Martijn’s autodraadje >
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Martijn's auto's
Sorry voor je draadje vol spammen. Maar ja, dat geneuzel over een uitlaat gaat toch nergens over. Nieuwe auto's willen we zien!
- Martijn_bmw
- Berichten: 28542
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto's
haha geen probleem!
Geneuzel over uitlaat is al klaar, zit er onder dus prima
en 2 mei chippen...
vooralsnog denk ik dat de nieuwe auto iets langer op zich laat wachten
Geneuzel over uitlaat is al klaar, zit er onder dus prima

vooralsnog denk ik dat de nieuwe auto iets langer op zich laat wachten

-
Online
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Martijn's auto's
Dat bedoel ik ook niet. Dichtstbijzijnde verkooppunt van Competition hier in de buurt is een witte pomp van een kleine brandstofhandelaar. Maar die zullen dan wel al hun brandstoffen via Salland Olie inkopen. Het is echter geen Firezone of Texaco, en ook nooit geweest.tomgtr schreef: 06 apr 2018, 14:36 Natuurlijk kan iedere idioot 102 maken. Maar wat voor Texaco geldt geldt ook voor Firezone. Aangezien Esso geen102 of zelfs 98 in Benelux verkoopt lijkt me dit een eindig verhaal wat betreft Firezone.
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Martijn's auto's
Hoeft niet hoor, de gifmengers van Gulf hadden ook zoiets. En had niks met Salland te maken.
- JP
- Berichten: 34236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Martijn's auto's
Hier op terugkomend, ik lees wel vaker van VAG-tuners dat ze na tuning toch echt 98 voorschrijven.Martijn_bmw schreef: 05 apr 2018, 18:50 Thnx voor de info! Toch ga ik voor 95 haha, ook handig in België Frankrijk en Italië...
Ja deze viva-rijder komt nog wel eens ergens![]()
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Martijn's auto's
Hangt ervanaf hoe scherp je tuned. Je kan op 98 en op 95 tunen. Maar maakt echt niet zoveel uit, als je op 98 tuned en normaal op 95 rijdt gaat prima, mocht je teveel stampen en de ECU neemt waar dat motor klopt schroeft hij automatisch tandje terug.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28542
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto's
Klopt is alleen een paar graden extra voorontsteking of niet. Ik kies bewust dat niet te doen, liever safe then sorry... en die laatste kroeg pk interesseert me echt niks.
Gewoon lekker rijden met een mooie vermogens opbouw
Gewoon lekker rijden met een mooie vermogens opbouw

-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Martijn's auto's
Klopt. Tunen op 98 is zo’n beetje het enige wat nut heeft bij het tunen zonder hardware aanpassingen. Het hoogste rendement halen uit een goede brandstof.JP schreef: 06 apr 2018, 17:23Hier op terugkomend, ik lees wel vaker van VAG-tuners dat ze na tuning toch echt 98 voorschrijven.Martijn_bmw schreef: 05 apr 2018, 18:50 Thnx voor de info! Toch ga ik voor 95 haha, ook handig in België Frankrijk en Italië...
Ja deze viva-rijder komt nog wel eens ergens![]()
- Martijn_bmw
- Berichten: 28542
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto's
^^ uhh dat is echt complete onzin... mijn vorige 116i ging zonder enige aanpassing aan de hardware van 136pk naar 210pk met alleen een chip op 95....
deze 320i zal waarschijnlijk van 170pk richting de 220pk gaan zonder aanpassingen aan de motor en op 95 brandstof
hangt er maar net vanaf om welke motor het gaat en of deze wel/niet geblazen is. Atmo is Chiptuning sowieso nauwelijks zinvol zolang je niet aan scherpere nokkenassen etc gaat.
deze 320i zal waarschijnlijk van 170pk richting de 220pk gaan zonder aanpassingen aan de motor en op 95 brandstof
hangt er maar net vanaf om welke motor het gaat en of deze wel/niet geblazen is. Atmo is Chiptuning sowieso nauwelijks zinvol zolang je niet aan scherpere nokkenassen etc gaat.
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Martijn's auto's
Ik kijk alleen even of er alweer een nieuwe auto is.
Volgende pagina beter..
Volgende pagina beter..
- Martijn_bmw
- Berichten: 28542
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto's
dvh schreef: 06 apr 2018, 18:53 Ik kijk alleen even of er alweer een nieuwe auto is.
Volgende pagina beter..

