zooi in
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2736.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2735.jpg[/img]
Kachelhuis moet er ook nog uit, maar dat gaat handiger als de rest van de AC er uit is denk ik.
Ik wilde hem deze week eigenlijk al van binnen in de verf hebben, maar het is gewoon een hoop werk en aanklooien, vaak vind je achteraf een makkelijkere manier maar dat onthouden we dan maar voor de volgende keer.
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2736.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2735.jpg[/img]
Kachelhuis moet er ook nog uit, maar dat gaat handiger als de rest van de AC er uit is denk ik.
Ik wilde hem deze week eigenlijk al van binnen in de verf hebben, maar het is gewoon een hoop werk en aanklooien, vaak vind je achteraf een makkelijkere manier maar dat onthouden we dan maar voor de volgende keer.
- Bert ///M3
- Bert ///M3
- Bert ///M3
Zo vandaag toch wel weer flinke stappen gemaakt.
Wat laatste rommel uit het interieur waar ik eerst een set Torx sleutels vor moest halen.
De vorige eigenaar was al zo aardig geweest om de AC compressor, luchtpomp en condensor er uit te halen.
Dus vandaag inlaatspruitstuk uit elkaar om een heater bypass te maken. Wat een kloteklus, je kan overal net niet bij vooral slanger onder de airbox
Vele vloekpartijen later toch gelukt. Koelwaterslangen doorverbonden, en verder met heater.
Wat natuurlijk weer niet op schoot
Ding wou voor geen meter los, zat van alles in de weg. Toen maar even op de ouderwetse manier, met een hele grote hamer.
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2750.jpg[/img]
Victory
Er moet alleen nog een Alu plaat komen om de boel af te dekken zodat het niet naar binnen regent. Kachelhuis zelf weegt toch al meer als 15 KG al met al denk ik, dus de moeite is het wel.
Inlaatspuitstuk weer in elkaar gezet, meteen 3.2L inlaatbuizen er op gezet voor een paar PK erbij.
Nu is het binnenin alleen nog een kwestie van draden achter de heater weg, overbodige steuntjes enz wegslijpen, opruimen en verven. Zal wel weer volgende week worden, en niet deze week zoals de bedoeling was.
Wat laatste rommel uit het interieur waar ik eerst een set Torx sleutels vor moest halen.
De vorige eigenaar was al zo aardig geweest om de AC compressor, luchtpomp en condensor er uit te halen.
Dus vandaag inlaatspruitstuk uit elkaar om een heater bypass te maken. Wat een kloteklus, je kan overal net niet bij vooral slanger onder de airbox
Wat natuurlijk weer niet op schoot
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2750.jpg[/img]
Victory
Er moet alleen nog een Alu plaat komen om de boel af te dekken zodat het niet naar binnen regent. Kachelhuis zelf weegt toch al meer als 15 KG al met al denk ik, dus de moeite is het wel.
Inlaatspuitstuk weer in elkaar gezet, meteen 3.2L inlaatbuizen er op gezet voor een paar PK erbij.
Nu is het binnenin alleen nog een kwestie van draden achter de heater weg, overbodige steuntjes enz wegslijpen, opruimen en verven. Zal wel weer volgende week worden, en niet deze week zoals de bedoeling was.
- Bert ///M3
Ja mijn oude set dempers komt er onder, Intrax 1K2. Worden alleen bij hun anders afgesteld en met andere veren. Maar dat is pas later aan de orde,als de rest klaar is. Standaard M3 stabi's en in overleg met Henk misschien zonder achterstabi. Alle bussen massief voor zover dat kan, anders poly.
1na laatste is onderstel
laatste is spoilerpakket.
1na laatste is onderstel
laatste is spoilerpakket.
- MartijnGizmo
-
sven deutschmann
- frank de jonge
- Maik
- Bert ///M3
- frank de jonge