Goed, ik ben weer 3 muntjes lichter en uit de wasbox gekomen, het ergste zout is eraf, ding zag er niet uit zeg na 2 dagen.
Tot zaterdagavond veel twijfel maar auto stond er afgetankt bij, tas ingepakt, paar sneeuwvlokken zal wel loslopen (dacht ik). Tegen 07.30 afgesproken met RJK aan de A2 voor het eerste bakkie, prima weertje, koud maar niks aan sneeuw of gladheid te bekennen. Op de A67 mooi om op de whatsapp live locatie iedereen op elkaar in te zien lopen. Venlo een leuke opkomst, weer wat nieuwe (en oude) gezichten gezien en met een mooi clubje van 13 (?) auto's op pad gegaan. Ging precies goed zo, hadden er niet veel meer moeten zijn en konden elkaar prima volgen zo. Dank aan Elmar voor de aangepaste route over de A61, A1 en door nationaal park eifel heen, was mooi sturen en ging vlot maar wel netjes. Was her en der wel wat gladjes in krappe bochten omhoog zeg, op een gegeven moment de DTC maar weer aangezet omdat ik geen zin meer had dat binnenste wiel zelf te temmen met het gaspedaal. Wat een drama is dat met open diff zeg, je kunt wel een driftje inzetten maar als je maar iets met stuur of gas doet gaat hij over op het binnenste wiel en krijg je een partij rook in je spiegel, terwijl de auto het in feite prima kan. Toch eens kijken of er iets van een Drexler klok in kan, al zal dat wel weer 2k kosten ofzo maar de 630 bevalt voorlopig prima.
Eenmaal aangekomen in Nurburg lag er een dun laagje sneeuw op de helling naar boven, met een aanloopje was het wel te doen maar zag van de blauwe 1 serie al flink wat spray de lucht in gaan. Eigenlijk zelf een te korte aanloop genomen maar kon sowieso niet verder omdat er een GT3 gestrand was, eenmaal de vaart eruit dat wordt het niks meer. proberen om met heel lichte wielspin nog weg te komen, vergeet het maar, terugzakken ook lastig want hij zoekt de verkanting van de weg op. Denk zet m ff in P en de handrem erop dan kijk ik even hoeveel ruimte ik rechts heb met de stoeprand etc om een draai te proberen. GT3 zakte inmiddels ook weer wat terug en die wilde ik ook niet op mn voorbumper hebben, Tristan ook niet neem ik aan.
Wat is er erger dan een met sneeuwvlokjes worstelende GT3 dichterbij zien komen aan je voorbumper van je 630..... je complete 630 achteruit ervandoor zien gaan terwijl je er zelf niet eens in zit... wat een giller

Snel weer erheen gelopen, erin gesprongen en de voet op de rem maakt dus het verschil dat ie m met voor en achterwielen netaan stil kan houden. Half metertje voordat ie de Macan een handtekening zou geven maar even het portier dichtgetrokken en zo ging het allemaal netaan. Dank aan de heren die de neus even een duw gegeven hebben en zo kon ie weer naar beneden rollen en heb ik een lift genomen naar het DF restaurant. Zeer verstandige keuze van sommigen om thuis te blijven, het kan in de laatste 150 meter dus nog prima fout gaan
De Macan zag er trouwens erg fraai uit, mooi interieur, was ik van onder de indruk.... eveneens van de grip in de offroad stand op zomerbanden, geen centje pijn om op lichte sneeuw de helling op te komen zeg.
