F1 seizoen 2018
- Martin van der Zwaard
Re: F1 seizoen 2018
Vettel en Hamilton nog op dit moment nog even een stapje hoger dan Max. Als heeft Hamilton momenteel niet echt veel laten zien.
Ik kijk dat geneuzel van die gasten niet eens. Na de race zap ik weg. Interviews zie ik op Facebook wel voorbij komen.
Ik kijk dat geneuzel van die gasten niet eens. Na de race zap ik weg. Interviews zie ik op Facebook wel voorbij komen.
-
Mike R32
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Vettel en Hamilton hebben al meerdere kampioenschappen op hun naam staan. Max moet het allemaal nog maar waarmaken. Dat Vettel en Hamilton een stapje hoger is vind ik wat magertjes uitgedrukt.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 16 apr 2018, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin van der Zwaard
Ik niet. Want Max heeft al duidelijk laten zien dat ie met Vettel en Hamilton het gevecht aan kan gaan en ook kan winnen. Alles valt of staat met de kwaliteit van de auto. Zijn de rijkunsten dan ook goed dan heb je een winnende combi.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Moraal van het verhaal, je moet hem niet in alle gaatjes proberen te prikken
Achteraf is een koe in de kont kijken. En achteraf is mooi wonen. Hoe dan ook, ik hoop dat het een wijze les is. Achteraf is het allemaal heel makkelijk, hij had langer moeten wachten. Ik vond de uitleg van Vettel wel mooi. Die gaf aan dat er een gaatje was en ik denk dat hij dat ook wel snapt. Hij was niet negatief, dat is mooi.
Over 2 weken Azerbeidjan. Nieuwe rond, nieuwe kansen. Ik ben in ieder geval blij met de racepace van de Red Bull's.
Achteraf is een koe in de kont kijken. En achteraf is mooi wonen. Hoe dan ook, ik hoop dat het een wijze les is. Achteraf is het allemaal heel makkelijk, hij had langer moeten wachten. Ik vond de uitleg van Vettel wel mooi. Die gaf aan dat er een gaatje was en ik denk dat hij dat ook wel snapt. Hij was niet negatief, dat is mooi.
Over 2 weken Azerbeidjan. Nieuwe rond, nieuwe kansen. Ik ben in ieder geval blij met de racepace van de Red Bull's.
- Hielke
De ruimte die hij in gevechten met de toppers kreeg toen hij nog niet om het kampioenschap streed krijgt hij in de huidige fase (begin seizoen, zeer sterke Red Bull) absoluut niet. Het is spijtig, maar je moet zijn kwaliteiten als racer vooral aan de laatste drie races afmeten. Valt ie in de komende drie races nog een keer uit door mechanische pech, een spin die in een muur eindigt, en een aanrijding met een andere rijder, dan gaat ie die duels weer 'winnen'. Maar niet op een manier die wij graag willen zien.Martin van der Zwaard schreef: 16 apr 2018, 11:18 Ik niet. Want Max heeft al duidelijk laten zien dat ie met Vettel en Hamilton het gevecht aan kan gaan en ook kan winnen. Alles valt of staat met de kwaliteit van de auto. Zijn de rijkunsten dan ook goed dan heb je een winnende combi.
Het is en blijft een geweldige rijder. Het wordt alleen hoog tijd dat ie blijk gaat geven van 'Lauda's intelligentie' en het 'juiste moment' van inhalen. Je ziet momenteel vooral (en opnieuw) een jeugdige Verstappen. Iemand die nog aardig wat te leren heeft. Kan ie dat? Zeg het maar.
- Martin van der Zwaard
Ieder zijn eigen mening natuurlijk.
Als je kijkt naar de "dienstjaren" van de top 3 (HAM '07 en VET' 07) ben ik van mening dat hij zich echt wel kan meten met die mannen. Valt er wat te leren....absoluut. Maar Laten we niet vergeten dat dit Max z'n 4e seizoen is waarvan pas 1½ bij RB.
Die jongen komt er echt wel. Daar ben ik van overtuigd.
Als je kijkt naar de "dienstjaren" van de top 3 (HAM '07 en VET' 07) ben ik van mening dat hij zich echt wel kan meten met die mannen. Valt er wat te leren....absoluut. Maar Laten we niet vergeten dat dit Max z'n 4e seizoen is waarvan pas 1½ bij RB.
Die jongen komt er echt wel. Daar ben ik van overtuigd.
-
Ybo
- Auto: G21 / S212
Ik vind dat hij juist heel erg vergelijkbaar is met bijvoorbeeld Hamilton en Vettel. Alsof die gedurende hun carrière altijd zo constant en foutloos zijn geweest. Tuurlijk zit er een verschil in ervaring, en gister was een béste inschattingsfout, of eigenlijk 2. Maar Vettel verloor vorig jaar nog regelmatig z'n hoofd (Baku bijvoorbeeld) en van Hamilton kun je ook een heel lijstje maken, van 2007 tot recent. En gister doet Alonso hetzelfde bij Vettel als Verstappen bij Hamilton in Bahrein. Misschien nog wel erger.
