Macboys opvolger draadje
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Macboys opvolger draadje
Mijn broertje gaat waarschijnlijk voor een 425d GC. Eventueel ook te overwegen. Met chips naar 270pk! (heeft hij nu in z'n 125d)
- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Macboys opvolger draadje

https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-x2-c ... que-106306
Heb je ook geen last van het logo op de c-stijl....

- sitechris
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Macboys opvolger draadje
Die X1 en Polo GTI vind ik mindere keuzes. Polo net wat te saai en X1 net wat te middelmatig.
- jos_br
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Macboys opvolger draadje
Ik mis de TT??
Jos.
Jos.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Macboys opvolger draadje
Audi Apeldoorn wil niets aan me verkopen. Dus das lastig. Destijds voor TT en Audi A5 gekeken.
Overigens is 2-deurs geen optie, behalve bij een cabrio.
Overigens is 2-deurs geen optie, behalve bij een cabrio.
Dan liever echte 6-cilinder dieseldroom waarmaken ! Is niet veel duurder. En anders gewoon beter financieel verstandig en voor de 420d GC gaan. Prima motor. De 23d trekt me alleen in de X1. Dan wil ik namelijk de dikste diesel die er is.Sjoerd schreef: 29 jan 2018, 20:52 Mijn broertje gaat waarschijnlijk voor een 425d GC. Eventueel ook te overwegen. Met chips naar 270pk! (heeft hij nu in z'n 125d)
- sitechris
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Macboys opvolger draadje
Waarom wil Audi Apeldoorn niets verkopen aan je?
- Sander-E46
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Macboys opvolger draadje
Geen x2?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Macboys opvolger draadje
- BMW X1/X2/X3
- BMW M140i
- BMW 320d/330d/430d
- Alfa Romeo Stelvio 210pk AWD diesel
- Seat Cupra R ST
- Skoda Octavia RS TDI combi
- Porsche 718 Boxster + VW Up!
- Renault Alpine + VW Up!
- Jaguar E-pace
Ja inderdaad die er ook bij !
Bij Audi meerdere keren geweest in de showroom voor interesse. Eerst in de Audi TT diesel. Toen alleen met handbak verkrijgbaar. Ik wilde weten waarom dat zo was en of dat ging veranderen. Zou gebeld worden nooit meer iets gehoord terwijl ik serieus was. Verder wilde ik in de Audi A5 3.0 TDI rijden. Leek me echt iets voor mij. Sportief en chique en altijd Audi liefhebber geweest. Nooit meer iets gehoord.
Voor de duidelijkheid: als ik een Audi wil dan laat ik me niet daardoor beïnvloeden natuurlijk. Maar feit is wel dat de interesse mede daardoor niet extreem groot is. En stel ik zou er wel in rijden en ben verkocht, dan hebben ze er gewoon een klant bij. Dus ik snap dat gewoon niet. Behalve als mensen me niet serieus nemen natuurlijk. Kan ook toeval zijn. Volkswagen Apeldoorn kennen ze me wel al langer en altijd goede ervaringen mee gehad. Audi zit er tegenover. Stukje verder en ook stukje arroganter helaas.
- BMW M140i
- BMW 320d/330d/430d
- Alfa Romeo Stelvio 210pk AWD diesel
- Seat Cupra R ST
- Skoda Octavia RS TDI combi
- Porsche 718 Boxster + VW Up!
- Renault Alpine + VW Up!
- Jaguar E-pace
Ja inderdaad die er ook bij !
Bij Audi meerdere keren geweest in de showroom voor interesse. Eerst in de Audi TT diesel. Toen alleen met handbak verkrijgbaar. Ik wilde weten waarom dat zo was en of dat ging veranderen. Zou gebeld worden nooit meer iets gehoord terwijl ik serieus was. Verder wilde ik in de Audi A5 3.0 TDI rijden. Leek me echt iets voor mij. Sportief en chique en altijd Audi liefhebber geweest. Nooit meer iets gehoord.
Voor de duidelijkheid: als ik een Audi wil dan laat ik me niet daardoor beïnvloeden natuurlijk. Maar feit is wel dat de interesse mede daardoor niet extreem groot is. En stel ik zou er wel in rijden en ben verkocht, dan hebben ze er gewoon een klant bij. Dus ik snap dat gewoon niet. Behalve als mensen me niet serieus nemen natuurlijk. Kan ook toeval zijn. Volkswagen Apeldoorn kennen ze me wel al langer en altijd goede ervaringen mee gehad. Audi zit er tegenover. Stukje verder en ook stukje arroganter helaas.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Macboys opvolger draadje
Waarom je de Stelvio in diesel wilt hebben en andere auto’s in je lijst met dikke benzinemotoren zijn uitgerust begrijp ik niet. Die diesels in de Alfa’s zijn niet meer dan redelijk. De tweeliter benzine uitvoering is een absolute parel. Vooral in 280 pk configuratie. Explosief en super klinkend. Ook een hele mooie harmonie met de ZF bak. Bijna op BMW niveau. Qua besturing en wegligging de norm. Zo’n auto zou niet zo mooi mogen sturen.
