Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
alt

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door alt » 28 jan 2018, 22:48

Ik heb vandaag een paar video's bekeken, eigenlijk meer gehoord, over position traden.
Wat opviel dat deze lieden niet van ICO's hielden.
Zij zeggen ICO's zijn er heel vaak om de pot van de munt te spekken waar je mee moet betalen.
Dat idee had ik ook al enkele dagen geleden gekregen,
Toch leuk als anderen over ICO's het zelfde denken als je zelf.

Wel nog een les geleerd over ICO's. als je toch in ICO's wil investeren, meen dan ICO's de al werken, dus een afnemer hebben die er mee werkt.
Zoiets als een bedrijfje wat sinds kort gestart is, groeit & daarom je geld investeerd.
Dan weet je dat je op een rijdende trein springt.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 28 jan 2018, 23:28

tomgtr schreef: 28 jan 2018, 22:29 Alsof financieel onafhankelijk zijn een belangrijk doel is. Brengt geen geluk en andere kopzorgen. Ik denk dat als je doel financieel onafhankelijk te zijn is je daar veel voor moet opgeven. There is no free lunch. Als je dat echt wil kan je beter zelf een muntje uitvinden denk ik.
... of 3.000.000 ECC muntjes aanschaffen (inleg ± 6750 euro schat ik) en dan er vanuit gaan/op hopen dat die zo'n 300x over de kop gaan (die onafhankelijkheid begint bij zo'n 2 miljoen euro schat ik zo, ligt ook erg aan je uitgave patroon :mrgreen: ) , tja wie zal het zeggen , niemand weet het , persoonlijk acht ik die kans overigens erg klein ...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 jan 2018, 23:45

Misschien dat over de kop gaan bij anderen iets anders betekend, maar bij mij is dat een verdubbeling.
Dan is bij mij 6750 die 8 keer over de kop gegaan is bijna die 2 miljoen.

Booooh

Bericht door Booooh » 28 jan 2018, 23:48

Dat heet machtsverheffen ;) ...

smiley

Bericht door smiley » 29 jan 2018, 00:08

Ah.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 jan 2018, 09:08

Feit is dat er muntjes zijn die zon exponentiële stijging doormaken. Alle munten zijn immers laag begonnen. Er zijn niet zoveel nieuwe munten die deze groei maken zonder dat de anderen meegroeien. Dus als je die weet te vinden en weet te pakken heb je de grootste kans. In zoverre is het gokken op munten die nog moeten uitkomen ook de beste strategie en dat is wat de meesten nu terecht proberen met ECC.

ErikS

Bericht door ErikS » 29 jan 2018, 09:42

Macboy schreef: 29 jan 2018, 09:08 Feit is dat er muntjes zijn die zon exponentiële stijging doormaken. Alle munten zijn immers laag begonnen. Er zijn niet zoveel nieuwe munten die deze groei maken zonder dat de anderen meegroeien. Dus als je die weet te vinden en weet te pakken heb je de grootste kans. In zoverre is het gokken op munten die nog moeten uitkomen ook de beste strategie en dat is wat de meesten nu terecht proberen met ECC.
Plus dat je er een boel minder mee kan verliezen in verhouding.
De gok kan beter uitpakken, pakt hij niet goed uit doet het niet te veel pijn.

alt

Bericht door alt » 29 jan 2018, 09:46

Welke ICO ik zal investeren, is een ICO die de logins & passwords beheerd.

Tabbladen vol met deze zooi.
Wat ik nu doe is zoveel mogelijk een universeel login & password gebruiken.

Zodat het gemak, welke ik in de MS DOStijd het computergebruik nog eenvoudig was, weer gaat gebeuren.
Een mooie tijd was dat, met de verwachting dat straks als de programmeurs de truk onder de knie hadden, iedereen een slim apparaat kreeg. Nu nog steeds moet wachten als je de startknop indrukt, eigelijk niet van deze tijd als je je beseft dat een video vanuit het oerwoud in een fractie van een seconde op je beeldscherm is.
Ook de troep die meegeleverd krijgt, games, stomme app's, Wifi aansluitingen die door een luchtfietser zijn bedacht, enz.

De computer in de 21ste eeuw lijkt wel op de belastingdienst.
LEUKER KUNNEN WIJ HET NIET MAKEN, WEL MOEILIJKER.

Zo dat moest ik even kwijt.

smiley

Bericht door smiley » 29 jan 2018, 09:52

alt schreef: 29 jan 2018, 09:46 Wat ik nu doe is zoveel mogelijk een universeel login & password gebruiken.
Het gevaar daarvan is dat als er iets simpels als je Facebook account gehacked wordt, en dat dezelfde login en password is als die van je bank, het wat minder leuk uit kan pakken.
Er zijn applicaties om je verschillende wachtwoorden bij te houden en voor je in te loggen. (naast ook nog opschrijven natuurlijk)
Dan hoef je alleen het wachtwoord van je beveiligingsapplicatie te onthouden.

