Het grote DF cryptocurrency topic
- WJ
Re: Het grote DF cryptocurrency topic
Zolang het niet op een grote exchange met volume komt, gaat het nooit echt omhoog..maakt niet uit hoeveel hype of goede meuk ze introduceren.
- tomgtr
Welcome at th Shark Tank, who are you?
I am Joe from ECC
Great an what do you do at ECC?
We are developing some great blockchain applications for example enabling people to stay in charge of their own data.
Great, how many do you have up and running?
Well, none
Ok so whats your turnover and profit sofar?
Erm nothing.
Ok so is your product unique and difficult to copy for others?
No, not really.
So what’s you edge versus others?
Well we have some great developers, even 1 who had a meeting with somebody at Google!
And?
Well, we hope to have some very promising partnerships.
Do you have any already?
Oh yeah!
Who?
Well, a video company from The Netherlands, they are world famous there!
Ok, that’s it?
No no!!! We have a great community too!
A community? What’s that?
It is a group of people who bought coins called ECC and help to spread news on ECC.
That coin is needed to run applications?
Uhm, no, not really.
So why does “the community buy them and spread news on this applications?
Because they want the ECC coin satoshi to go up.
The what?
Ah never mind, long story?
So you want us to buy a share in your company?
Hell no! I want you to buy some of our coins.
But then we have no share in the profit which these great applications will generate!
That’s right.
So why would we buy these coins?!
Because, if our techniques become succesful the value of the coins might explode to God knows how much satoshi of cours, how difficult is that to understand!?
But you just said that you don’t need these coins for the applications you are building!
True, but still, this is how thousands of similar companies run their business model so we thought, why shoudn’t we try to get a piece of the action?
Erm well, ok, good bye!
I am Joe from ECC
We are developing some great blockchain applications for example enabling people to stay in charge of their own data.
Well, none
Erm nothing.
No, not really.
Well we have some great developers, even 1 who had a meeting with somebody at Google!
And?
Do you have any already?
Oh yeah!
Who?
Ok, that’s it?
It is a group of people who bought coins called ECC and help to spread news on ECC.
Uhm, no, not really.
The what?
But then we have no share in the profit which these great applications will generate!
That’s right.
Because, if our techniques become succesful the value of the coins might explode to God knows how much satoshi of cours, how difficult is that to understand!?
But you just said that you don’t need these coins for the applications you are building!
True, but still, this is how thousands of similar companies run their business model so we thought, why shoudn’t we try to get a piece of the action?
Erm well, ok, good bye!
- martll
Ik heb er veel vertrouwen in dat ECC veel waarde kan hebben maar daar zullen ze toch echt producten voor moeten uitbrengen en tot nu toe is dat elke keer uitstellen geweest. Deadlines worden elke keer niet gehaald. Nemen ze iets te veel hooi op hun vork met iets te weinig ontwikkelaars?
Ik heb behoorlijk wat ECC maar meer bijkopen doe ik momenteel niet. When lambo?
Ik heb behoorlijk wat ECC maar meer bijkopen doe ik momenteel niet. When lambo?

-
Wat dat betreft Tom, kunnen we het hele bedrijfsleven wel tegen het licht houden.Tom schreef: 18 feb 2018, 20:31Zou juist goed zijn als mensen eens wat nuchterder ernaar zouden kijken in plaats van blind meegaan met de hype. Geldt voor elke coin uiteraard, want er worden wat hypes op dergelijke wijze gecreëerd. Handel met veel bombarie aankondigen en moeilijke woorden gebruiken terwijl het uiteindelijk weinig bleek voor te stellen. Dat noemt men gebakken lucht verkopendvh schreef: 18 feb 2018, 20:09
Alleen in die paar slacks waar ik zit kan ik overal dit soort berichten eruit pikken en er een lachertje over maken. Want 80% komt niet uit, of heeft geen effect. Maar ook niet zozeer uit welke coin je onder de loep neemt.Trappen mensen een paar keer in, uiteindelijk werkt ploft de boel als mensen het blijven opblazen tot grote proporties.
-
Niet echt mee eens. Er zijn weinig bedrijven die met dit soort praktijken wegkomen (hoog fanboy-gehalte/blindheid). Bij Apple en Tesla zie je wat gekkies die redelijk blind volgen, maar de meeste kopers/aandeelhouders zijn gewoon kritisch richting bedrijven en prikken wel door de marketing-bla-bla heen.Marc R schreef: 18 feb 2018, 20:58
Wat dat betreft Tom, kunnen we het hele bedrijfsleven wel tegen het licht houden.
Bij blockchainbedrijven echter totaal niet. Daar kan men een opdracht voor een promovideootje uitvergroten tot gigantische proporties en de 'aandeelhouders' staan als een stel 14 jarige meiden die bij een optreden van hun favoriete boyband aanwezig zijn te juichen alsof er wat geweldigs gepresteerd is.
- tomgtr
Dat is echt onzin. Beursgenoteerde bedrijven hebben over het algemeen een onderliggende waarde. In elk geval vaak fixed assets. Een winstgeschiedenis. Die zegt weinig over toekomst, maar ze hebben in elk geval iets gepresteerd. Dan is er een stuk goodwill en misschien nog de waarde van het merk. Er is in elk geval een koers winst verhouding. Bij deze bedrijven is er niets. Alleen een idee. Een meestal niet heel erg uniek en ik vermoed eeen lastig te patenteren idee. Niet beursgenoteerde bedrijven hebben vaak hun zaken nog beter voor elkaar omdat die het beste kunnen doen voor de toekomst van het bedrijf en niet domme dingen hoeven doen en onredelijk veel dividend uit te betalen om de aandelen koers op te jagen. Er zijn natuurlijk slechte voorbeelden te noemen maar om te zeggen dat de oude economie ook allemaal gebakken lucht is is kul.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
You ecc-infedels may burn in crypto hell. The great blockchain will come to our aid and Lambo’s for the faithfull.

Laatst gewijzigd door Frank_Sch op 18 feb 2018, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tom schreef: 18 feb 2018, 21:09Niet echt mee eens. Er zijn weinig bedrijven die met dit soort praktijken wegkomen (hoog fanboy-gehalte/blindheid). Bij Apple en Tesla zie je wat gekkies die redelijk blind volgen, maar de meeste kopers/aandeelhouders zijn gewoon kritisch richting bedrijven en prikken wel door de marketing-bla-bla heen.Marc R schreef: 18 feb 2018, 20:58
Wat dat betreft Tom, kunnen we het hele bedrijfsleven wel tegen het licht houden.
Bij blockchainbedrijven echter totaal niet. Daar kan men een opdracht voor een promovideootje uitvergroten tot gigantische proporties en de 'aandeelhouders' staan als een stel 14 jarige meiden die bij een optreden van hun favoriete boyband aanwezig zijn te juichen alsof er wat geweldigs gepresteerd is.
Naja dit ben ik dus weer niet met jou eens, er is zoveel shit tussen de serieuze bedrijven dat je nauwelijks weet hoe je jezelf daarvan vrij moet houden.
Vandaar ook de bel me niet registers, hoeveel call centers krijg je wekelijks niet aan de lijn?
Bedrijven die je bellen en vanalles willen en gouden (marketing)bergen beloven, hoog in de google lijsten en ga zomaar door met gebakkenlucht kwekers.
Nee... ik heb teveel te maken met timewasters dagelijks om het bovenstaande niet serieus te nemen.
Bedrijfsleven heeft OOK te maken met een hoog "fake it until you make it" gehalte.
- tomgtr
Wacht even, je vergelijkt nu kleine kneuterbedrijfjes met totaal obscure bedrijven/coins waar mensen honderden miljoenen in pompen. Dat lijkt me niet fair. Er zijn tientallen of nog meer obscure muntjes waar nauwelijks iemand van gehoord heeft die meer waard zijn dan midcap bedrijven. En ik geloof niet dat het gros van de investeerders daarin ook maar iets weten van de techniek erachter of zich er zels maar iets in interesseren.
- dvh
Jemig wat doe ik nu toch weer.. weer een discussie teweeg brengen 
Ik trek me terug in mijn schulp...
En het zal mij persoonlijk een worst wezen of het een luchtbel is. Als ik er mogelijk iets mee kan verdienen.. dan probeer ik het.
En binnen het hele Crypto gebeuren vind ik ECC wel een leuk project.. het is nog niks. Maar het kan wat worden. Of misschien wordt het niks.
Net als Bitcoin , ethereum , litecoin , Bitcoin cash , neo . Allemaal potentieel iets , of niets.
Totale waanzin , hebzucht , of pioniers en financieren we hier de toekomst?
Who knows. Ik probeer enkel mijn toekomst wat te verzegelen.
Werken doe ik toch wel.. een zekerheid daarvan is dat ik het nog lang zal moeten doen
Ik trek me terug in mijn schulp...
En het zal mij persoonlijk een worst wezen of het een luchtbel is. Als ik er mogelijk iets mee kan verdienen.. dan probeer ik het.
En binnen het hele Crypto gebeuren vind ik ECC wel een leuk project.. het is nog niks. Maar het kan wat worden. Of misschien wordt het niks.
Net als Bitcoin , ethereum , litecoin , Bitcoin cash , neo . Allemaal potentieel iets , of niets.
Totale waanzin , hebzucht , of pioniers en financieren we hier de toekomst?
Who knows. Ik probeer enkel mijn toekomst wat te verzegelen.
Werken doe ik toch wel.. een zekerheid daarvan is dat ik het nog lang zal moeten doen
-
Iets moois om te bekijken is de Zclassic BTC fork die eraan zit te komen 28 feb.
Hier komt een nieuwe coin de Bitcoin Private uit. Aantal ZCL is 3.000.000 vandaar dat de prijs van 2 usd naar ~200 usd is gegaan.
Hier komt een nieuwe coin de Bitcoin Private uit. Aantal ZCL is 3.000.000 vandaar dat de prijs van 2 usd naar ~200 usd is gegaan.
- Macboy
tomgtr schreef: 18 feb 2018, 20:43 Welcome at th Shark Tank, who are you?
I am Joe from ECC
Well, none
Erm nothing.
No, not really.
And?
Do you have any already?
Oh yeah!
Who?
Ok, that’s it?
Uhm, no, not really.
The what?
That’s right.
Erm well, ok, good bye!
Een geweldige samenvatting van de afgelopen 50 pagina`s.
Dat gezegd hebbende zijn de DF-ers er wel extreem vroeg bij dus als de munt gaat knallen dan is de potentie op een Lambo aanwezig. Met als investering bijna niks. Dus laten we het maar hopen. Ook sommige andere technieken werden uitgelachen en de wereld kan nu niet meer zonder.
Maar die waren niet op lucht gebaseerd natuurlijk. En hadden daadwerkelijk wat te bieden. Dus feit is dat wat Tom hier zo mooi verwoord de harde werkelijkheid is. De blockchain is op dit moment de enige kracht achter ECC en dat is niet bepaald hun verdienste.
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Lol @sharktank verhaal van Tom.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Gisteravond werd Litecoin geforked naar Litecoin Cash. Voor elke LTC krijg je 10 LCC. Moest je vooraf wel je private key veilig stellen maar dat heb ik tijdig gedaan. Ik had 20 LTC dus heb nu 200 LCC. De koers loopt hard op momenteel, op moment van schrijven ruim $7 per LCC, zie https://coincodex.com/crypto/litecoin-cash/. Leuk zakcentje (momenteel > $ 1400,= dus) weer. Mooi spul, die crypto's.
- Knot
Totdat volgende maand de boel weer instort, of wat was die datum ook alweer, 26-02 ofzo? 
Om even duidelijke te maken wat we allemaal NIET hebben:
Mooi spul he?