-
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Macboys opvolger draadje
Zal wel met de leaseprijs te maken hebben.
- ASW
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:07
Re: Macboys opvolger draadje
Golf R?
Ik vind het echt een fijne en mooie auto. Alleen die cruisecontrol is kut, voor de rest altijd een smile
Ik vind het echt een fijne en mooie auto. Alleen die cruisecontrol is kut, voor de rest altijd een smile

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Macboys opvolger draadje
Wat Gijzert zegt. 50.000km in een benzine is bijna niet te doen. Brandstof prijzen gaan dan richting €800 per maand. Dan moet de leaseprijs natuurlijk wel heel gunstig zijn. Dus zet een €45.000 benzine auto tegen een €65.000 diesel auto. Bij de 718 gaat het maar om 20.000-25.000km per jaar. De rest in de Up!
Verder heb ik in een dikke bak altijd veel liever een diesel vanwege het comfort en koppel. Een SUV met benzine motor gaat er bij mij niet echt in.
Verder heb ik in een dikke bak altijd veel liever een diesel vanwege het comfort en koppel. Een SUV met benzine motor gaat er bij mij niet echt in.
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Macboys opvolger draadje
Scheelt 100pk!!Macboy schreef: 30 jan 2018, 22:53
Verder heb ik in een dikke bak altijd veel liever een diesel vanwege het comfort en koppel. Een SUV met benzine motor gaat er bij mij niet echt in.
Diesel: 180pk / 450 Nm (prijs 56K)
Benzine: 280pk / 400 Nm (prijs 61K)
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Macboys opvolger draadje
Maar wel een heerlijk koppel bij die diesel natuurlijk. Dat zal een stuk prettiger rijden in zo'n bakbeest.Tom schreef: 31 jan 2018, 09:16Scheelt 100pk!!Macboy schreef: 30 jan 2018, 22:53
Verder heb ik in een dikke bak altijd veel liever een diesel vanwege het comfort en koppel. Een SUV met benzine motor gaat er bij mij niet echt in.
Diesel: 180pk / 450 Nm (prijs 56K)
Benzine: 280pk / 400 Nm (prijs 61K)
Edit: Wat Macboy zegt dus...
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Macboys opvolger draadje
450 Nm is een heerlijk koppel en 400 Nm niet?
Qua pk's krijg je bij de benzine ruim 55% aan vermogen bij terwijl je er qua koppel maar 12% bij krijgt in het voordeel van de diesel.
Qua pk's krijg je bij de benzine ruim 55% aan vermogen bij terwijl je er qua koppel maar 12% bij krijgt in het voordeel van de diesel.
- Wesley
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 01 mar 2008, 11:52
- Locatie: Enschede
Re: Macboys opvolger draadje
Met betrekking tot de Stelvio;
Volgens Squadra Tuning, toch wel dé Alfa Romeo chiptuning-specialist, zijn de 150pk Jtdm en 180pk Jtdm identiek.
Beide gaan met de 'Massimo' behandeling naar 230pk en 540nm.
Mocht je overwegen om te chippen dan zou je dus voor de 150pk versie kunnen gaan wat ongetwijfeld een voordeel oplevert in de leaseprijs.
Volgens Squadra Tuning, toch wel dé Alfa Romeo chiptuning-specialist, zijn de 150pk Jtdm en 180pk Jtdm identiek.
Beide gaan met de 'Massimo' behandeling naar 230pk en 540nm.
Mocht je overwegen om te chippen dan zou je dus voor de 150pk versie kunnen gaan wat ongetwijfeld een voordeel oplevert in de leaseprijs.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Macboys opvolger draadje
Jawel, maar omdat een benzinemotor doorgaans max koppel bij een hoger toerental heeft, althans... dit was een aanname van mij vwb deze blokken (ik ken de exacte rpms niet). Hoog koppel bij lage toeren is wel lekkerder rijden bij een dikke bak. Daar zul je iha toch minder snel hoog in de toeren rijden, tenzij je knot heet.Tom schreef: 31 jan 2018, 09:41 450 Nm is een heerlijk koppel en 400 Nm niet?
Qua pk's krijg je bij de benzine ruim 55% aan vermogen bij terwijl je er qua koppel maar 12% bij krijgt in het voordeel van de diesel.
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Macboys opvolger draadje
Is denk ik gerommel in de marge. Het zijn beide turbomotoren. 180 of 280pk lijkt mij wel een merkbaar verschil. Maar kan er ook naast zitten.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Macboys opvolger draadje
+1, in de diesel zal het een seconde krachtiger aanvoelen(duw in de rug voor een moment), maar de benzineversie is echt veel sneller ivm 100pk verschil. Gewoon kickdown en de groeten:)Tom schreef: 31 jan 2018, 09:41 450 Nm is een heerlijk koppel en 400 Nm niet?