Frank_Sch
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Bericht door Frank_Sch » 29 jan 2018, 10:52

Voor mij geen universeel wachtwoord. Dat is me veel te gevaarlijk met al die hacks. Kunnen ze opeens overal binnen. Ik vind de methode met userid, password EN Authenticator voor crypto een must.

Maar laten we ook de discussie over ecc even laten voor wat ie is. Ik zit voor de lange termijn in Neo. Die doet het weer lekker. Vind ik ook een serieus goede crypto die tegen de markt in aan het stijgen is.

dvh

Bericht door dvh » 29 jan 2018, 11:02

Neo geloof ik ook wel in.
Helaas heb ik het niet meer :p

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 29 jan 2018, 12:02

alt schreef: 29 jan 2018, 09:46 Welke ICO ik zal investeren, is een ICO die de logins & passwords beheerd.

Tabbladen vol met deze zooi.
Wat ik nu doe is zoveel mogelijk een universeel login & password gebruiken.

Zodat het gemak, welke ik in de MS DOStijd het computergebruik nog eenvoudig was, weer gaat gebeuren.
Een mooie tijd was dat, met de verwachting dat straks als de programmeurs de truk onder de knie hadden, iedereen een slim apparaat kreeg. Nu nog steeds moet wachten als je de startknop indrukt, eigelijk niet van deze tijd als je je beseft dat een video vanuit het oerwoud in een fractie van een seconde op je beeldscherm is.
Ook de troep die meegeleverd krijgt, games, stomme app's, Wifi aansluitingen die door een luchtfietser zijn bedacht, enz.

De computer in de 21ste eeuw lijkt wel op de belastingdienst.
LEUKER KUNNEN WIJ HET NIET MAKEN, WEL MOEILIJKER.

Zo dat moest ik even kwijt.
Daar heb je geen ICO voor nodig Alt. ;)
Daarvoor gebruik ik Lastpass, 1 heel sterk masterpassword, en alle andere wachtwoorden worden gegeneerd (en ingevuld) door Lastpass.
Zowel een app als een Chrome plugin, werkt ideaal!

mark123

Bericht door mark123 » 29 jan 2018, 12:39

Koren op de molen van blockchain technologie zo de afgelopen dagen met al die dDos aanvallen op banken en overheden....

Pieter_16

Bericht door Pieter_16 » 29 jan 2018, 12:49

Vraagje aan de koele HODL'ers...

Ik heb vorige week een goed deel van m'n NEO's omgezet, een deeltje naar ETHOS een deel naar ECC. Nu die ETHOS is een klein deel, laat maar staan. ECC gaat ondertussen de kelder in, NEO stijgt dus ik zit hier met een sterke natuurlijke drang om m'n ECC buiten te kieperen aan dumpingprijs en terug naar NEO om te zetten (een stuk minder dan ik had). Anderzijds zie ik Ethereum weeral wat zakken (meestal de voorbode op stijgen/zakken van NEO), dus verwacht ik dat NEO 1 van de dagen ook weer licht zal beginnen zakken.

Wat denken jullie?

ErikS

Bericht door ErikS » 29 jan 2018, 12:55

Pieter_16 schreef: 29 jan 2018, 12:49 Vraagje aan de koele HODL'ers...

Ik heb vorige week een goed deel van m'n NEO's omgezet, een deeltje naar ETHOS een deel naar ECC. Nu die ETHOS is een klein deel, laat maar staan. ECC gaat ondertussen de kelder in, NEO stijgt dus ik zit hier met een sterke natuurlijke drang om m'n ECC buiten te kieperen aan dumpingprijs en terug naar NEO om te zetten (een stuk minder dan ik had). Anderzijds zie ik Ethereum weeral wat zakken (meestal de voorbode op stijgen/zakken van NEO), dus verwacht ik dat NEO 1 van de dagen ook weer licht zal beginnen zakken.

Wat denken jullie?
Niemand heeft deze wijsheid in pacht.
Mijn enige wijsheid is dat je NEO niet had moeten omruilen als je er niet teveel van hebt.
Het HODL'en van ECC kan wel eens een jaar gaan duren...... En wie weet wat het dan is? Niemand.

NEO gaat nog wel naar de serieuze waarde denk ik. En dan heb ik het nog wel twee keer over de kop. Maar ook daar; Kan een maand duren, kan een jaar duren, het kan ploffen. :tooth:

Franswa
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS

Bericht door Franswa » 29 jan 2018, 13:20

Nu NEO de 150USD grens doorbroken is, verwacht ik dat hij redelijk snel doorgroeit richting de 200USD grens. Ik denk echt dat dit een van de (bekende) munten is die ons enorm gaat verrassen qua groei in 2018! Maar dat geldt sowieso voor alle goede munten die zich op de Aziatische markt richten. (ICON!!)

