[discussie] Vrij rijden gedeelte King of Track meeting

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Peter Tunissen

[discussie] Vrij rijden gedeelte King of Track meeting

Bericht door Peter Tunissen » 11 jul 2007, 14:34

En waarom dan wel discussie? Omdat ik zo flexibel ben als de neten. ;)

Op dit moment hebben we waarschijnlijk 11 mensen voor het vrij rijden gedeelte, misschien dat er nog een of twee bijkomen, maar dat is het dan ook wel.
De circuitverhuurder heeft aangegeven dat ze maximaal 6 mensen tegelijkertijd de baan op wilden, en dit dan in stints van 15 minuten.
Normaal huren mensen de baan af met +/- 24 mensen, dus dan zou je steeds een kwartier per uur rijden en de rest van de tijd wachten of met mensen meerijden.

Nu kunnen we het dus op twee manieren gaan aanpakken:
1) We maken twee groepjes die rijden steeds om de beurt, een kwartier groepje een, een kwartier groepje twee en zo vijf of zes uur lang.
2) We maken een grote groep, mensen die zin hebben gaan rijden, letten er zelf op dat ze (ongeveer) een kwartiertje rijden, komen dan weer van de baan af en dan kan er weer iemand van de wachtenden de baan op. Gewoon eigen verantwoordelijkheid van de deelnemers dus, zowel niet te lang doorrijden als met niet teveel mensen tegelijk de baan op (we hebben sowieso ook nog een paar marshalls die daar op zullen letten).

Mij maakt het niet echt uit, alleen mijn ervaring met circuitdagen die volgens de eerste opzet georganiseerd zijn is dat ze uiteindelijk toch uitdraaien op de tweede opzet als er mensen stoppen, hun auto het begeeft of moe gestreden is of wat dan ook.

Qua organisatie maakt het allemaal niet zoveel uit, zeg dus maar wat jullie voorkeur zou hebben.

René130i

Bericht door René130i » 11 jul 2007, 14:43

Denk dat optie 2 wel te doen is met zo'n kleine groep.

Ik moet zelf bv. waarschijnlijk veel pauze's erin bouwen voor de remmen? Zijn standaard RS4 blokjes.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jul 2007, 17:18

Het is geen circuit van Zolder gelukkig. :)

Ik zou beginnen met optie 1 en dan na een tijdje even een break inlassen en daarna verder met optie 2.

Maik

Bericht door Maik » 11 jul 2007, 18:57

Ben het met Dennis eens. En misschien 20 minuten heats dan, alhoewel, dat is weer lastiger met klok kijken :) :wink:

Corvette

Bericht door Corvette » 12 jul 2007, 01:23

He Maik

ik heb 6 klokken op m'n dashboard....... welke moet ik dan aanhouden :mrgreen:

gr.

Corvette

Oh ja ................ mijn voorkeur is optie 2

Corvette

Bericht door Corvette » 12 jul 2007, 01:30

Er zijn altijd mensen die om welke reden ook niet op het moment rijden dat ze moeten rijden.
Ik heb van de week zelfs meegemaakt dat iemand met een lege tank vertrok uit de pitstraat en ..............je raad het al..............na een half rondje in de berm. :lol: :lol: :lol:
Oh ja....ik was het niet. Had trouwens niet veel gescheeld, want toen ik het hoorde keek ik ook eens naar mijn brandstofmeter en ...juist... ook hartstikke leeg. :mrgreen:
Wilde net de baan op gaan, dus liep met een sisser af. :lol:

Vr. Gr.

Corvette

HansD

Bericht door HansD » 12 jul 2007, 08:40

Ondanks dat ik er niet bij ben lijkt optie 2 me prima. De groep is niet zo groot en heeft zelfregulerend vermogen genoeg om het netjes te houden.

Het hoeft toch niet nodig te zijn dat iemand de stints gaat timen?

René130i

Bericht door René130i » 12 jul 2007, 08:52

Hey cor kom jij ook 8) 8) 8)

O ja, kun je daar inhalen tijdens het vrijrijden? Lijkt me niet veilig op zo'n smal baantje.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 jul 2007, 22:32

Beetje kortdag, maar worden er ook indelingen gemaakt voor het vrijrijden mbt snelheid?

Plaats reactie