Mijn naam is Nick, ik ben 24 jaar oud. Mijn daily is een BMW F21 116d '17 en mijn hobby auto is een BMW E60 M5 '07. Van die laatste ben ik sinds een jaar ongeveer de eigenaar. Ik heb ruim een jaar naar een perfect exemplaar gezocht. De lange zoektocht wordt verklaard door de behoorlijke lange lijst aan eisen waar de auto aan moest voldoen. Zo moest het om een facelift model gaan, wilde ik géén 13 in een dozijn uitvoering, mocht de auto geen sunroof hebben en moest de staat van de auto tiptop zijn.
Waarom een E60 M5? Vanwege de legendarische V10. Ik werd als kind betoverd door het idee van de hoogtoerige motoren in de formule 1. Later, eigenlijk pas toen ik mijn rijbewijs haalde en de weg opging werd ik pas echt verliefd op BMW. Achterwiel aandrijving, de sportieve onderstellen en het directe stuurgevoel van BMWs sprak me erg aan. Combineer dat met de jongensdroom van een hoogtoerige V10 motor en je komt automatisch bij de E60 M5 uit.
Over de auto:
Het gaat om een M5 uit het jaar 2007 die door de individual afdeling is aangepakt. Daarnaast is alles aan de auto is volledig gedocumenteerd. Van elke klus is een rekening aanwezig en vaak zijn er zelfs foto's gemaakt van het werk. Die foto's volgen nog.
De kleurstelling is precies zoals ik hem zelf zou hebben besteld - getuige ook de kleurstelling van mijn 1 serie lease auto (foto's volgen). Zoals op de foto's is te zien verkeerd de auto in een absolute top staat. Wat de auto nog extra bijzonder maakt is de lak - hier zijn er slechts 4 van!
Kleurstelling:
• Sonderlackierung "diopsidschwarz-metallic”
• Volleder Merino Platin
• Leisten in Pianolack
• Dakhemel in Alcantara platin
Foto's: