Bericht
door NSXRS » 05 feb 2018, 14:55
Bij dit soort ruit constructie is vorst een probleem, doe je vrijwel niets aan.
Het is niet zo zeer dat de ruiten vastvriezen aan de sponningrubbers (mits die netjes bijgehouden zijn), maar meer dat de ruiten vast vriezen bij de portierrand (ruitsnor).
Daardoor heb je dit probleem ook niet bij auto's met stijlloze ruiten die gewoon tegen het sponningrubber aan sluiten zoals bijv diverse Subaru's, want die hoeven niet die paar mm te zakken om uit de stijlrubbers te komen.
Door het bij de portierrand/ruitsnor vastvriezen kunnen ruiten niet zakken en dus niet uit het sponningrubber komen waar ze in gedrukt worden bij sluiten en krijg je portier niet open omdat ruit in het rubber blijft haken.
Enige oplossing die ik heb bedacht is het vlak voordat je weg moet, langs de deurrand inspuiten met ruitontdooier, dan wil de ruit nog wel eens los komen en kan het benodigde stukje zakken, onderaan de ruit beetje naar binnen drukken wil ook nog wel eens helpen om los te krijgen..