En ECC blijft natuurlijk even afwachten...is flink gekelderd de afgelopen dagen, maar kan zomaar weer omhoog schieten. Blijft lastig zo'n munt op een kleine exchange.

Ik persoonlijk zou ervoor kiezen om het aandeel NEO groter te houden dan ECC, geeft toch iets meer zekerheid.

Frank_Sch
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Bericht door Frank_Sch » 29 jan 2018, 13:55

Lastige keuze en niemand hier die de toekomst kan voorspellen. Van de top 500 ecc bezitters, is er maar 1 geweest die de afgelopen 2 dagen serieus heeft verkocht. Daar naast is de omzet in ecc nu erg laag. Dat geeft geen betrouwbaar beeld van een koers. Ik denk dat het gaat om kleine spelers die al snel het vertrouwen hebben verloren en ecc dumpen. Nu verkopen en Neo kopen die net omhoog is gegaan, lijkt op sell the dip and buy the top.
Maar ja, achteraf kan dat toch de juiste keuze zijn. Niemand die het weet.

alt

Bericht door alt » 29 jan 2018, 14:07

Ik ga zeker de wachtwoorden bekijken.

Gisteren wilde ik wat ETH verkopen op litebit, maar er kon slechts gekocht worden.
Dit toch de angst die ik heb als ik er snel uit wil stappen.
Je kunt je coin dan lastig voor fiat wisselen.

Will F.

Bericht door Will F. » 29 jan 2018, 14:11

Neo omzetten in ECC vind ik zoieso wel een hele switch; de kans dat Neo de $50 aantipt is heel klein de kans echter dat ECC naar 1/3 van je aankoop gaat is wel reëel aanwezig. Ethos begrijp ik wel daar zit een heel financieel eco systeem achter wat nog geïntroduceerd wordt, zou me niet verbazen als je daar voor de zomer een hogere multiple ophaalt dan op Ecc en kans op daling naar 1/3 van huidige koers lijkt me ook niet reëel. Tsja wat is wijsheid hodlen wellicht.

dvh

Bericht door dvh » 29 jan 2018, 14:11

Neo was leuk om te kopen toen het nog 15-25 euro was.
Nu moet je al een flinke investering doen om er in geld een leuk bedrag aan over te houden

Om een idee te geven. Witje kocht Stratis voor 6 cent.. daarna kelderde de boel naar 3 cent. Dat heeft best ff geduurd voordat dat uit de dip kwam.

Uiteindelijk heeft het al op 18,- gestaan.. en nog houdt ie alles vast 😂

Dus ja.. dit spel is er een van de lange adem.
Als ik terugkijk naar vorig jaar dan hebben Erik en Ik niks anders gedaan dan kopen , oei het dipt. Verkopen en weer in wat anders stoppen . Soms had het resultaat. En soms totaal niet.

Overal waren we er veel wijzer van geworden als er alles wat er in Jan. Gekocht hadden vastgehouden hadden tot december.

smiley

Bericht door smiley » 29 jan 2018, 14:54

Ik heb in het laatste half jaar altcoins in elk geval al meer plezier dan in 10 jaar postcodeloterij.

Booooh

Bericht door Booooh » 29 jan 2018, 15:03

smiley schreef: 29 jan 2018, 14:54 Ik heb in het laatste half jaar altcoins in elk geval al meer plezier dan in 10 jaar postcodeloterij.
:mrgreen: Daar valt dan ook wel weer wat voor te zeggen ;) , lang leve de lol ...

WJ

Bericht door WJ » 29 jan 2018, 15:09

Gewoon vasthouden nu, hopen dat die weer word opgepakt binnenkort. De munt heeft iig nu wat meer te bieden dan die had wat positief is als nieuwe "investeerders" er naar kijken. Bij volgende project vorderingen (hopelijk fatsoenlijke exchanges) zal die denk ik wel weer stappen maken. (hoop ik)

En DVH negeren, NEO en andere hoge waarde munten zijn nog steeds goed om te kopen. Ik zou zeggen dat daar eigenlijk het gros van je centjes in moet zitten. Een langzaam maar zekerder rendement is nog altijd beter dan hopen op een jackpot. De winst die je daar mee pakt kan je dan ook in ICO's of dit soort bestaande ECC projecten stoppen. Niet alles hoeft/moet en zal zeker niet x1000 gaan.

stefan740

Bericht door stefan740 » 29 jan 2018, 15:18

Ben ik mee eens WJ. Alleen de mensen die zeggen dat je altijd BTC/ETH moet hebben voor een goed portfolio....
Ik heb XRB/ICX/VEN alledrie rond de 15-20ste plek en dan ECC erbij als wildcard. Lijkt me stabiel genoeg.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 29 jan 2018, 15:51

Gaat Stratis dan eindelijk werk maken van marketing?

https://cryptovest.com/amp/news/stratis ... ssion=true

Plaats reactie