Hmm, interessante shit.. Mijn ervaring relateert zich tot simracing en setups daaro, maar in principe heb je normaal toch 4 dingen:
- Low speed compression
- Low speed rebound
- High speed compression
- High speed rebound
Waarbij Low speed dus inderdaad gewoon opbouwende druk is.. (vage analogie: dus vergelijkbaar met bijv. progressief remmen.. High speed is druk die er in een keer op komt, dus een 1 keer je rem vol intrappen als ik het weer even op remmen toepas. Dus bijv steeds meer druk met je voetje geven of een 1 keer stampen..)
Anyway, zoals ik het lees zijn er met name problemen in het "high speed" gebeuren (low speed zal meer merkbaar zijn in bochten), kleine oneffenheden. Kortom, je HS spul, zowel rebound als compressie wil je zachter. Je LS welke dus met name invloed heeft op het rijgedrag, wil je hetzelfde houden, immers stuurt hij lekker. Geen idee of je dit allemaal in kan stellen.. Maar of je probleem nu met compressie meer op te lossen is dan met rebound, geen idee

Uiteindelijk zal je gewoon "even" moeten finetunen en kijken wat je lekker vind..
Mijn naslagwerk met simrace setups:
http://www.rapid-racer.com/suspension-tuning.php