ErikS schreef: 06 feb 2018, 16:26
Alfata schreef: 06 feb 2018, 16:22
Uitleg is niet nodig. Ik denk dat we allemaal weten waarom dit wordt gedaan. Mijn vraag was derhalve aardig retorisch. Leuk om te zien hoe groot de daling t.o.v. de groei is, maar boeiend is het niet. Kijk eens naar een lineaire verdeling. Dan valt direct op dat deze dip met geen enkele voorgaande dip vergeleken mag worden.
Overigens mijn spul bij een koers van 19.800 dollar verkocht, dus wat dat betreft kan ik er luchtig naar kijken momenteel.
Niet weer ingestapt nu dan?
Ik wil een eerste stijging van 20% zien, dan stap ik weer in. De markt is veel te onvoorspelbaar om bij kleine koersstijgingen en dalingen direct te handelen. Ik ben niet van het HODL'en, maar ook niet van de daghandel. Een beetje voor 2 weken tot uiterlijk 2 maanden handel. Belangrijk is dus om bepaalde koersstijgingen te herkennen.
Zoals ergens in dit topic wel te lezen is (ergens rond 18 tot 20 december) precies op het hoogtepunt verkocht. Huidige dip zag ik gek genoeg volledig aankomen. Correcties kwamen steeds sneller, etc.
Jammere van crypto's vind ik alle hype eromheen. Het gek maken door specifieke nieuwsberichten (zowel positief als negatief). Als iedereen gewoon eens een beetje nuchter wordt en zich niet de kop gek laat maken worden de koersen ook een stuk stabieler.
Anyway, zal laten weten wanneer ik weer instap. De eerste ervaring met crypto (bitcoin) was erg positief.