F1 seizoen 2018
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: F1 seizoen 2018
Nog even billenknijpen voor de Ferrari fans
- WJ
Haha Torro Rosso monteurs, alsof ze de race winnen. 

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Gasly potdomme.
In de laatste ronden nog even het gat van 5 naar 10 sec rijden om zijn strafseconden weg te poetsen.
Lekker motortje hoor.
In de laatste ronden nog even het gat van 5 naar 10 sec rijden om zijn strafseconden weg te poetsen.
Lekker motortje hoor.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat heb ik dan gemist. Zag hem de pits inlopen en dacht: 'ga je niet ff kijken'.JP schreef: 08 apr 2018, 18:42 Wel cool dat Kimi even naar de man liep om te kijken hoe het met hem ging....
- Sander
Op eigen verantwoording, reply van de pitstop bij Ferrari.
https://streamable.com/uev7e
- WJ
Je sarcasme sensor is stuk

Hij stond wel even stil bij de ingang van de box maar ik neem aan dat hij ook gewoon weggestuurd zou worden als die zou gaan kijken.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Geen lekkere wijven bij de start, geen echte champagne tijdens de huldiging, wat een kut grandprix.
- RS-Ron
Vond de race in ieder geval beter aan te gluren dan de eerste.
GrbRon
GrbRon
-
Dat is waar.
- Luco
Wie gaat er dan ook voor het achterwiel staanSander schreef: 08 apr 2018, 18:57 Op eigen verantwoording, reply van de pitstop bij Ferrari.

- Luco
wtcr is stukken leuker
- Arthur
WJ schreef: 08 apr 2018, 18:57Je sarcasme sensor is stuk
Hij stond wel even stil bij de ingang van de box maar ik neem aan dat hij ook gewoon weggestuurd zou worden als die zou gaan kijken.

- Arthur
Dan nu ff MotoGP kijken...Mike R32 schreef: 08 apr 2018, 18:59 Geen lekkere wijven bij de start, geen echte champagne tijdens de huldiging, wat een kut grandprix.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Red Bull uitgevallen, maar voor de rest toch een lekkere race hoor. Gebeurde genoeg in het middenveld, gaat nog leuk worden dit seizoen!
-
-
niet zo moeilijkRS-Ron schreef: 08 apr 2018, 19:03 Vond de race in ieder geval beter aan te gluren dan de eerste.
GrbRon
- Macboy
Mooie oneliners weer heren 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
V Max toch weer tikkie te gretig IMHO, iets meer geduld, meer resultaat.
All in the game uiteraard, maar pas begin race, tijd genoeg nog.
Ook snel met de beschuldigende vinger naar Hamilton wijzen is niet echt strategisch handig, reactie Hamilton duidelijk.
All in the game uiteraard, maar pas begin race, tijd genoeg nog.
Ook snel met de beschuldigende vinger naar Hamilton wijzen is niet echt strategisch handig, reactie Hamilton duidelijk.
-
“If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver”
Hamilton kon makkelijk wat ruimte maken, Max was er gewoon voorbij. Hij wordt niet voor niets op zn achterwiel gereden. Slappe actie van Hamiltion IMHO, wil niet voorbij gereden worden door "that guy".
Hamilton kon makkelijk wat ruimte maken, Max was er gewoon voorbij. Hij wordt niet voor niets op zn achterwiel gereden. Slappe actie van Hamiltion IMHO, wil niet voorbij gereden worden door "that guy".
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^“
If you are out of the race, because the gap was to small, you are indeed no longer a racing driver

If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver”
If you are out of the race, because the gap was to small, you are indeed no longer a racing driver