Om even duidelijke te maken wat we allemaal NIET hebben:
Mooi spul he?

- WJ
Potdorrie wat is het geluid van dat ding toch lekker.
Misschien ook maar een miljoen ECC's kopen.
Misschien ook maar een miljoen ECC's kopen.

- Barend
- Auto: F20 m135i
Dat gratis geld is het mooiste van crypto's!Wouter81 schreef: 19 feb 2018, 19:48 Gisteravond werd Litecoin geforked naar Litecoin Cash. Voor elke LTC krijg je 10 LCC. Moest je vooraf wel je private key veilig stellen maar dat heb ik tijdig gedaan. Ik had 20 LTC dus heb nu 200 LCC. De koers loopt hard op momenteel, op moment van schrijven ruim $7 per LCC, zie https://coincodex.com/crypto/litecoin-cash/. Leuk zakcentje (momenteel > $ 1400,= dus) weer. Mooi spul, die crypto's.
Ik ben te lui geweest en heb niets gedaan met de private keys..
- MParallel
- Auto: BMW
Als ik je reacties in dit draadje zo lees, ben je de enige met een realistische kijk op het hele crypto gebeuren.Knot schreef: 18 feb 2018, 20:25 Volgens mij blijft dat hele gebeuren gewoon een beetje stuiteren rondom wat het nu is... 30% erbij, 30% eraf...
Zodra ik ook maar 100 piek winst ergens op heb trap ik het er helemaal uit.
- Hielke
Ik vond m'n eigen bijdragen anders ook vrij sterk.MParallel schreef: 20 feb 2018, 12:42Als ik je reacties in dit draadje zo lees, ben je de enige met een realistische kijk op het hele crypto gebeuren.Knot schreef: 18 feb 2018, 20:25 Volgens mij blijft dat hele gebeuren gewoon een beetje stuiteren rondom wat het nu is... 30% erbij, 30% eraf...
Zodra ik ook maar 100 piek winst ergens op heb trap ik het er helemaal uit.
Tot het moment dat ik besloot om er ook in te duiken.