Verstappen heeft een flinke tik op de neus gehad van z'n teamgenoot, die feilloos heeft laten zien wat Verstappen verprutst heeft. Daar zal hij hopelijk van leren en dat neem ik ook aan. Maar de laatste 3 races maken em niet ineens een veel mindere coureur.
Hamiton gaat ook niet zo lekker dit seizoen. Ook maar afschrijven? Ik zal wel een fanboy zijn, prima. Hij is gelijkwaardig aan de "grote jongens" en is net als die gasten, soms briljant, meestal erg goed, en soms dom/onhandig/te gehaast en een enkele keer verliezen ze compleet hun kop.
Zoals Vettel ook al aangaf, dergelijke fouten maak je ook met 300 GP's achter je naam. Nog steeds dom, maar het gebeurd.
Verstappen heeft een flinke tik op de neus gehad van z'n teamgenoot, die feilloos heeft laten zien wat Verstappen verprutst heeft. Daar zal hij hopelijk van leren en dat neem ik ook aan. Maar de laatste 3 races maken em niet ineens een veel mindere coureur.
Hamiton gaat ook niet zo lekker dit seizoen. Ook maar afschrijven? Ik zal wel een fanboy zijn, prima. Hij is gelijkwaardig aan de "grote jongens" en is net als die gasten, soms briljant, meestal erg goed, en soms dom/onhandig/te gehaast en een enkele keer verliezen ze compleet hun kop.
Zoals Vettel ook al aangaf, dergelijke fouten maak je ook met 300 GP's achter je naam. Nog steeds dom, maar het gebeurd.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Exact Ybo.
Schumacher reed in 1992 in Frankrijk ook Senna van de baan. Hamilton reed in 2011 in één seizoen maar liefst 5x tegen Felipe Massa aan. Vettel verloor vorig jaar in Baku ook zijn hoofd na een vermeende braketest van Hamilton en reed (ook nog eens bewust) bij hem naar binnen. Het zijn maar enkele voorbeelden van die andere grootheden die ook bepaald niet onfeilbaar waren.
Eigenlijk is het alleen maar mooi dat juist Ricciardo gister won. Maakt het extra tastbaar voor Max wat hij hier heeft laten liggen. Later kijken we terug en weten we dat China 2018 een keerpunt was in Max' carrière. Daarna is hij nog beter en completer geworden.
Schumacher reed in 1992 in Frankrijk ook Senna van de baan. Hamilton reed in 2011 in één seizoen maar liefst 5x tegen Felipe Massa aan. Vettel verloor vorig jaar in Baku ook zijn hoofd na een vermeende braketest van Hamilton en reed (ook nog eens bewust) bij hem naar binnen. Het zijn maar enkele voorbeelden van die andere grootheden die ook bepaald niet onfeilbaar waren.
Eigenlijk is het alleen maar mooi dat juist Ricciardo gister won. Maakt het extra tastbaar voor Max wat hij hier heeft laten liggen. Later kijken we terug en weten we dat China 2018 een keerpunt was in Max' carrière. Daarna is hij nog beter en completer geworden.
- Luco
Het gaat er niet om dat die geen fouten mag maken. Waar het vooral om gaat is dat er mensen zijn die blijven zeggen dat het geen fout was.
Jan Lammers verwoorde het weer eens goed, een fan is kritiekloos
Jan Lammers verwoorde het weer eens goed, een fan is kritiekloos
-
Mike R32
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Precies Luco. De meeste hebben deze op tijdens de F1.

- alt
Fangio had met het zelfde aantal F1 races al 5 wereldkampioenschappen gewonnen, lees ik zojuist.
Het motta in mijn familie: als het goed gaat komt het in een optocht en als het slecht gaat komt het ook in een optocht.
Dus ik denk dat dit nog wel een tijdje doorgaat met: het gaat vandaag net niet.
Het motta in mijn familie: als het goed gaat komt het in een optocht en als het slecht gaat komt het ook in een optocht.
Dus ik denk dat dit nog wel een tijdje doorgaat met: het gaat vandaag net niet.
-
Ybo
- Auto: G21 / S212
Haha, oranje bril. Ik heb hem stijf gescholden vanaf de bank toen hij tegen Vettel aanreed. En ik was blij dat hij z'n fout(en) toegaf, daar was ik namelijk nog niet zo van overtuigd dat hij dat zou doen. Ik dacht: "die heeft straks de hele paddock tegen zich". En zo erger ik me ook vaak aan z'n geklaag over de boordradio. Maar: Ook daarin is hij niet anders dan de heren die jullie boven hem plaatsen.