Lunch bij Peter was prima, lange tafel, ging allemaal precies, gezellig sfeertje, lange schnitzels, dikke hamburgers en misplaatste flauwe grappen, precies zoals het hoort. Iedereen netjes aan de frisdrank, alleen één zo een vent bij het raam ergens die meteen aan de bitburger zat weer
Geschrokken als ik was ben ik maar met Han meegereden in de Alpina voor het rondje omgeving. Jammer dat er bij RSR niet meer spul binnenstond of even wat meer voorbereid was, wellicht een goede tip voor de volgende keer, grap van 75x75 wel top! Spul bij ringfreaks was wel mooi overigens, goede nette auto's. Heb ook nog even met de Alpina mogen rijden, mooie ruwe V8 sound, alleen de automaat ligt niet helemaal in lijn met de verwachting, mag van mij de versnellingen wat langer vasthouden, maargoed toen was er nog geen sportstand etc, het is D of M. Overigens wel koning dat er toen op de E39 (alleen Alpina dan) al stoelventilatie mogelijk was, ik dacht eerst dat de visco overtoeren draaide
Braderie in Adenau was maar koud, je ziet dan dat het daar echt dorps is en het geheel om de Nordschleife en het volk wat erop af komt draait, ring dicht dan is het meteen uitgestorven en weinig volk.
Omdat we toch een biertje of wat wilden pakken hadden we een Hotel geboekt, Sonnenhof, nog niet eerder geweest maar prima lokatie, zeker in de zomer met tuinhuis, mogelijkheid tot vuurtje etc, alleen nu bar maar tot 21:00 geopend dus we zijn lekker naar beneden gewandeld en bij Blaue Ecke gegeten. Dat was deze keer prima geregeld, uitstekende mixed grill, dat heb ik een paar jaar geleden wel eens anders/minder gezien. Paar halve liters weizen en een eifelgeist verder werden we er daar ook om 23:00 uitgezet als laatste gasten dus vanwege de drang naar alcohol hebben we het ene biertje wat in de koelkast stond maar afgekoeld met de -6 op het balkon en samen gedeeld
Ontbijt was top geregeld, keuze zat, lekker zitten vreten en daarna op pad voor deel 2. Geen sneeuw, niks krabben, gewoon een zonnetje wat al bijna door kwam bij -6C. Hebben een heerlijke route gepakt binnendoor naar Dasburg waar een paar fraaie lange doordraaiers zich opdeden. Normaal ben ik niet zo van de sportstand maar nu op snelheid is het toch wel fijn om wat meer weerstand in het stuur te hebben. Gasreactie is dan ook erg direct maar dat vangt de automaat wel weer op ter compensatie. Hele stukken dus in sport DS gereden en dan is de combinatie van de 3.0 met automaat prima, niks te klagen, vermogen voldoende als ie boven de 3000rpm zit en ik kon er prima mee uit de voeten. Onderstel prima compromis voor autobahn en ook wat speelse binnendoor weggetjes op snelheid. Als je m echt richting de limiet zet voel je dat de het onderstel/banden veel grip hebben en eerst laat de ruimte in de onderstelrubbers zich voelen en daarna mag je kiezen of je verder wilt gaan en grip wil laten verliezen erg communicatief vind ik. Panoramadakje op een kier, HiFi pro op de achtergrond aan, sportstoelen zitten prima, stuurtje ligt lekker in de hand, echt een fijne allrounder de E63 als je er gewoon alleen of samen mee op pad bent blijkt.
Luxenburg in gegaan en bij de Aral afgetankt, Superplus 98 voor € 1.19 dat zijn nog eens eerlijke prijzen zeg! Verschil tussen 630 en 645 viel mee, ik pakte 38 liter en RJK had er 42 nodig, waarbij hij vaak in hogere versnellingen reed en ik hem in DS/sport wat meer toeren liet draaien. Na een bakkie zwart snel weer ingestapt en doorgereden naar Coo voor de lunch, asfalt is sommige stukken echt drama maar zaten ook wel weer leuke bochtjes bij.
Totaal net geen 1000km gemaakt maar de auto wel echt leren kennen en waarderen in deze 2 dagen. Weet niet zo snel of een andere van prijsklasse 15k het beter zou doen eerlijk gezegd... op naar de BBQ editie eind mei!