F1 seizoen 2018
-
Online
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: F1 seizoen 2018
Op een circuit waar inhalen onmogelijk is, moet je afwachten en punten pakken. Als de auto zoals Max zelf aangaf geen goede balans had vanaf het begin, al helemaal.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9678
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: F1 seizoen 2018
Als ie een kampioensauto heeft, wordt ie vanzelf strategischer.
Tot die tijd geniet ik van zijn rare fratsen.
Tot die tijd geniet ik van zijn rare fratsen.
- WJ
- Berichten: 12000
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: F1 seizoen 2018
Eerst bocht vond ik juist dom. Met die banden keus had die achter Vettel moeten duiken, maar hij ging in de aanval en Vettel gooide de deur dicht en Max moest afremmen/kutlijn waardoor die Haas ruimte kreeg.
- WJ
- Berichten: 12000
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
- Hielke
- Berichten: 11644
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 seizoen 2018
Exact!Frank_Sch schreef: 26 mar 2018, 21:14 Op een circuit waar inhalen onmogelijk is, moet je afwachten en punten pakken. Als de auto zoals Max zelf aangaf geen goede balans had vanaf het begin, al helemaal.
@Smiley; Hij heeft nu juist een kampioensauto! Op racepace doet de Red Bull voor niks onder. Zo’n idiote bandenstrategie kan een keer gebeuren, hoe onbegrijpelijk ook. Immers, je hebt bij de start een gripnadeel, en een undercut ligt ook niet meer voor de hand. Maar je moet dan tactisch wel dealen met zo’n verkeerde keuze. Die slimheid/geslepenheid had ie zondag niet. Wil ie wereldkampioen worden dan mag zoiets niet nog een keer voorkomen.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: F1 seizoen 2018
Waarom heeft iedereen het over de bandenstrategie als hij zelf, ook vanavond weer, aangeeft dat de problemen met de balans in de auto werden veroorzaakt doordat hij in ronde 5 na bocht 4 achteraan de auto schade heeft opgelopen waardoor de onbalans ontstond.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29456
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2018
Nee joh Mark, er zitten hier 24 wereldkampioenen, al hadden ze de kans maar gehad




- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: F1 seizoen 2018
Het is óf dat óf de aluhoedjes hebben zich op de F1 gestort.
Ik had het overigens in de 1e bocht ook anders (beter) gedaan hoor.
Ik had het overigens in de 1e bocht ook anders (beter) gedaan hoor.

-
OnlineLuco
- Berichten: 29456
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2018
Wie niet 

- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: F1 seizoen 2018
Max, de sukkelaar. 

- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: F1 seizoen 2018
Even serieus.
De RB14 heeft een high rake.
Als ik naar de naar de hoogte van de diffuser kijk op een foto. 13 inch velgen, denk ik 10 inch het laagste punt van de diffuser.
Curve stones 2 of 3 inch
Vertel mij eens hoe de RB14 met de diffuser de curve stones kan raken met zo'n stijve auto?
De RB14 heeft een high rake.
Als ik naar de naar de hoogte van de diffuser kijk op een foto. 13 inch velgen, denk ik 10 inch het laagste punt van de diffuser.
Curve stones 2 of 3 inch
Vertel mij eens hoe de RB14 met de diffuser de curve stones kan raken met zo'n stijve auto?
-
OnlineLuco
- Berichten: 29456
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2018
Yeah right 10 inch, de diffuser zit vast aan de bodemplaat en begint dus ook net zo laag als de bodemplaat en die raakt de grond al op de rechte stukken, tel daar de hoogte van de curbstones bij op en je hebt je antwoord.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: F1 seizoen 2018
Curve stones kun je sowieso niet raken. Misschien hooguit in je tuin.alt schreef: 26 mar 2018, 22:50 Even serieus.
De RB14 heeft een high rake.
Als ik naar de naar de hoogte van de diffuser kijk op een foto. 13 inch velgen, denk ik 10 inch het laagste punt van de diffuser.
Curve stones 2 of 3 inch
Vertel mij eens hoe de RB14 met de diffuser de curve stones kan raken met zo'n stijve auto?
Curb stones zegt Max zelf van dat het niet daardoor is gekomen.
Ik ga voor het gemak maar even uit van zijn uitleg en niet die van jou.
Laatst gewijzigd door MarkS op 26 mar 2018, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: F1 seizoen 2018
Max zei vanavond in Peptalk dat er iets is afgebroken was in ronde 4 of 5 ipv dat hij een curbstone heeft geraakt.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: F1 seizoen 2018
Precies. Hij zegt zelfs dat het NIET door een curbstone is gebeurd.
- WJ
- Berichten: 12000
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: F1 seizoen 2018
Banden keus geen moeite mee, ik vond alleen de eerst bocht opvallend (mede vanwege die keus). Voor de rest, shit happends.
En het vanaf de "bank coureuren" hoort er nou eenmaal bij. (bij elke sport
) Anders zou er in dit topic na afgelopen race helemaal niks te melden zijn..
En het vanaf de "bank coureuren" hoort er nou eenmaal bij. (bij elke sport

- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: F1 seizoen 2018
Bedank voor de duidelijke antwoorden.
- Downforce Hans
- Berichten: 12612
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 seizoen 2018
Begrijp je ze ook........

- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: F1 seizoen 2018
Geen olie op het vuur gooien.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: F1 seizoen 2018
Tijdens het begin van de race heb ik me geërgerd aan MAX. Het leek mij alsof hij gefrustreerd achter Magnussen de auto aan het overdriven was wat de banden temperatuur niet te goede komt en waardoor hij uiteindelijk zelfs spinde. Het leek wel of er iemand anders achter het stuur zat.
Toen begon ik te twijfelen of het wel aan hem lag aangezien er geen moment van rust in die auto zat. Zelfs niet toen hij even op adem probeerde te komen. Het was geen overdriven maar een probleem met de achterkant. Ook nam hij op een bepaald stuk een andere “rechte” lijn t.o.v. de andere. Allemaal om die achterkant niet te forceren.
MAX heeft bij mij weer punten gescoord.
Waarom:
1: Magnussen staat bekend als agressief en aanvallend. Hij heeft minder te verliezen en neemt daarom meer risico in T1 buitenom. Max weet dit en geeft hem de ruimte. Gewoon de beste beslissing.
2: Ik denk dat vele niet eens in de gaten hebben gehad hoe onbestuurbaar die auto was, zelfs RB zelf niet. Alleen de beste coureurs kunnen met nog zo hard gaan met een feitelijk onbestuurbare auto. De spin is jammer maar die vergeef ik hem om de wijze dat hij hieruit hersteld.
3: Hij is gefinisht en heeft nog best prima punten gescoord
4: Hij loopt achteraf niet te janken en accepteerd daat deze races er ook tussen zitten en blij moet zijn met punten.
Verder was en natuurlijk GEEN BAL AAN
Toen begon ik te twijfelen of het wel aan hem lag aangezien er geen moment van rust in die auto zat. Zelfs niet toen hij even op adem probeerde te komen. Het was geen overdriven maar een probleem met de achterkant. Ook nam hij op een bepaald stuk een andere “rechte” lijn t.o.v. de andere. Allemaal om die achterkant niet te forceren.
MAX heeft bij mij weer punten gescoord.
Waarom:
1: Magnussen staat bekend als agressief en aanvallend. Hij heeft minder te verliezen en neemt daarom meer risico in T1 buitenom. Max weet dit en geeft hem de ruimte. Gewoon de beste beslissing.
2: Ik denk dat vele niet eens in de gaten hebben gehad hoe onbestuurbaar die auto was, zelfs RB zelf niet. Alleen de beste coureurs kunnen met nog zo hard gaan met een feitelijk onbestuurbare auto. De spin is jammer maar die vergeef ik hem om de wijze dat hij hieruit hersteld.
3: Hij is gefinisht en heeft nog best prima punten gescoord
4: Hij loopt achteraf niet te janken en accepteerd daat deze races er ook tussen zitten en blij moet zijn met punten.
Verder was en natuurlijk GEEN BAL AAN
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: F1 seizoen 2018
Heerlijk draadje weer heren ! Heb met veel plezier alles bij kunnen lezen 

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: F1 seizoen 2018
Als er iemand nog een gratis Motorsport Prime abonnement voor 3 maanden wil, met dank aan Alonso:
https://twitter.com/alo_oficial/status/ ... 5733170176
https://twitter.com/alo_oficial/status/ ... 5733170176
-
- Berichten: 9480
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: F1 seizoen 2018
Mooi gezegd Reind!Reind schreef: 27 mar 2018, 12:38 Tijdens het begin van de race heb ik me geërgerd aan MAX. Het leek mij alsof hij gefrustreerd achter Magnussen de auto aan het overdriven was wat de banden temperatuur niet te goede komt en waardoor hij uiteindelijk zelfs spinde. Het leek wel of er iemand anders achter het stuur zat.
Toen begon ik te twijfelen of het wel aan hem lag aangezien er geen moment van rust in die auto zat. Zelfs niet toen hij even op adem probeerde te komen. Het was geen overdriven maar een probleem met de achterkant. Ook nam hij op een bepaald stuk een andere “rechte” lijn t.o.v. de andere. Allemaal om die achterkant niet te forceren.
MAX heeft bij mij weer punten gescoord.
Waarom:
1: Magnussen staat bekend als agressief en aanvallend. Hij heeft minder te verliezen en neemt daarom meer risico in T1 buitenom. Max weet dit en geeft hem de ruimte. Gewoon de beste beslissing.
2: Ik denk dat vele niet eens in de gaten hebben gehad hoe onbestuurbaar die auto was, zelfs RB zelf niet. Alleen de beste coureurs kunnen met nog zo hard gaan met een feitelijk onbestuurbare auto. De spin is jammer maar die vergeef ik hem om de wijze dat hij hieruit hersteld.
3: Hij is gefinisht en heeft nog best prima punten gescoord
4: Hij loopt achteraf niet te janken en accepteerd daat deze races er ook tussen zitten en blij moet zijn met punten.
Verder was en natuurlijk GEEN BAL AAN
- Downforce Hans
- Berichten: 12612
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 seizoen 2018
Overigens wanneer je bij de spin van verstappen kijkt dan zie je dat het stuur full-lock ondersteboven zit en hij met zijn rechterhand terug schakeld. Behoorlijk tegendraads dus.
Bij zo`n snelheid en spin zo reageren vind ik wel dat je van wagenbeheersing kan spreken......
Bij zo`n snelheid en spin zo reageren vind ik wel dat je van wagenbeheersing kan spreken......
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Frank_Sch en 4 gasten