Ik ben al een aantal maanden 'aan het kijken' naar een leuke weekend auto.
Ik hou echt van hardcore auto's. Balans tussen motor, onderstel, remmen en beleving.
Ik rij wel veel plezier kilometers. Daarom heb ik nu de 'standaard' sportwagens op het oog en heb ik de echte exoten zoals Lotus etc (voor nu) buiten optie gelaten.
Een keer 'een rondje circuit' is leuk, maar dat is het doel niet, daarvoor heb ik een echte racer.
RWD en een Handbak is wel een must

Opties:
- Porsche Cayman S Handbak - generatie bouwjaar 2008 (betaalbaar). In NL nihil aanbod, kijk rond in Duitsland
Auto lijkt stock voor op straat qua balans en beleving al helemaal af. Zaten alleen andere veren op de auto
- M3 E46 Handbak
Lijkt hardcore qua onderstel/chasis en beleving. (meer dan E92 m3)
Verschil met Cayman S lastig, (onderstel?) heb nooit echt goed in de E46 M3 gezeten.
- M3 E92 Handbak
Auto leek wat zwaar in de neus, en het is echt een revvy motor. Het onderstel en onderstuur beviel me ook nog niet helemaal. Remmen zijn ook wat uit balans niet erg sterk.
Voor mijn gevoel gaat in deze auto teveel geld in om hem naar mijn smaak te krijgen, waardoor de totaalsom ver boven de andere 2 auto's op loopt.
Ik heb ook het idee dat zowel de Cayman S en M3 E46 in een rechte lijn minimaal onderdoen t.o.v mijn remapte 335i. Straight line is alles behalve het belangrijkst, maar wil toch niet met net een tekort aan vermogen gevoel zitten. Zowel De E46 M3 en E92 M3 heb ik vaker achter de broek van m'n 335i gehad en het ontloopt elkaar niet zo veel. De E92 M3 is alleen sterker op 200kmh+++
Bij alle wagens zal ik vast onderstel zaken zoals een Ohlins/Intrax set, harde rubbers enz er uiteindelijk onder laten plaatsen.
Huidig wagenpark om het plaatje compleet te maken (alles handbak):
- E92 335i, OHLINS onderstel, custom harde rubbers subframe en draagarmen, remapped, brembo remmen, enz you get the point. Heb deze auto als ultieme daily gereden
- E39 523i, deze rij ik nu daily en trek ik mijn raceauto mee
- E36 328i volledig race (DNRT) geprepareerd. Op het circuit amuseer ik me minimaal 2x per maand om echt te knallen, dus niet in een straatauto
- E36 318TI Compact drift frikandel
De struggles zijn zwaar ... De E92 heeft tot aan de dag van vandaag veel geld gekost, maar gaat toch een keer het veld ruimen.
Parallel dacht ik alvast 1 van bovenstaande 3 kandidaten te kopen, als ik iets echt moois tegen kom.
Ik hoor graag praktijk ervaringen wat betreft deze wagens