Zo is dat
Middenmotor heeft al relatief veel grip op de achteras. Met een sper, zonder verdere aanpassingen, kan ik me voorstellen dat je voor nog meer grip achter zorgt met als gevolg meer onderstuur. Als ze daar bij de ontwikkeling niet expliciet rekening mee hebben gehouden, of anders gezegd de auto nu optimaal hebben ontwikkeld met de huidige setup en balans zonder sper. Daarbij is het een relatief lichte wagen met niet overmatig veel vermogen.Fernando schreef: 20 feb 2018, 23:48 Maar wat zijn dan die zwaarwegende nadelen? Kosten lijkt me niet dan blijft alleen gewicht over?
Waarom kosten niet? Alles wordt bepaald door kostmodellen tegenwoordig. Stel een LSD kost 500 euro meer dan een normaal diff, dan kan dat zo maar 2-3k zijn op een nieuwe auto MSRP. Significant dus. Dat een LSD vrijwel altijd een meerwaarde heeft is duidelijk, dus ik kan me wel vinden in het antwoord.Fernando schreef: 20 feb 2018, 23:48 Maar wat zijn dan die zwaarwegende nadelen? Kosten lijkt me niet dan blijft alleen gewicht over?
Toch scheelde het zelfs met normaal rijden met asc+t aan op een 323ti compact.MarkS schreef: 21 feb 2018, 14:16 Precies. De meesten gaan daar niks van merken op de openbare weg. Dit is ook geen circuit auto pur sang.
Zeker, maar dan moet je wel bocht-uit op het gas gaan. Dagelijks verkeer merk je er 0 van. Rij je enigszins sportief dan is het verschil erg groot.Jan-Willem schreef: 21 feb 2018, 15:10 Op een 130i schijnt het ook ontzettend veel te schelen, met of zonder sperdiff maar daar heb ik nooit mee gereden.
Goed verhaal. Zouden meer mensen nogmaals moeten lezen.MarkS schreef: 21 feb 2018, 00:23Middenmotor heeft al relatief veel grip op de achteras. Met een sper, zonder verdere aanpassingen, kan ik me voorstellen dat je voor nog meer grip achter zorgt met als gevolg meer onderstuur. Als ze daar bij de ontwikkeling niet expliciet rekening mee hebben gehouden, of anders gezegd de auto nu optimaal hebben ontwikkeld met de huidige setup en balans zonder sper. Daarbij is het een relatief lichte wagen met niet overmatig veel vermogen.Fernando schreef: 20 feb 2018, 23:48 Maar wat zijn dan die zwaarwegende nadelen? Kosten lijkt me niet dan blijft alleen gewicht over?