Hot Hatch uit de nineties en zero's
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Is niet zo spannend als een EP3
-
Online
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Maar een EP3 vind je ook niet voor jouw gestelde budget. Laat staan eentje die niet onder je kont wegroest of olie zuipt als een student Schultenbräu.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Nee precies maar een T sport heb je ook niet voor 3k. ja alleen t blok en ombouwset voor 3k dan nog een corolla vinden van 500 piek
- Niels
- Berichten: 22279
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Heeft lange tijd eentje te koop gestaan hier in het Noorden voor 3250,- met 2 ton aan kilometers oid. Had em in de favorieten staan maar qua aangezicht is het wel een erg saai ding. Daarom voor de TT gegaan.
-
Online
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Of gewoon lekker even doorsparen. Een beetje speelruimte zodat je ook niet beperkt bent tot de meest afgetrapte auto's aan de onderkant van de markt.
- WJ
- Berichten: 11752
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ibiza Cupra? 1.8t, met chip 210pk.
Zit wel allemaal rond de 180k km’s in deze prijsklasse, maar best wel aardige motor waar de meeste wel aan kunnen sleutelen en niet al te duur.
Zit wel allemaal rond de 180k km’s in deze prijsklasse, maar best wel aardige motor waar de meeste wel aan kunnen sleutelen en niet al te duur.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
WJ nee voor mij geen vag meer hoor. Ben der helemaal klaar mee
De auto's waar ik aan zat te denken:
Clio RS 172 of 182
Toyota yaris t sport
De auto's waar ik aan zat te denken:
Clio RS 172 of 182
Toyota yaris t sport
- Joy
- Berichten: 10791
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
EVO Magazine heeft for old times' sake nog eens een Corrado VR6 getest. Blijft een erg leuk ding. Ik denk dat dit soort auto's laten zien dat er een bepaalde flow in een auto kan zitten zonder een keihard onderstel. Dat zijn we nu wel een beetje kwijt.
http://www.evo.co.uk/volkswagen/corrado
http://www.evo.co.uk/volkswagen/corrado
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Klassieker in wording. Vooral de VR6 en G60.
- Niels
- Berichten: 22279
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
+1 en terecht. De Corrado VR6 zou ik zo als hobby auto weer in de garage zetten. Qua waarde gaan ze zeker nog stijgen, nu ben je misschien nog net op tijd.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
G60 lijkt mij echt een machtig apparaat. Maar eigenlijk nog liever in een Golf als in een Corrado. Maar geloof dat de platte Golf tegenwoordig goedkoper is.
- WJ
- Berichten: 11752
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Filmpje is volgensmij 18jaar oud, vandaar de kwaliteit Maar ik had een Corrado G60 waar vrij weinig meer orgineel aan was. haha
Wil er eigenlijk ook weer een.. Dat geluid ook van de G60... was net een vliegtuig.
Wil er eigenlijk ook weer een.. Dat geluid ook van de G60... was net een vliegtuig.
Laatst gewijzigd door WJ op 12 feb 2018, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Achter de VR6 moest je een tankauto hangen, die was niet vies van een druppel brandstof
Achter een G60 moest je een ANWB kar sturen gezien de technische onbetrouwbaarheid van de G Lader
Buiten dat machtig mooie kar die Corrado !
Achter een G60 moest je een ANWB kar sturen gezien de technische onbetrouwbaarheid van de G Lader
Buiten dat machtig mooie kar die Corrado !
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Er zijn nu genoeg specialisten die de G lader reviseren en verbeteren. Het geluid van mijn Golf Rallye G60 zal ik nooit meer vergeten. Veel berijders van vroeger konden er niet mee omgaan of gingen tunen dmv een veel te kleine poelie. Een mooie OEM Corrado is tegenwoordig zeldzaam. Gaaf WJ!
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
^Precies, das nu, niet toen
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Klopt maar wel mooi dat er liefhebbers zijn die er verder mee zijn gegaan waar VW de handdoek gooide.
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
^Geheel mee eens!
- Niels
- Berichten: 22279
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
De VR6 was relatief zuinig hoor, niet zelden gemiddeld gunstiger dan 1op10, op de lange baan werd dat gemakkelijk beter nog. Ga je alleen maar trappen dan wordt dat anders “dashlogisch” (Cruijffje). De G lader was wel een dingetje maar ook vooral onbekendheid met het concept. Niettemin deed de G60 het niet voor mij, de VR6 vond ik veul lekkerder
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Grappig dat je de VR6 relatief zuinig noemt. Mijn ‘moderne’ VR6 verbruikt een stuk meer dan de BMW met zes lijn die ik heb gehad.
- Niels
- Berichten: 22279
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
De R32 moet ook nogal wat gewicht mee sjouwen en zal behoorlijk wat aandrijf verliezen hebben met de 4wd. Ik reed easy 1 op 10 met de 2.9 Corrado met zelfs 1 op 13 op vakantie met lange stukken 160km/h. Alles gemeten aan de pomp. Dat vind ik toch wel zuinig te noemen
- Arthur
- Berichten: 39936
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
De Golf VR6 (bj '96) die ik gehad heb verbruikte ook rond de 1:11 als ik het me goed herinner.
- Niels
- Berichten: 22279
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Das bijna net zo zuinig als een A4 Avant 2.7TDI
- Arthur
- Berichten: 39936
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Echt? Dat is me toch te ruig voor een zelfontbrander...
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Dat verbruiken de nieuwe VAG modellen nu aan olie.