Het kleine 130i (occasion) draadje
-
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Kenteken was 85-TJ-RF. Was net bij opsporing verzocht.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Helaas gemist, zijn er nog foto's gemaakt?
-
Online
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: C180, 325e en MX-5
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Zo, net even gesproken en gereden met Nickvl, Obbe en Maarten22. Was leuk!
Heerlijk hoe dat ding van Nick ligt en klinkt. En ook heerlijk hoe de M135i van Maarten van onderuit begint te sleuren. Met de raampjes open door de tunnels was geniaal!
Toen we wegreden was mijn motor koud en had ik bij de verkeerslichten een politieauto in de spiegel. Niet te gek door de Total-bocht omhoog dus. Daar dachten de agenten anders over; ik kreeg even een 'normoverdragend' gesprekje. Heb plechtig beloofd dat ik langzamer zou rijden. De, overigens erg leuke, agente en ik begrepen elkaar eerst niet. Ze zei dat ik veel te hard ging en ik reageerde oprecht verbaasd dat mijn auto nog koud was. En dat snapte zij op haar beurt oprecht niet, haha!
Heerlijk hoe dat ding van Nick ligt en klinkt. En ook heerlijk hoe de M135i van Maarten van onderuit begint te sleuren. Met de raampjes open door de tunnels was geniaal!
Toen we wegreden was mijn motor koud en had ik bij de verkeerslichten een politieauto in de spiegel. Niet te gek door de Total-bocht omhoog dus. Daar dachten de agenten anders over; ik kreeg even een 'normoverdragend' gesprekje. Heb plechtig beloofd dat ik langzamer zou rijden. De, overigens erg leuke, agente en ik begrepen elkaar eerst niet. Ze zei dat ik veel te hard ging en ik reageerde oprecht verbaasd dat mijn auto nog koud was. En dat snapte zij op haar beurt oprecht niet, haha!
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Was zeker gezellig! Slim van ze om dat gesprek voor een groen stoplicht te voeren
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: C180, 325e en MX-5
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Was jij degene die toeterde?
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
It wasn't me
Tunneltjes waren genieten echt geweldig!
Tunneltjes waren genieten echt geweldig!
-
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Was zeker leuk! Wat ligt dat ding van Nick goed! Weet wat me te doen staat m135i heeft wel wat tractieproblemen. Wielspaken in 3
Was wel een mooi gezicht, 3 1 series op de rechterbaan met 1 politieauto links. Groen licht en geen reactie.. Toeter was ik ook niet.
A5 nog even achter een c63 die iedere keer lekker op het gas ging. Wat een geluid
Was wel een mooi gezicht, 3 1 series op de rechterbaan met 1 politieauto links. Groen licht en geen reactie.. Toeter was ik ook niet.
A5 nog even achter een c63 die iedere keer lekker op het gas ging. Wat een geluid
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Haha toeter was ik:p Je reed volgens mij heel netjes door de bocht, zeker niet te hard....... Was gezellig, moeten we vaker doen!
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
En terecht, toch wel een een belangrijke regel nooit voor een groen stoplicht stilstaan maar waarom zouden zij dat weten
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Volgende keer haak ik ook aan hoor.. maar dan gewoon wat dichterbij potverdrie
-
- Berichten: 2944
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Iemand op zoek naar grotere klauwen voor?
-
Online
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
edit: link werkt niet.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Even voor de zekerheid checken maar een E93 335i M-sport swaybar achter past onder een E81? Wil hem bij de dealer bestellen maar moet zeker weten dat het past...
- matthyssie
- Berichten: 6028
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ik heb hem onder mijn E87 130i. E81 is hetzelfde van onderen.
Ik zou persoonlijk nog wel dikker willen gaan met de achterstabi, beetje afhankelijk wat je aan de voorkant hebt.
Ik heb de E93 M3 voorstabi en E93 335i M-sport achter, maar hij is nog steeds wat onderstuurd.
Zou nog iets dikker kunnen achter dus, maar dit brengt wel meer uitdaging dus ik laat het lekker zo.
Ik zou persoonlijk nog wel dikker willen gaan met de achterstabi, beetje afhankelijk wat je aan de voorkant hebt.
