BMW M2
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW M2
Ik dacht dat hier alleen bmw alfamannetjes waren, jij bent een uitzondering hierop? 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Riceaux
Een Panamera met kooi en kuipstoelen vind jij geen sjoemelen? Jij weet net zo goed als ik dat een auto met kooi en kuip een stuk meer vertrouwen geeft voor een coureur dan 1 zonder. En als ze er al een kooi en kuipstoelen in hebben gezet is het toch aannemelijk dat ze nog meer aanpassingen hebben gedaan? Vind de logica van Alfata over dat Panamera filmpje daarom helemaal niet gek. En kan best begrijpen dat hij die lijn doortrekt naar alle Porsche rondetijden. En hij zegt ook nergens dat Alfa niet loopt te kloten met hun ronde record auto’s, dat leg jij ‘m in de mond. Oftewel lees anderen hun posts eerst eens 2 x door en als je twijfelt over hoe iemand het bedoeld vraag het dan i.p.v. er direct vol tegenin te gaan en op de man te gaan spelen. Alsjeblieft! Want het wordt er op deze manier niet gezelliger op.Robin schreef: 01 apr 2018, 12:33 Alle gekheid op 'n stokje, er zijn 'n handvol eieren hier waar ik me mateloos aan erger. Waaronder die 4C kneus. Punt.
Ik hou van goede informatie, niet van gelul en denken dat men 't weet, als je m'n post hierboven leest en hoe dat windei denkt dat Porsche list en bedrog bezigt met Ringtijden(718 draadje). ja Alfa en al hun engineering en Ringtijden, die zijn wél betrouwbaar!Oftewel mooi dat we nieuwe forumleden hebben en ik ben nukkig etc. Dat zal wel. Maar 't moet wel ergens op lijken qua info.
Wat ik al zeg fabels genoeg, maar hier aub niet....
![]()

-
-
- Riceaux
Volgens mij wordt dat ook nergens ontkent?Die Alfa Giulia en die Ringtijd was ook alles aan gedaan Rico...
En je hoeft niet continue in de verdediging te schieten als je niet wordt aangevallen. Je begint nu ook direct weer over die Giulia, terwijl dat totaal niet relevant is. Zie je dat zelf niet? Het is geen wedstrijdje, we zijn gewoon liefhebbers onder elkaar en positief of kritisch over een merk wanneer dat er om vraagt. Toch?
-
En wat ik wel mooi vond aan een betoog van Macboy (gisteren): Dat als we hier alleen maar ja en amen en oeh wat mooi en goed is jouw auto roepen, het:
a) nep en gelul kan zijn
b) dit een forum niet ten goede komt qua discussie
of iets in die richting.
Dus ja , een M2 is lomp en zwaar voor z'n image looks als je 'm op de weegschaal zet. Da's minder. Da's kut.
Maar gek genoeg verbloemt hij(dat chassis0 dat heel erg goed. Dus dat merk je 'niet zo'.
Je kan je ook afvragen hoeveel 'n beetje luxe sportieve exoot weegt, 100/200pk meer en 100/200kg meer of misschien hetzelfde kg als M2, maar dan blijft hij toch ook 'zwaar'(ok hij heeft meer pk, maar de massa blijft gelijk)?
Kortom. M2 is 'n lompe kar qua massa. Dat horen en lezen we hier vaker. Is ook zo(puur op de wegschaal)
a) nep en gelul kan zijn
b) dit een forum niet ten goede komt qua discussie
of iets in die richting.
Dus ja , een M2 is lomp en zwaar voor z'n image looks als je 'm op de weegschaal zet. Da's minder. Da's kut.
Maar gek genoeg verbloemt hij(dat chassis0 dat heel erg goed. Dus dat merk je 'niet zo'.
Je kan je ook afvragen hoeveel 'n beetje luxe sportieve exoot weegt, 100/200pk meer en 100/200kg meer of misschien hetzelfde kg als M2, maar dan blijft hij toch ook 'zwaar'(ok hij heeft meer pk, maar de massa blijft gelijk)?
Kortom. M2 is 'n lompe kar qua massa. Dat horen en lezen we hier vaker. Is ook zo(puur op de wegschaal)
-
-
Ieder het zijne
Edited
Edited
Laatst gewijzigd door Robin op 01 apr 2018, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
Dit is een 1erforum.de en 'n bimmerpost member, KW set en OZ Superleggeras:

En ja de mijna staat als standaardauto inderdaad minimaal 'n centimeter te hoog. Ik denk zelf aan HR veren.
Ook mooi:
https://www.autogespot.com/bmw-m2-coupe ... 2018/04/01

En ja de mijna staat als standaardauto inderdaad minimaal 'n centimeter te hoog. Ik denk zelf aan HR veren.
Ook mooi:
https://www.autogespot.com/bmw-m2-coupe ... 2018/04/01
- Peric
Zou me 's goed inlezen over H&R Robin. Ik heb veren van H&R onder de Polo, en dat stuitert.
-
Vond het ook kut rijden. H&R op std dempers maar ook hun schroefset.
-
Dank voor de info, daar kan ik weer wat mee. Geen grap/sarcasme.
Welke merken zouden jullie aanbevelen?
- Will F.
Superleggera's staan altijd goed maar niet in het zwart....
Die witte staat te laag, dat lijkt me duidelijk. Reed Romo en/of Andre niet met een andere set veren?
Die witte staat te laag, dat lijkt me duidelijk. Reed Romo en/of Andre niet met een andere set veren?
-
Ohlins Road & Track. Nog niet mee gereden, maar blijkbaar de shit.
Moest, zou, in het geval dat, ik ooit een dikke M op de oprit parkeer en ik de markt was voor een beter onderstel, ging ik daarvoor.
[url]https://www.ohlins.com/product/roa ... -2017-f87/[/url]
Moest, zou, in het geval dat, ik ooit een dikke M op de oprit parkeer en ik de markt was voor een beter onderstel, ging ik daarvoor.
[url]https://www.ohlins.com/product/roa ... -2017-f87/[/url]
-
- Auto: M3 F80
Als je alleen veren wil zou ik voor Eibach gaan, hoor ik veel positieve verhalen over. Doen ze ook veel in de UK onder M140i's.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
1M met JRZ RS1 dempers en Eibach veren............als het heel bleef een sublieme combi!!Will F. schreef: 01 apr 2018, 15:11 Superleggera's staan altijd goed maar niet in het zwart....
Met de M2 heb ik het niet meer aangedurfd, gewoon standaard, idd zoals ik vanaf het begin dat ik er mee reed had gemeld; achter een tikkie hard/stuiterig. FWIW; blijkt nu beter te zijn bij de LCI versie.
Aan deze M2 doe ik niks meer, een beurt komt er aan, de M2 Comp ook. Straks is het een GT4 met een M2 comp of alleen de laatste, ik zie het tzt wel, het ligt meer aan Porker nu wat ik ga doen.
- Jan-Willem
Welke veren had je dan?Peric schreef: 01 apr 2018, 14:42 Zou me 's goed inlezen over H&R Robin. Ik heb veren van H&R onder de Polo, en dat stuitert.
Progressieve veren van H&R vind ik echt top, geven nog wat comfort en dat auto zet zich lekker.
Dat stuiteren komt mij totaal niet bekend voor.
Ondertussen mijn 3e onderstel met H&R veren.
-
Bilstein B16 PSS10 of Ohlins.Robin schreef: 01 apr 2018, 14:57 Dank voor de info, daar kan ik weer wat mee. Geen grap/sarcasme.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Probleem met al die merken, die veelal toch goed bekend staan; Bilstein, JRZ, Ohlins noem ze maar op, dat er toch (te) vaak revisies plaatsvinden.
- Macboy
Robin je bent in het echt een toffe pik. Al denken sommigen daar wellicht anders over. Op het forum ben je over het algemeen soms wat minder een toffe pik. Daar is iedereen dan wel weer unaniem over 
We hebben samen wel verhitte discussies gehad, juist omdat ook ik iemand ben wiens posts niet door iedereen worden gewaardeerd, vanwege oa het “belerende” karakter dat ik soms tentoonspreid. Dus dat kan dan natuurlijk snel botsen met deze of gene.
In het echt hebben wij echter nooit verhitte discussies en is het altijd juist erg gezellig en zijn we het ook met elkaar eens. Naar mijn idee omdat jij soms met je posts anders over komt dan je bedoelt. In het echt heb je daar minder last van omdat je die domme glimlach op je kop kan zien. Op het internet lukt dat niet altijd. Je kunt dus soms wat onnodig hard uit de hoek komen. Je denkt zelf van niet, maar het is wel zo.
Tel daarbij nog een aantal zaken op zoals je karakter en prive gebeurtenissen en je hebt de popma aan het dansen. De ene is wat expressiever en explosiever dan de ander, relativeert wat minder en voelt zich sneller aangevallen dan de ander.
We hebben een tijd geleden een gesprek gehad en daarna was de lucht tussen ons behoorlijk geklaard. Je liet jezelf ook zien in draadjes waar je normaal niet kwam. Beetje positieve spirit zeg maar in plaats van alles onnodig negatief opvatten. Sinds de DF rit Duitsland en je pa is dit weer de andere kant op aan het gaan. Je vat heel veel als een aanval op en kan weer niet even tot 10 tellen. Het feit dat je daar een verklaring voor hebt praat het niet bepaald goed. Je zou er wellicht voor kunnen kiezen om even wat meer rust te pakken.
Volgens mij is dat ook de boodschap van Riceaux. Het zou jammer zijn als je door je eigen toedoen jezelf hier echt blijvend onmogelijk maakt. Want je bent echt een aardige vent met veel verstand van autorijden. Je kan daar leuk over lullen en je bent een meer dan welkome aanvulling op dit forum.

