Sinds de kerstdagen ben ik al op zoek naar een vervanging van mijn huidige VW Passat 1.6 TDI omdat deze in maart 2018 uit de lease gaat. De zoektocht ging langs Volvo, BMW, Mercedes, Skoda, Volkswagen, Audi en Land Rover. De uiteindelijke strijd ging tussen een BMW X1 en de Audi A4 All-road, de andere auto's waren uiteindelijk te duur (V90, 5-serie en E-klasse), te klein (LR Evoque) of wat saai (weer een VW Passat of een Skoda Octavia). Het is de Audi geworden vanwege het veel frissere dashboard en de navigatie, tegen een acceptabele prijs. De A4 heb ik proef kunnen rijden in een dik pak sneeuw en dat was erg indrukwekkend, zo'n weg was ik met m'n huidige Passat met voorwielaandrijving absoluut niet ingereden.
Het is best een volle uitvoering geworden met o.a. het uitgebreide navigatie plus systeem met virtual cockpit, winterpakket met coupé- en motorverwarming, lederen sportstoelen met stoelverwarming, rij-assistent-pakket, geluidswerend glas en donkere achterruiten, led-verlichting binnen, etc. De eerste auto die ik nieuw koop en helemaal zelf heb kunnen samenstellen. Een spannend en langdurig proces, maar ik ben blij met de uitkomst
Als het goed is wordt de auto voor Pasen geleverd. Dan kan ik hem nog eens uitgebreider testen in de sneeuw en natuurlijk gaat dat mooie foto's opleveren.
Hier wat foto's van de Audi configurator:

- audi 1.JPG (59.08 KiB) 5508 keer bekeken

- audi 1b.JPG (65.24 KiB) 5508 keer bekeken

- audi 2.JPG (77.75 KiB) 5508 keer bekeken