Martijn_bmw schreef: 06 apr 2018, 16:05 haha geen probleem!
Geneuzel over uitlaat is al klaar, zit er onder dus primaen 2 mei chippen...
vooralsnog denk ik dat de nieuwe auto iets langer op zich laat wachten![]()

- Martijn_bmw
- Berichten: 28542
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto's
De 320i nu een klein maandje in bezit en 3.000km verder. 
Bevalt goed, zoals eerder gemeld stuurt hij erg fijn. De motor voelt nu al behoorlijk levendig maar dat wordt straks nog wat lekkerder met chipje naar zo'n 220pk. (gemis 6 cilinder sound/laufkultuur blijft uiteraard wel maarja het lijkt helaas de nieuwe realiteit als je jong wil rijden) Verder blijft navi pro echt wel een heel goed systeem, klinkt de HK stereo super goed en blijven de sportstoelen heerlijk zitten. Sport stuurtje met zacht leer er op ligt goed in de hand, de bak schakelt met mooie korte strakke slagen en een goeie balans tussen comfort en sportiviteit in het onderstel.
Ook "uiteraard" al wel beetje gedacht over de opvolger....
kom een beetje op het volgende uit:
F10 was een super fijne auto maar wel erg gericht op comfort, (te) groot met parkeren in woonwijk, bij de supermarkt etc en voelt toch een beetje als een auto die later ook nog kan als ik ouder ben
F20 stuurde en reedt heel leuk maar voor mijn lengte toch een beetje aan de krappe kant vooral met instappen snel klem en ook wel wat klein achterin voor mijn dochter.
E9* heb ik er inmiddels genoeg van gehad en wordt ook alweer wat ouder qua techniek enz.
F30 335i was niet fijn vorig jaar qua wegligging en ook de automaat bleef slecht schakelen... maar beide was achteraf gezien exemplarisch want dezelfde automaat schakelde in de F10 echt voortreffelijk en de wegligging van mijn huidige F30 is echt totaal anders en heel erg prettige combinatie van alles.
F30 is voor mij dus wel de juiste balans tussen ruimte, comfort en sportiviteit.
F36 vind ik ook sinds de release van het model al waanzinnig mooi, techniek van de F30, coupe vorm en toch 4 deuren. Als die nog wat verder afgeschreven zijn zou dat een goede kanshebber kunnen zijn als opvolger.
nog een paatje ter afsluiting:



Bevalt goed, zoals eerder gemeld stuurt hij erg fijn. De motor voelt nu al behoorlijk levendig maar dat wordt straks nog wat lekkerder met chipje naar zo'n 220pk. (gemis 6 cilinder sound/laufkultuur blijft uiteraard wel maarja het lijkt helaas de nieuwe realiteit als je jong wil rijden) Verder blijft navi pro echt wel een heel goed systeem, klinkt de HK stereo super goed en blijven de sportstoelen heerlijk zitten. Sport stuurtje met zacht leer er op ligt goed in de hand, de bak schakelt met mooie korte strakke slagen en een goeie balans tussen comfort en sportiviteit in het onderstel.
Ook "uiteraard" al wel beetje gedacht over de opvolger....

F10 was een super fijne auto maar wel erg gericht op comfort, (te) groot met parkeren in woonwijk, bij de supermarkt etc en voelt toch een beetje als een auto die later ook nog kan als ik ouder ben

F20 stuurde en reedt heel leuk maar voor mijn lengte toch een beetje aan de krappe kant vooral met instappen snel klem en ook wel wat klein achterin voor mijn dochter.
E9* heb ik er inmiddels genoeg van gehad en wordt ook alweer wat ouder qua techniek enz.
F30 335i was niet fijn vorig jaar qua wegligging en ook de automaat bleef slecht schakelen... maar beide was achteraf gezien exemplarisch want dezelfde automaat schakelde in de F10 echt voortreffelijk en de wegligging van mijn huidige F30 is echt totaal anders en heel erg prettige combinatie van alles.
F30 is voor mij dus wel de juiste balans tussen ruimte, comfort en sportiviteit.
F36 vind ik ook sinds de release van het model al waanzinnig mooi, techniek van de F30, coupe vorm en toch 4 deuren. Als die nog wat verder afgeschreven zijn zou dat een goede kanshebber kunnen zijn als opvolger.
nog een paatje ter afsluiting:


