Schokkend nieuws
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Schokkend nieuws
Een klein BMW’tje met voorwielaandrijving in 2010
Gepost op Wednesday, 18 July 2007 om 21:43 door wouter in BMW |
De als-maar-strenger-wordende emissie eisen nopen de automobielfabrikanten tot rigoureuze maatregelen. Vanaf 2012 mogen auto’s gemiddeld nog maar 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. Om dat te halen zullen de fabrikanten van grotere auto’s stevig aan de bak moeten, want het gemiddelde van het gehele wagenpark is nu 160 g/km. De hoogste tijd dus om kleinere modellen te gaan ontwikkelen om de gemiddelde CO2 uitstoot naar beneden te krijgen.
Voor BMW is het relatief eenvoudig om een kleiner model te ontwikkelen, want ze hebben het platform al in huis. Niets houdt de Duitsers tegen om op het platform van MINI een kleine BMW te bouwen die nog onder de 1-serie moet vallen. Probleem is wel dat volgens BMW’s huidige filosofie de aandrijving op de verkeerde wielen zit. Een ander praktisch puntje is de naamgeving: de BMW nuldertien d klinkt zo lullig, maar we zijn er van overtuigd dat de marketiers van BMW daar wel wat op vinden. Als we Auto Motor und Sport moeten geloven kunnen we de nul-serie of BMW City in 2010 verwachten.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... post-10273
Gepost op Wednesday, 18 July 2007 om 21:43 door wouter in BMW |
De als-maar-strenger-wordende emissie eisen nopen de automobielfabrikanten tot rigoureuze maatregelen. Vanaf 2012 mogen auto’s gemiddeld nog maar 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. Om dat te halen zullen de fabrikanten van grotere auto’s stevig aan de bak moeten, want het gemiddelde van het gehele wagenpark is nu 160 g/km. De hoogste tijd dus om kleinere modellen te gaan ontwikkelen om de gemiddelde CO2 uitstoot naar beneden te krijgen.
Voor BMW is het relatief eenvoudig om een kleiner model te ontwikkelen, want ze hebben het platform al in huis. Niets houdt de Duitsers tegen om op het platform van MINI een kleine BMW te bouwen die nog onder de 1-serie moet vallen. Probleem is wel dat volgens BMW’s huidige filosofie de aandrijving op de verkeerde wielen zit. Een ander praktisch puntje is de naamgeving: de BMW nuldertien d klinkt zo lullig, maar we zijn er van overtuigd dat de marketiers van BMW daar wel wat op vinden. Als we Auto Motor und Sport moeten geloven kunnen we de nul-serie of BMW City in 2010 verwachten.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... post-10273
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Moet de verkoop van alle modellen samen ook een gemiddelde hebben van 120 gram CO2 per kilometer? Of is het voldoende dat autofabrikanten milieuvriendelijkere modellen aanbieden?Vanaf 2012 mogen auto’s gemiddeld nog maar 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. Om dat te halen zullen de fabrikanten van grotere auto’s stevig aan de bak moeten, want het gemiddelde van het gehele wagenpark is nu 160 g/km.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ze hadden destijds in 1993 toch ook al een kleine BMW de Z13 die vond ik best grappig als 3 zitter centrale zitplek en stuur en dikke billen
[img:800:600]http://www.bmwinfo.com/0060.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.bmwinfo.com/0062.jpg[/img]
[img:320:200]http://www.bohp.net/pict5/cc-z13-2.jpg[/img]
[img:320:138]http://www.bohp.net/pict5/cc-z13-4.jpg[/img]
[img:320:181]http://www.bohp.net/pict5/cc-z13-5.jpg[/img]
Ook in 1993 BMW Z15 (E1/1-E2) minder mooi
[img:320:174]http://www.bohp.net/pict5/cc-z15-1.jpg[/img]
[img:320:189]http://www.bohp.net/pict5/cc-z15-2.jpg[/img]
[img:320:210]http://www.bohp.net/pict5/cc-z15-3.jpg[/img]
en nog gekker in 1991 al de BMW Z11 (E1) Electric Car
[img:320:193]http://www.bohp.net/pict5/cc-z11-1.jpg[/img]
[img:320:200]http://www.bohp.net/pict5/cc-z11-2.jpg[/img]
dus heeft BMW al veel ervaring in eigen huis zelfs zonder en voor het Mini tijdperk...

[img:800:600]http://www.bmwinfo.com/0060.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.bmwinfo.com/0062.jpg[/img]
[img:320:200]http://www.bohp.net/pict5/cc-z13-2.jpg[/img]
[img:320:138]http://www.bohp.net/pict5/cc-z13-4.jpg[/img]
[img:320:181]http://www.bohp.net/pict5/cc-z13-5.jpg[/img]
Ook in 1993 BMW Z15 (E1/1-E2) minder mooi

[img:320:174]http://www.bohp.net/pict5/cc-z15-1.jpg[/img]
[img:320:189]http://www.bohp.net/pict5/cc-z15-2.jpg[/img]
[img:320:210]http://www.bohp.net/pict5/cc-z15-3.jpg[/img]
en nog gekker in 1991 al de BMW Z11 (E1) Electric Car

[img:320:193]http://www.bohp.net/pict5/cc-z11-1.jpg[/img]
[img:320:200]http://www.bohp.net/pict5/cc-z11-2.jpg[/img]
dus heeft BMW al veel ervaring in eigen huis zelfs zonder en voor het Mini tijdperk...
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Re: Schokkend nieuws
Ik denk dat hier alles mee gezegd is.Rico v Velzen schreef:Als we Auto Motor und Sport moeten geloven...
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], MarcH, Mark 320iS, sitechris, SlowCo en 2 gasten