We hebben samen wel verhitte discussies gehad, juist omdat ook ik iemand ben wiens posts niet door iedereen worden gewaardeerd, vanwege oa het “belerende” karakter dat ik soms tentoonspreid. Dus dat kan dan natuurlijk snel botsen met deze of gene.
In het echt hebben wij echter nooit verhitte discussies en is het altijd juist erg gezellig en zijn we het ook met elkaar eens. Naar mijn idee omdat jij soms met je posts anders over komt dan je bedoelt. In het echt heb je daar minder last van omdat je die domme glimlach op je kop kan zien. Op het internet lukt dat niet altijd. Je kunt dus soms wat onnodig hard uit de hoek komen. Je denkt zelf van niet, maar het is wel zo.
Tel daarbij nog een aantal zaken op zoals je karakter en prive gebeurtenissen en je hebt de popma aan het dansen. De ene is wat expressiever en explosiever dan de ander, relativeert wat minder en voelt zich sneller aangevallen dan de ander.
We hebben een tijd geleden een gesprek gehad en daarna was de lucht tussen ons behoorlijk geklaard. Je liet jezelf ook zien in draadjes waar je normaal niet kwam. Beetje positieve spirit zeg maar in plaats van alles onnodig negatief opvatten. Sinds de DF rit Duitsland en je pa is dit weer de andere kant op aan het gaan. Je vat heel veel als een aanval op en kan weer niet even tot 10 tellen. Het feit dat je daar een verklaring voor hebt praat het niet bepaald goed. Je zou er wellicht voor kunnen kiezen om even wat meer rust te pakken.
Volgens mij is dat ook de boodschap van Riceaux. Het zou jammer zijn als je door je eigen toedoen jezelf hier echt blijvend onmogelijk maakt. Want je bent echt een aardige vent met veel verstand van autorijden. Je kan daar leuk over lullen en je bent een meer dan welkome aanvulling op dit forum.
- romo
Ik zet de sofa alvast klaar met speciale veren, want Robin is jumpie als de achterveren van zijn M2
Even Freudiaans chillen

Even Freudiaans chillen

- Peric
Zou ik echt niet weten WJ. Feit is wel dat m'n Polo keihard is. Zijn volgens mij ook gewoon actieve veren.Jan-Willem schreef: 01 apr 2018, 15:38Welke veren had je dan?Peric schreef: 01 apr 2018, 14:42 Zou me 's goed inlezen over H&R Robin. Ik heb veren van H&R onder de Polo, en dat stuitert.
Progressieve veren van H&R vind ik echt top, geven nog wat comfort en dat auto zet zich lekker.
Dat stuiteren komt mij totaal niet bekend voor.
Ondertussen mijn 3e onderstel met H&R veren.