Nu ben ik even de opties aan het bekijken. Ik wil voor origineel gaan. Bij de dealer heb ik goede connecties en kan ik met korting een scherm kopen. Dan kom ik echter nog over de 200 euro, maar wel dan een volledig strak en roestvrij scherm. BMW schermen zijn gewoon reteduur.
Andere optie zou zijn een gebruikt roestvrij scherm. Maar ja...zijn die er wel? is het dat waard om 100-130 euro te besparen tov nieuw? Het jongste gebruikte scherm is inmiddels ook al 14 jaar oud.
Spuiten heb ik wel een goede gevonden hier in de regio die ook meteen de binnenzijde van roestpreventie voorziet. Spuiten is 150-175 euro en evt. uitwaaieren (mits nodig, maar dat wordt ter plekke bekeken) is 125 euro. Voor 300 euro max zou ik dan met spuiten klaar zijn. Die prijs lijkt me marktconform en niet verkeerd voor topwerk. En ja, ik ben een pietlut en het moet netjes met OEM fender gaps.
Heeft iemand ervaring met spuiten en vervangen van plaatwerk? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Heeft iemand eventueel een linker voorscherm van een E46 facelift (sedan/touring) liggen, roestvrij en 100% recht?
Kleur is Oxfordgrun II ter referentie.