Niks niet oranje bril. Hier wordt hij meteen gedegradeerd na 3 mindere races, en wordt uiteengezet dat mannen als Vettel en Hamilton veel beter zijn. Dat is gewoon flauwekul en daar doe ik niet aan mee. Wat dat betreft is er niets veranderd sinds Jos Verstappen. Die werd in Nederland ook afgebrand als het even minder ging terwijl zijn talent door vriend en vijand in de F1 wereld (h)erkend werd. En trouwens, als je naar een circuit ging in die tijd, kon je dat ook wel met et blote oog zien. En dat geldt nu voor Max ook: Ga es een keer naar et circuit, kijk eens goed en praat eens met (buitenlandse) F1 fans die al jaren circuits bezoeken. Zou een hoop online gezeik schelen vermoed ik.
Niks niet oranje bril. Hier wordt hij meteen gedegradeerd na 3 mindere races, en wordt uiteengezet dat mannen als Vettel en Hamilton veel beter zijn. Dat is gewoon flauwekul en daar doe ik niet aan mee. Wat dat betreft is er niets veranderd sinds Jos Verstappen. Die werd in Nederland ook afgebrand als het even minder ging terwijl zijn talent door vriend en vijand in de F1 wereld (h)erkend werd. En trouwens, als je naar een circuit ging in die tijd, kon je dat ook wel met et blote oog zien. En dat geldt nu voor Max ook: Ga es een keer naar et circuit, kijk eens goed en praat eens met (buitenlandse) F1 fans die al jaren circuits bezoeken. Zou een hoop online gezeik schelen vermoed ik.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Volgens mij heeft Damon Hill Schumacher ook al eens van de baan en heeft Schumacher bij ferrari ook eens een andere titelkandidaat in een bocht met opzet geramd.Wouter81 schreef: 16 apr 2018, 12:53 Schumacher reed in 1992 in Frankrijk ook Senna van de baan. Hamilton reed in 2011 in één seizoen maar liefst 5x tegen Felipe Massa aan. Vettel verloor vorig jaar in Baku ook zijn hoofd na een vermeende braketest van Hamilton en reed (ook nog eens bewust) bij hem naar binnen. Het zijn maar enkele voorbeelden van die andere grootheden die ook bepaald niet onfeilbaar waren.
Niemand is onfeilbaar. Ik kijk wel met een "Max" bril op maar om te ontkennen dat dit een fout was is wel wat aan de naïeve kant.
-
Tom
Oranje bril hehe. Volgens mij ziet iedereen wel dat hij een fout heeft gemaakt. Het gaat erom wat je verwachtingen zijn. Ik zie een gedreven gast die zich op jonge leeftijd kan meten met de wereldtop in de hoogste tak van autosport. Denken jullie dat hij alle raceklasses eronder altijd foutloos als nummer 1 reed vanaf de eerste maand? Natuurlijk niet, ook daarin heeft ie zich omhoog moeten werken. De vraag is wanneer ie het plafond bereikt.. ik denk dat ie dat nog niet bereikt heeft. Of denkt men serieus dat ie na 1,5 jaar rijden in een serieus team al wereldkampioen had moeten zijn?
- Martin van der Zwaard
En dat is nou juist het probleem.
Hij heeft opeens tig duizenden fans erbij die nooit naar de F1 keken en er al helemaal geen verstand van hebben.
Die zien een Nederlander (Belg officieel) meedoen in de F1 en denken.....hé......das leuk.
En zodra Max out of the picture is zie je die nooit meer terug.
Max Verstappen is een veel te grote hype gemaakt vanaf het begin.
- JP
Jos niet getalenteerd ? Wie heeft Max dan vanaf foetus opgeleid en zelf zijn eigen racecarrière en leven opgegeven voor zijn kind ?
Sr. heeft nooit de middelen gehad die zoonlief wel heeft gekregen.
- Hielke
Sr. zat in dezelfde auto als Schumacher en kreeg per rondje 2 seconden aan z'n broek (kwalificatie). Over de begeleiding en invloed van Jos op Max kan ik niks zeggen, maar als rijder is Max van een hele andere orde dan Jos.JP schreef: 16 apr 2018, 14:43 Jos niet getalenteerd ? Wie heeft Max dan vanaf foetus opgeleid en zelf zijn eigen racecarrière en leven opgegeven voor zijn kind ?
- Downforce Hans
Jos zat in het zelfde merk auto als Schumacher........dat is wat anders.....Hielke schreef: 16 apr 2018, 14:45Sr. zat in dezelfde auto als Schumacher en kreeg per rondje 2 seconden aan z'n broek (kwalificatie). Over de begeleiding en invloed van Jos op Max kan ik niks zeggen, maar als rijder is Max van een hele andere orde dan Jos.JP schreef: 16 apr 2018, 14:43 Jos niet getalenteerd ? Wie heeft Max dan vanaf foetus opgeleid en zelf zijn eigen racecarrière en leven opgegeven voor zijn kind ?
