Deze tijd van het jaar is het helaas wat koud in de loods. Hierdoor kom ik niet helemaal toe aan het spuiten van de ruimtes die ik wil doen.
Daarnaast zoek ik nog een goed rechter voorscherm. Dus werd het tijd voor wat klusjes die je mooi thuis kunt doen als het wat kouder is.
De remmen had ik al een tijdje terug fel oranje gemaakt. Echter moest ik deze nog steeds eens reviseren. Handleiding erbij genomen en op mijn gemakje de remmen maar eens uit elkaar gehaald. Nieuwe rubbers en zuigers achter er in gezet.
De voorzijde had ik geen zuigers voor, maar deze bleken helaas toch beschadigd te zijn. Het was niet voelbaar met de nagel, maar de andere had pitjes erin zitten. Uiteindelijk weer twee nieuwe besteld en deze gisteren binnen gekomen. Vanavond de voorste maar eens af maken en dan liggen de remmen ook weer klaar om gemonteerd te worden.
De kabelboom was, gezien de leeftijd van de auto, nog redelijk netjes. Echter zaten er twee kleine plekken in die mij niet bevielen.
1. Iemand vond het ooit nodig om de check control kabel af te knippen.
2. De koplampstekker was dusdanig verbouwd dat het met een wir war van kabelschoentjes, koppelbussen (waar de aders van open en bloot lagen, dus kans op kortsluiting) en zo was er nog wel meer narigheid.
Dus eruit met de oude verkeerde bende:
Vervolgens via Nico van de E30club een check control kabel kunnen bemachtigen, Lukas heeft een stukje kabel met koplamp aansluiting opgestuurd. Via Ebay nog een kabelboom voor centrale deurvergrendeling bemachtigd. Deze onderdelen met ongeveer 10 uur arbeid, 60 meter textieltape, wat soldeertin en wat krimpkousjes gaf een nette, zonder ellende bevattende kabelboom.
Ondertussen ook de hoofdsteunen van de achterbank maar even een opknapbeurtje gegeven. Je ziet er straks niks meer van, maar zit me dan niet lekker. Eerst alle oppervlakkige roest eraf geschuurd. Daarna in twee lagen Hammerite gezet.
Hopelijk wordt het binnenkort weer wat warmer. Over twee weken voorjaarsvakantie in het basisonderwijs. Dan staan er 4 dagen gepland om de buitenkant te schuren en te plamuren, om deze zo goed als spuit klaar te maken voor in april.