-
Ik snap ook niet dat Hamilton het risico neemt om zijn voorvleugel kwijt te zijn op deze manier.Forza schreef: 09 apr 2018, 07:52 “If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver”
Dat Max naar buiten moest weten we allemaal, hij zat zo ontzettend dicht aan de binnenkant dat hij niet anders kon.
verder naar binnen sturen was massaal grip verlies geweest vanwege de lijn.
Had Hamilton kunnen liften? Feitelijk gezien wel, want Max had de neus voor.
Had ik het gedaan als ik Hamilton was? Nee. Die gaat ook voor de top spot.
Aan de andere kant..... Was het nodig zo? Nee.
Ja, het gaatje was er..... Teveel risico? Ik denk het wel.
- Knot
Toch zonde. Meer geduld heeft zoveel meer kans op resultaat. Zijn pushen brengt maar 1 op de 5x wat.
-
Onlinetomgtr
Ok Wouter kan een dagje vrijnemen. Zo is het en niet anders.ErikS schreef: 09 apr 2018, 09:02Ik snap ook niet dat Hamilton het risico neemt om zijn voorvleugel kwijt te zijn op deze manier.Forza schreef: 09 apr 2018, 07:52 “If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver”
Dat Max naar buiten moest weten we allemaal, hij zat zo ontzettend dicht aan de binnenkant dat hij niet anders kon.
verder naar binnen sturen was massaal grip verlies geweest vanwege de lijn.
Had Hamilton kunnen liften? Feitelijk gezien wel, want Max had de neus voor.
Had ik het gedaan als ik Hamilton was? Nee. Die gaat ook voor de top spot.
Aan de andere kant..... Was het nodig zo? Nee.
Ja, het gaatje was er..... Teveel risico? Ik denk het wel.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Tja, beide haantjes. Max die voor niemand ontzag heeft, Lewis die 'that guy' graag op z'n plek wil zetten. Helaas voor ons valt het kwartje nu de verkeerde kant op. Als het de goede kant op valt, dan betaalt het zich juist weer vaak dik uit. Zie de eerste 2 bochten bij de GP van Mexico vorig jaar. Ook risicovol maar daar ging het wel goed voor Max en won hij daardoor op briljante wijze. In de hedendaagse Formule 1 moet je het helaas vaak in de eerste rondes of zelfs in de eerste bocht al doen, anders heb je daarna amper kans meer.
You hate him or you love him. De nieuwe Gilles Villeneuve zoals hij recent genoemd werd. Altijd maximaal, altijd ervoor gaan. Als je de discussies op de internets (F1 sites, Twitter etc.) een beetje leest is het echter weer één grote pro / contra Max en Lewis flamewar. Dit begint me steeds meer tegen te staan, dat stomme gescheld en geflame online tussen meningen.
Wiens fout het was? Ik zou zeggen 60% (Lewis) / 40% (Max). Max maakte natuurlijk een prachtige actie maar liet de auto ietwat naar buiten lopen. Zoals Doornbos zei: dat ga je op de penaltystip liggen en kan het ook misgaan. Lewis was echter al gepasseerd maar wou niet toegeven. Uiteindelijk Hamilton iets meer schuld (want die reed er al achter en had nog wel wat naar links gekund) al ben ik het ook wel eens met de stewards die het als racing incident bestempelden.
Maar goed, wij kunnen hier weer urenlang over door discusseren terwijl die mannen in een split-second beslissingen moeten nemen. Wie zijn wij om vanaf de bank precies te oordelen dat de één een metertje naar rechts had moeten rijden en de ander een tiende van een seconde eerder had moeten remmen? Al doen we natuurlijk niets liever.
En dat Lewis gelijk na de race Max een 'dickhead' noemt is alleen maar grappig. Lekker belangrijk, beter dan dat politieke geneuzel. Alleen weer jammer dat die NOS reporter Louis Dekker daar een scene van wil maken in de persconferentie. Hij werd echter prachtig op z'n plek gezet door notabene Vettel: https://twitter.com/F1/status/983098267670953990
Het was voor Max een ietwat ongelukkig weekend maar dat kwartje valt de andere kant ook wel weer op. Volgend weekend China alweer, de race waar Max met dezelfde agressieve houding vorig jaar van P16 een weergaloze eerste ronde reed en op het podium eindigde. Da's dan weer de andere kant van de medaille, dat deze rijstijl juist weer veel kan opleveren.
En oh ja: respect voor Pierre Gasly die een weergaloze race reed met de Toro Rosso Honda. Ook goed voor Red Bull Racing die volgend jaar waarschijnlijk wel overstappen naar de Honda motor maar ook Gasly heeft zich in de picture gereden. Mocht Ricciardo vertrekken naar Ferrari (zoals de verhalen gaan), dan denk ik dat RBR eerder Gasly naast Max zet dan dat ze Sainz terughalen.
You hate him or you love him. De nieuwe Gilles Villeneuve zoals hij recent genoemd werd. Altijd maximaal, altijd ervoor gaan. Als je de discussies op de internets (F1 sites, Twitter etc.) een beetje leest is het echter weer één grote pro / contra Max en Lewis flamewar. Dit begint me steeds meer tegen te staan, dat stomme gescheld en geflame online tussen meningen.
Wiens fout het was? Ik zou zeggen 60% (Lewis) / 40% (Max). Max maakte natuurlijk een prachtige actie maar liet de auto ietwat naar buiten lopen. Zoals Doornbos zei: dat ga je op de penaltystip liggen en kan het ook misgaan. Lewis was echter al gepasseerd maar wou niet toegeven. Uiteindelijk Hamilton iets meer schuld (want die reed er al achter en had nog wel wat naar links gekund) al ben ik het ook wel eens met de stewards die het als racing incident bestempelden.
Maar goed, wij kunnen hier weer urenlang over door discusseren terwijl die mannen in een split-second beslissingen moeten nemen. Wie zijn wij om vanaf de bank precies te oordelen dat de één een metertje naar rechts had moeten rijden en de ander een tiende van een seconde eerder had moeten remmen? Al doen we natuurlijk niets liever.

En dat Lewis gelijk na de race Max een 'dickhead' noemt is alleen maar grappig. Lekker belangrijk, beter dan dat politieke geneuzel. Alleen weer jammer dat die NOS reporter Louis Dekker daar een scene van wil maken in de persconferentie. Hij werd echter prachtig op z'n plek gezet door notabene Vettel: https://twitter.com/F1/status/983098267670953990
Het was voor Max een ietwat ongelukkig weekend maar dat kwartje valt de andere kant ook wel weer op. Volgend weekend China alweer, de race waar Max met dezelfde agressieve houding vorig jaar van P16 een weergaloze eerste ronde reed en op het podium eindigde. Da's dan weer de andere kant van de medaille, dat deze rijstijl juist weer veel kan opleveren.
En oh ja: respect voor Pierre Gasly die een weergaloze race reed met de Toro Rosso Honda. Ook goed voor Red Bull Racing die volgend jaar waarschijnlijk wel overstappen naar de Honda motor maar ook Gasly heeft zich in de picture gereden. Mocht Ricciardo vertrekken naar Ferrari (zoals de verhalen gaan), dan denk ik dat RBR eerder Gasly naast Max zet dan dat ze Sainz terughalen.