
Twingo RS uit 2008, momenteel 107.495 km (komt niet erg veel meer bij) met de volgende opties:
- Cruise control
- Airco
- Regensensor
- Lichtsensor
- Sportstoelen
- Pioneer headunit met bluetooth (originele radio helaas niet meer aanwezig)
- Focal compo speakerset (originele speakers aanwezig)
Technische modificaties:
Remmen:
- Brembo HC schijven
- Ferodo DS2500 blokken (voor en achter)
- Goodridge RVS remleidingen
- Motul remvloeistof
Deze setup remt super. Koud is de remvertraging vergelijkbaar met de standaard remmen, geen last van piepen of iets dergelijks. Maar eenmaal warmgeremd op het circuit heb je de gordels echt nodig om te blijven zitten.
Onderstel:
- BC Racing schroefset met instelbare dempers en solid topmounts (helaas is bij de Renault dealer de uitlijning van Steverink Banden verne*kt, dus voor de sportieve uitlijning zou hij weer even uitgelijnd moeten worden)
- Draagarmen zijn vervangen voor updated parts (die scheuren dus niet meer)
- Originele schokdempers zijn aanwezig
- Originele veren zijn aanwezig
- H&R verlagingsveren zijn aanwezig en gemonteerd op de originele schokdempers. De BC schroefset is soepeler dan deze combi en veel beter gedempt.
Dit onderstel geeft een machtig mooi sturend karretje, het is geen enkel probleem om Clio 3 RS'en aan te duwen in de bochten


Velgen:
- Orignele 17 inch Cup velgen in zwart met Dunlop zomerbanden aanwezig (zijn in November gewoon door de APK gekomen) De velgen hebben stoeprandschade. Maat: 17x7 ET55, 205/40R17 banden.
- Set OZ Superleggerra velgen in 16x7 ET37, met Federal 595RS-R banden in 205/45R16. Deze velgen zijn recent gericht en in glans zwart gepoedercoat en zien er perfect uit. De banden kunnen nog wel even mee.
- Set Team Dynamics Pro Race 1.2's in 16x7 ET45 met Pirelli Snowcontrol winterbanden in 195/45R16. Banden zijn goed met ruim profiel, de velgen zijn echter wat beschadigd en hebben rondom stoeprandschade.
Onder de motorkap wat kleine modificaties:
- Vibratechnics motorsteunen waarvan de dogbone weer is vervangen door de originele (een van de rubbers is versleten). De steunen geven wat meer trillingen in het interieur en het stuur. Maar ook veel minder onbalans in bochten met gasgeven.
- BMC inlegfilter voor wat extra geluid.
- Fastchip chiptuning, dat geeft enkele pk's extra en een iets hogere toerenbegrenzer, 7400

Onderhoud:
- November 2017 APK met een grote onderhoudsbeurt met oa olie en bougies.
- Bij 102.000km lekte de krukaskeering, toen is die vervangen samen met de carterpakking. Omdat de motor er compleet uit was en de bak eraf moest heb ik meteen een nieuwe koppeling laten plaatsen. Hierbij is ook meteen de radiator met airco condensor vervangen omdat de airco lekte. Dit was bijna 2.500 euro aan onderhoud

Voor de echt geïnteresseerden, een standaard Cup is al geen auto om dagelijks 100 km mee te gaan rijden. Dus met het huidige onderstel is het gewoon erg spartaans. Hierdoor en ook de motorsteunen is de auto niet volledig vrij van rateltjes. Hou daar dus rekening mee (het valt erg mee want er is er eigenlijk maar 1 die af en toe te horen is, maar ik ben allergisch voor rateltjes en kraakjes


Ik zat de denken aan een vraagprijs van 6500 euro gezien de staat van onderhoud en alle goodies. Voor DF is dat incl de OZ velgen/banden en wintervelgen/banden.