- dvh
-
- alt
In voedingsindustrie wordt nog veel met pen & papier de lijsten voor de HACCP ingevuld.
Dus even gegoogled, maar niks te vinden
Hier kan men een mooi block chain voor maken.
Ik had voor mijn oude bedrijf dat slechts 2 producten maakten alleen al een HACCP handboek van 40.000.- euro.
Geen ingangscontrole meer, de leverancier & transportbedrijf vullen beiden hun eigen block in.
Dan de jaarlijkse audits, kunnen zij digitaal inzien.
De jaarlijkse nieuwe regels NVWA van de kunnen mooi in een block.
Enz, enz.
Dan wordt werken in de voedingsindustrie weer leuk.
Dus even gegoogled, maar niks te vinden
Hier kan men een mooi block chain voor maken.
Ik had voor mijn oude bedrijf dat slechts 2 producten maakten alleen al een HACCP handboek van 40.000.- euro.
Geen ingangscontrole meer, de leverancier & transportbedrijf vullen beiden hun eigen block in.
Dan de jaarlijkse audits, kunnen zij digitaal inzien.
De jaarlijkse nieuwe regels NVWA van de kunnen mooi in een block.
Enz, enz.
Dan wordt werken in de voedingsindustrie weer leuk.
Laatst gewijzigd door alt op 20 feb 2018, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Bestaat er al een altcoin?
- Jinx
Whut? Ik dacht dat de bedenker van Litecoin dat af had gedaan als een scam die niet ging gebeuren..Wouter81 schreef: 19 feb 2018, 19:48 Gisteravond werd Litecoin geforked naar Litecoin Cash. Voor elke LTC krijg je 10 LCC. Moest je vooraf wel je private key veilig stellen maar dat heb ik tijdig gedaan. Ik had 20 LTC dus heb nu 200 LCC. De koers loopt hard op momenteel, op moment van schrijven ruim $7 per LCC, zie https://coincodex.com/crypto/litecoin-cash/. Leuk zakcentje (momenteel > $ 1400,= dus) weer. Mooi spul, die crypto's.
Ik had mijn litecoins op Kraken staan, jammer maar helaas voor mij dan zeker?

-
Ja, als je ze ten tijde van de fork op Kraken had staan is het jammer maar helaas. Tenzij Kraken in de toekomst zelf LCC gaat verhandelen maar die kans acht ik niet zo heel groot op dit moment. Dat het een scam is zou nog steeds de waarheid kunnen zijn maar dat het ging gebeuren was wel redelijk zeker, dat kan Charlie Lee (van Litecoin) niet tegenhouden. Iedereen kan uiteindelijk een coin forken.Jinx schreef: 20 feb 2018, 19:17Whut? Ik dacht dat de bedenker van Litecoin dat af had gedaan als een scam die niet ging gebeuren..Wouter81 schreef: 19 feb 2018, 19:48 Gisteravond werd Litecoin geforked naar Litecoin Cash. Voor elke LTC krijg je 10 LCC. Moest je vooraf wel je private key veilig stellen maar dat heb ik tijdig gedaan. Ik had 20 LTC dus heb nu 200 LCC. De koers loopt hard op momenteel, op moment van schrijven ruim $7 per LCC, zie https://coincodex.com/crypto/litecoin-cash/. Leuk zakcentje (momenteel > $ 1400,= dus) weer. Mooi spul, die crypto's.
Ik had mijn litecoins op Kraken staan, jammer maar helaas voor mij dan zeker?![]()
Maar goed, eerst maar eens zien te claimen en te traden. Er is maar één exchange voor LCC so far: Yobit. En dat is enerzijds een ietwat shady club en anderzijds hebben ze tot op heden LCC deposits van buitenaf nog niet mogelijk gemaakt. En de LitecoinCash Core wallet wil de blockchain sinds de fork ook nog niet syncen tot op heden. Dus voorlopig kan ik ze nog niet claimen en ook nog niet verhandelen/verkopen.
Even afwachten nog dus.