Inmiddels is de auto voorzien van een glascoating en compleet gepolijst.
Hier te zien met overigens tijdelijke velgen onder de auto, de oorspronkelijke velgen lagen bij de velgen hersteller.

Vervolgens het stuur vervangen door een met leer beklede en met M-stiksels en eindelijk de Alpine radio binnen gekregen en geplaatst.

Al enige tijd merkte ik dat vermoedelijk de automaatbak en motor niet voor de volle 100% functioneerden dus maar eens uitgelezen.
Mijn gevoel klopte, ik kreeg een fout op 1 van de nokkenassensoren en op de automaatbak. Ik merkte dat de motor onderin de toeren soms slecht op gang kwam en dat de bak soms uit z'n lock-up gaat al bij rustig accelereren in bv de 5e versnelling bij 100km/u.
Dus zowel de inlaatnokkenassensor als de uitlaat kant besteld en deze vervangen, meteen de bak laten spoelen en filter vervangen.

Ik had gehoopt daarmee het probleem op te kunnen lossen van de bak maar helaas is dat niet het geval. De motor trekt er weer goed aan alleen de bak gaat naar mijn idee te snel uit lock-up of misschien wel helemaal niet altijd in lock-up als dat wel zo moeten. Als ik bv bij 100 iets gas geef zie ik meteen de toerenteller +/-150tpm omhoog gaan en dan begint de auto te versnellen en soms gaat het toerental dan tijdens het versnellen nog een keer +/-200tpm omhoog. Geef ik dan nog meer gas dan schakelt de bak pas terug naar 4 en zwiept te toerenteller uiteraard nog veel verder omhoog.
De bak geeft onderstaande foutcode:

In ons BMW systeem geeft hij een foutmelding mbt de koppelomvormer (teveel slip) Dus vermoedelijk zit ik aan een nieuwe koppelomvormer vast om dit probleem op te lossen. Echt heel vervelend is het niet ik krijg ook geen foutmelding op het dashboard. Alleen weet ik niet wat het nog meer kan aanrichten hier lang mee door te rijden. Wordt vervolgd!
Na lang wachten de oorspronkelijke velgen terug gekregen, gericht, hersteld, gespoten en in de glascoating. Achter 12mm Eibach spacers gemonteerd voor staat de auto al vrij breed dus dat zo gelaten:

Kort geleden nog de zijramen laten blinderen. Ik had een auto bij ons in de showroom gezien welke vrijwel dezelfde kleur heeft als de 330i en deze had de ruiten ook donker dat vond ik persoonlijk er mooi staan vandaar dat ik het heb gedaan met name icm de velgen. De ruitenlijsten moeten nog worden gedaan, deze worden in shadow-line glimmend zwart gewrapt. Ik twijfel nog wat over de nieren. Deze wil ik ook zwart hebben, maar dan wel glimmend zwart. Ik zag dat BMW deze ook destijds leverde, maar eens kijken

Als de auto geheel klaar is, zal ik hem weer eens goed wassen en knappe foto's maken en posten.