Qua pk's krijg je bij de benzine ruim 55% aan vermogen bij terwijl je er qua koppel maar 12% bij krijgt in het voordeel van de diesel.
Koppel onderin is het meest verneukeratieve aspect qua beleving. Maar als je dat lekker en prima vindt snap ik dat ook wel.
Dit filmpje kwam vorige week bij mij voorbij, kijk vaker die gast z'n kanaal, prima uitleg:
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Macboys opvolger draadje
Zo had ik lange tijd een onderschrift: "Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Het blijft lastige materie om eenvoudig uitgelegd te krijgen, vooral omdat je pk's niet kunt meten, en Nm's wel.
Het blijft lastige materie om eenvoudig uitgelegd te krijgen, vooral omdat je pk's niet kunt meten, en Nm's wel.
Uiteraard, maar ik had het dus specifiek over driveability en niet over acceleratie en snelheid. Als die seconde net in een toerengebied zit waar je 90% van de tijd in rijdt, zal dat lekkerder rijden. Dat de benzineversie uiteindelijk sneller is, is wel duidelijk natuurlijk. Het is net wat je zoekt qua motorkarakter. Voor beide valt wat te zeggen.Robin schreef: 31 jan 2018, 10:44+1, in de diesel zal het een seconde krachtiger aanvoelen(duw in de rug voor een moment), maar de benzineversie is echt veel sneller ivm 100pk verschil. Gewoon kickdown en de groeten:)Tom schreef: 31 jan 2018, 09:41 450 Nm is een heerlijk koppel en 400 Nm niet?
Qua pk's krijg je bij de benzine ruim 55% aan vermogen bij terwijl je er qua koppel maar 12% bij krijgt in het voordeel van de diesel.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Macboys opvolger draadje
Sinds we moderne benzinemotoren hebben met ook koppel onderin en 'n hoger toerenbereik, valt voor een 2.0D 180 of 2.0T 280pk te zeggen dat de eerste zuiniger is en bij de pomp voordeliger:)
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Macboys opvolger draadje
Idd Robin. Die diesel zal misschien een fractie van een seconde een voordeel(tje) hebben omdat ie dan net iets beter bij de les is, daarna wint de benzine het uiteraard, want gewoon 100 pk meer onder dat rechter pedaal.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Macboys opvolger draadje
Nu gaat 't niet (altijd)om accelleratie en (top)snelheid en ik snap/weet de smeuiigheid/wolligheid en krachtsgevoel van 'n dikkere moderne diesel ook zeer zeker uit comfort/relaxedheid.Tom schreef: 31 jan 2018, 11:50 Idd Robin. Die diesel zal misschien een fractie van een seconde een voordeel(tje) hebben omdat ie dan net iets beter bij de les is, daarna wint de benzine het uiteraard, want gewoon 100 pk meer onder dat rechter pedaal.
Maar ik zag twee tellerfilmpjes van de Stevio 2.2TD 180(of 210, maar dan nog) en de 2.0T(?)280 Naar de 100 in 8 seconden of 6 seconde ruwweg.
Zegt dat wat? Jazeker:)
204 PK Golf IV 2.8 V6 atmo vs mijn E46 330D 184pk 400Nm. Vergeet 't maar 330d. Golf reed altijd bij me weg.
330d dezelfde vs E46M3, alsof je in 'n rolstoel zit in de 330d...
Mijn M2 370pk 450/500Nm vs M3 F80 Competition 450pk. Vanaf 160 rijdt de M3 zo allerjesest weg.....
Mijn M2 dus vs A6 Avant Quattro 3.0 TDI 313pk 600Nm. Met halfgas hield ik 'm bij. Ik denk ga eens aan de kant....
Edit: 13/14 jaar terug naar Niederrhein. Ouwe maat van me in A8 3.3tdi q (eerste model rond 2001) getuned naar 303 PK /500+Nm(we spreken 2004 ofzo!)
In Duitsland Autobahn had hij me van tevoren verteld dat de atmo 343pk M3 geen partij was voor de mighty 270kmh A8 turbodiesel.
---->In alle tussenacceleraties was m'n M3 thru gears beetje sneller, op top was 't ongeveer 't zelfde hij had de begrenser eraf. uitlaten ROODgloeiend onder de A8.
PKs zijn alles:)
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Macboys opvolger draadje
Volgens mij praten we allemaal langs elkaar heen.
Tuurlijk zijn pk's alles als je (tussen)sprintjes gaat doen. duh...

-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Macboys opvolger draadje
Dit is 100pk verschil, da's echt heel veel!:)