- Knot
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn's auto's
Ik zou idd een GranCoupe nemen of eens een Z4 ofzo proberen?
- Martijn_bmw
- Berichten: 28542
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto's
Z4 leuk voor er bij maar dan als daily weer een oudere auto is eventueel optie ja
- Knot
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn's auto's
Ik vond het echt een fijn/sportief ding die sDrive23i handbak alleen dat creme leder was drama.
Zo het zo weer nemen, sDrive23i met introduction pakket, zwart leder, ton gelopen, liefst nog iets van audio upgrade en sportstoelen. Op 19inch met standaard onderstel strak/sportief genoeg vond ik.
Probleem, ik verkocht m voor 24k maar zelfs nu zijn ze uit 2009 (en we zijn een paar jaar verder) niet veel goedkoper.
Zo het zo weer nemen, sDrive23i met introduction pakket, zwart leder, ton gelopen, liefst nog iets van audio upgrade en sportstoelen. Op 19inch met standaard onderstel strak/sportief genoeg vond ik.
Probleem, ik verkocht m voor 24k maar zelfs nu zijn ze uit 2009 (en we zijn een paar jaar verder) niet veel goedkoper.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Martijn's auto's
Bruggetje lijkt bekend. Was je ver het noordwesten afgedwaald?
- Martijn_bmw
- Berichten: 28542
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto's
Klopt idd ja! Was ergens tussen ring A10 noord en Marken
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Martijn's auto's
Dit klopt wel, maar ging niet om 95 vs 98 maar om gewoon 95 vs V-power 95. Dan werd er bij die laatste ter plekke bij de pompen zelf eigenlijk iets bij gedaan. Maar das wel iets anders dan ander octaangehalte.JP schreef: 06 apr 2018, 14:58 Heb wel eens begrepen dat alle vrachtwagens op een handvol depots hun brandstoffen laden, en dat aldaar door additieven dit 95 of octaan 98 wordt. Is het dan niet mogelijk om een tank 95 aan te lengen met een flesje (weetnietwat) zodat het octaan dan hoger wordt ? Maar dan wel vergelijkbaar met wat uit de pomp komt.
dvh schreef: 06 apr 2018, 18:53 Ik kijk alleen even of er alweer een nieuwe auto is. Volgende pagina beter..

- Martijn_bmw
- Berichten: 28542
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto's
Gisteravond uit centrum Amsterdam nog maar eens een zuinigheid testje gedaan... gewoon netjes met verkeer meerijden en op de snelweg 100 op de cc.
Op een hele tank met mijn eigen rijstijl zit ik rond de 1 op 14
Over 2 weken chippen van 170pk nu naar zon 220pk straks als het goed is, daarna nog eens hetzelfde testje doen....
Op een hele tank met mijn eigen rijstijl zit ik rond de 1 op 14
Over 2 weken chippen van 170pk nu naar zon 220pk straks als het goed is, daarna nog eens hetzelfde testje doen....
- Bijlagen
-
- 470C605E-723A-403C-B83F-96AB1A305FDF.jpeg (115.47 KiB) 2842 keer bekeken
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Martijn's auto's
Octaangetal!!! Er zit verdomd weinig Iso-Octaan in benzine.
De standaard is zo gemaakt : Iso-Octaan is Octaan getal 100, Heptaan is Octaan getal 0. Dus 70 pct Iso-Octaan en 30 pct Heptaan is 70 etc.
Dat is de standaard,
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Martijn's auto's
Ben benieuwd Martijn 

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Martijn's auto's
Ik zit met de e91 op..... Laat maar 

- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Martijn's auto's
Tijd voor een mooie Golf Erik 
Lekker zuinig.. massagestoelen.. manmanman.. lekker hoor ^_^

Lekker zuinig.. massagestoelen.. manmanman.. lekker hoor ^_^
- Martijn_bmw
- Berichten: 28542
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto's
ik vind het ook bijzonder zuinig. maar je hoort mij niet klagen met inmiddels 35.000km per jaar en een brandstofprijs van 1.70Audi6 schreef: 20 apr 2018, 02:24 1 op 14 is ook best goed! Ik zit met mijn E91 318i op 1 op 11![]()
Ben benieuwd hoe je de +50pk zult ervaren.

vergelijk het met dit rijtje, allemaal gehad en zelfde rijstijl:
E46 325i (192pk) 1 op 9
E91 318d (180pk) 1 op 16
E91 318i (143pk) 1 op 11
E91 325i (218pk) 1 op 10
F10 520da (184pk) 1 op 16
F30 335ia (306pk) 1 op 11
F20 116i (210PK) 1 op 13
gelukkig rij je er alleen 3 rondjes mee om de kerk dus vallen de uiteindelijke kosten wel mee


- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Martijn's auto's
De E46 ook veruit het langst gehad, maakt dat nog verschil? Lijkt mij wel aangezien je de 335i krap 2x volgegooid hebt 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], looney16v, Rogerb, Vanreijmersdal en 2 gasten