- Luco
Ja waren zeker geen gelijkwaardige auto,s destijds.
- WJ
Jos was zeker niet slecht, maar Max is beter. En heeft het in zich om een van de grote te worden.
Maar beter zijn maakt je niet de beste, je kan al het talent van de wereld hebben maar ook dat moet je leren gebruiken.
Maar beter zijn maakt je niet de beste, je kan al het talent van de wereld hebben maar ook dat moet je leren gebruiken.
Laatst gewijzigd door WJ op 16 apr 2018, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
Halen we die fabel weer van stal.
Wat zou in hemelsnaam de aanleiding, het motief zijn geweest om je tweede rijder een inferieure auto mee te geven? Zonder ver over de grenzen van vermeende Conspiracy Theorieën te gaan is dat motief er niet. Je wilt zo'n tweede rijder liefst zo dicht mogelijk bij je hebben om (zie Raikonen en Vettel) een buffer naar je tegenstanders te creëren.
Maar als jullie in fabels willen geloven, be my guest.
Wat zou in hemelsnaam de aanleiding, het motief zijn geweest om je tweede rijder een inferieure auto mee te geven? Zonder ver over de grenzen van vermeende Conspiracy Theorieën te gaan is dat motief er niet. Je wilt zo'n tweede rijder liefst zo dicht mogelijk bij je hebben om (zie Raikonen en Vettel) een buffer naar je tegenstanders te creëren.
- JP
"die ouwe" had vroeger wat losse handjes maar wat je wel eens las, hij had wel verstand van techniek (bouw/bouwden zij niet de beste kartmotoren ter wereld?) en konden in de pits precies vertellen wat ze voelden. Ik vind het credits hoe hij Max zo heeft klaargestoomd (als ware het een Russische turnleraar) en zich daarbij on de 2e plaats heeft gezet.
-
Frank_Sch
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Max is vorig jaar achter Ricciardo geeindigd, terwijl hij in de quali wel beter was. Dat was pech, maar dan wil je een jaar later wel groei zien en dat is heel zwart-wit zeker beter presteren dan ric over een jaar gezien. Wat ik al eerder schreef, hij moet gewoon punten pakken, er zijn geen excuses meer.
Wel grappig dat een aantal nu zegt dat deze race het turning punt is. Dat is leuk bedacht, maar dat moet hij eerst nog bewijzen, dat nu roepen is mi juist de oranje bril.
Ik ben een grote Max fan, maar vind dat ie dit jaar ondermaats presteert. Hij heeft al te veel punten laten liggen.
Wel grappig dat een aantal nu zegt dat deze race het turning punt is. Dat is leuk bedacht, maar dat moet hij eerst nog bewijzen, dat nu roepen is mi juist de oranje bril.
Ik ben een grote Max fan, maar vind dat ie dit jaar ondermaats presteert. Hij heeft al te veel punten laten liggen.
- Downforce Hans
Als jij naïef wilt zijn, ook prima.........Hielke schreef: 16 apr 2018, 15:11 Halen we die fabel weer van stal.![]()
- Peter Tunissen
Los van het fanboy gedrag, ken ik iemand die een B194 gekocht heeft en er ook regelmatig op het circuit mee rijdt, maar dan in Verstappen/Lehto/Herbert spec. Overigens kon dat voor Schumacher zijn ongeluk nog voor onder de prijs van een nieuwe GT3 RS. Maar dat is langzamer, maar wel leuker volgens hem, die van Schumacher had 100% zeker traction control en schijnt veel te scherp op de neus te zijn. 90% van de verschillen creëer je door het wisselen van het stuurwiel en wat settings.
Waarom de andere rijders niet hetzelfde illegale materiaal kregen, zou je Flavio Briatore moeten vragen, maar ik kan me zomaar voorstellen dat dat de kans op ontdekking halveert.
Dat Jos niet van Max niveau was, zou je imho in 1997 en 1998 kunnen zien. Zijn enorme talent in de regen ten spijt, werd hij toen toch zowel door Mika Salo als door Rubens Barrichello de oren gewassen.
Helemaal niks om je voor te schamen, maar geen buitencategorie.
Waarom de andere rijders niet hetzelfde illegale materiaal kregen, zou je Flavio Briatore moeten vragen, maar ik kan me zomaar voorstellen dat dat de kans op ontdekking halveert.
Dat Jos niet van Max niveau was, zou je imho in 1997 en 1998 kunnen zien. Zijn enorme talent in de regen ten spijt, werd hij toen toch zowel door Mika Salo als door Rubens Barrichello de oren gewassen.
Helemaal niks om je voor te schamen, maar geen buitencategorie.