Racepak is nooit weg, ook niet voor trackdays in de auto.
Hangen meer dan genoeg overalls in Berghem Rody. Eigen overall altijd goed natuurlijk, maar voor deze events heb je ze niet nodig. Hooguit een waterdichte schildersoverall in geval van regen.Knot schreef: 11 apr 2018, 20:14 30 juni is voor mij de eerste mogelijkheid... nog wel ff pak regelen dan, motorpak is wat zwaar voor dit soort werk
Racepak is nooit weg, ook niet voor trackdays in de auto.
Afgelopen zaterdag met twee maatjes meegereden. Voor de kwalificatie besloten dat ik zou kwalificeren en kort van tevoren zou binnenkomen, omdat de start door één van de andere jongens zou worden gedaan. In de kwalificatie uiteindelijk P3 gereden. We hadden een goede start en lagen na twee bochten op P1. Helaas maakte de starter een foutje en spinde hij, waarna we op P9 lagen. Uiteindelijk P7 geëindigd.Spijkerhard schreef: 16 apr 2018, 22:06 Dit weekend even geoefend. Het event was vol, maar kreeg zaterdag nog een berichtje dat er een plaatsje vrij was.
Aangezien de dochters allemaal aan t werk waren, besloten te kijken hoe het is om de race solo te rijden. Ik kreeg nog een paar praktische tips van Martin, bekend op DF, die wel vaker solo rijdt. Was heel nuttig, met name de pitsstop taktieken, maar dat verklappen we wel aan DFers die ook solo zouden willen rijden.
Op zich was het goed te doen, 2 uur zelf rijden. Conditioneel was het niet zo'n probleem, op de 2-uurs layout van de baan, heb je 4 rechte stukken waar je even "adem kunt halen". Het is vooral belangrijk niet te hard in het stuur te knijpen, en je handen regelmatig te ontspannen op de rechte stukken. Verder piece of cake. Oh ja, wel je visier sluiten. 2 uur 2-takten inhalen laat zo z'n sporen na 'in your face'. Maandelijkse douchebeurt maar eens halverwege de maand gedaan.....
Sportief gezien was het wat minder deze keer. De vorige x nog als 5e van 28, nu als 16e van 38 gestart. Mooi vol veld, maar in de 1e hairpin liep het goed vast aan de binnenkant van de bocht, en kwam de kart voor me dwars te staan, waardoor ik alleen nog buitenom door het zand kon. Ik kwam als 25e uit de eerste ronde. Dus meteen werk aan de winkel.
Op de baan was er wat raars aan de hand. Kwalificatie 1:05, in de race 1:07, en dat liep voortdurend op, tot uiteidelijk 1:25. Van een heel strak sturende kart, naar een kart die nagenoeg onbestuurbaar werd. Om me heen zag ik echter dat nagenoeg alle karts er last van hadden. Toch bij de 3e, heel late stop van kart gewisseld, en die banden hadden nog goed grip, waardoor de laatste 10 ronden in ca 1:12 afgelegd werden. Heel veel karts ingehaald, zelfs de topteams, maar verder dan een 14e plaats met 92 ronden zat er niet in.
De enige verklaring die ik heb voor de algemeen oplopende ronde tijden, is de slijtage aan de banden, en de marbles die opgepakt worden onderweg, en die niet 'gelost' worden. Zelfs als je zoveel mogelijk op de ideale lijn blijft, krijg je op een gegeven moment de kart niet meer ingestuurd, en bij een beetje gas bij raakt ie meteen overstuurd. Of en waarom mijn kart veel langzamer werd dan de rest, kan ik niet goed verklaren.
Al met al wel heel veel fun gehad, en het gevoel dat er nog veel te leren valt.
Gebruikers op dit forum: Andreass, Berry1000RR, Edwin de Haas, Kadett, markk en 8 gasten