Ik heb de E93 M3 voorstabi en E93 335i M-sport achter, maar hij is nog steeds wat onderstuurd.
Zou nog iets dikker kunnen achter dus, maar dit brengt wel meer uitdaging dus ik laat het lekker zo.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Nicee! En groot verschil ? Ben erg benieuwd hij kost met rubbers en beugels 188,- kleine stabilisatorstangetjes zijn niet nodig om te vervangen? Of voor de zekerheid toch doen?
Heb voor nog de originele stabi, m3 draagarmer en camber-pin mod denk dat dit prima is? Of is de M3 stabi nog dikker? Past dit ook?
Heb voor nog de originele stabi, m3 draagarmer en camber-pin mod denk dat dit prima is? Of is de M3 stabi nog dikker? Past dit ook?
- matthyssie
- Berichten: 6028
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
tov de standaard 11mm (non-M-sport) is het een aardig verschil ja. Achterkant wordt stabieler en blijft vlakker. Volgens mij heb je al een sper maar dat is anders nu helemaal een must. Hij wil het binnenste wiel nog meer optillen.
Ik heb die stangetjes niet vervangen maar zal er nooit slechter van worden natuurlijk.
Ik heb die stangetjes niet vervangen maar zal er nooit slechter van worden natuurlijk.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Heb nu M-sport onderstel met sper ook idd dan bestel ik de 335i of M3 stabi doen? Ben echt benieuwd, montage blijkt redelijk lastig te zijn achter?
- matthyssie
- Berichten: 6028
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Als ik m'n stabi's weer zou aanpakken zou ik de H&R set halen. 28 voor en 20 achter oid? M3 is meen ik 22.
Ik weet niet welke stabi je voor hebt? Als deze origineel is zou ik die van de 335i kiezen. Is hij al (aardig) dikker dan origineel zou ik achter ook een dikkere nemen dus bijv M3 of H&R.
Montage is even een gekloot ja. Subframe moet los en zakken anders krijg je hem er niet bovenlangs. Als je hem zelf gaat vervangen maak even foto's van de auto stabi's hoe die precies gedraaid zit en waar hij langsloopt.
Ik weet niet welke stabi je voor hebt? Als deze origineel is zou ik die van de 335i kiezen. Is hij al (aardig) dikker dan origineel zou ik achter ook een dikkere nemen dus bijv M3 of H&R.
Montage is even een gekloot ja. Subframe moet los en zakken anders krijg je hem er niet bovenlangs. Als je hem zelf gaat vervangen maak even foto's van de auto stabi's hoe die precies gedraaid zit en waar hij langsloopt.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Heb voor de originele, dan bestel ik de 335i achterstabi! Echt top bedankt voor de tips!
-
- Berichten: 2944
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Een M3 stabi achter is 22,5mm en hol, ten opzichte van standaard 11mm waarschijnlijk iets te gek? H&R is waarschijnlijk veel stijver dan M3, ik betwijfel of dat werkt op een 1 serie.
Lijkt me verstandig rekening te houden met de bumpstops, als ze er nog op zitten en fris zijn. Hun lengte doet vermoeden dat ze deels fungeren als stabi. Zijn ze versleten of vervangen door kortere dan brengt een dikkere stabi dat misschien op het niveau zoals bedoeld vanaf fabriek?
@matthyssie heb je al iets aan het camber gedaan voor?
Lijkt me verstandig rekening te houden met de bumpstops, als ze er nog op zitten en fris zijn. Hun lengte doet vermoeden dat ze deels fungeren als stabi. Zijn ze versleten of vervangen door kortere dan brengt een dikkere stabi dat misschien op het niveau zoals bedoeld vanaf fabriek?
@matthyssie heb je al iets aan het camber gedaan voor?
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Leuk om te lezen. E87 = E9x? Dus je zou er een compleet E92 GTS onderstel onder kunnen plaatsen?
-
- Berichten: 2944
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Het subframe voor is gelijk. 1M/M3 reactiestangen, dwarsdraagarmen en stabi passen zo op je 130i. Achter zijn er meer verschillen maar het kan eronder.
- matthyssie
- Berichten: 6028
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
-
- Berichten: 2944
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Misschien camber plates overwegen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Zed240 en 9 gasten