

Niks geen problemen mee. Vorig jaar in 8 weekendjes Ring zo'n 10.000km gereden inclusief heen en weer rijden. Rondom de kooi kun je een hoop spullen kwijt. Welke kooi had je? In en uitstappen ook geen probleem.Mrton schreef: 21 jan 2018, 08:26Maar hoe meet je de 'best hot hatch ever'? Wat zijn criteria? Mijn 106 had bergen met spullen nodig die echt niet van Peugeot kwamen. Daarnaast paste er maar 2 personen in, mits ze in de stoelen paste. En je reed er niet zomaar 500km mee. In en uitstappen was kut, spullen meenemen ook.
Geen hatchback kan ik inkomen, maar ik ben volgens mij wel meerdere auto's in dit topic tegen gekomen die voor mij eigenlijk geen echte hatckback zijn.Niels schreef: 20 jan 2018, 22:30De RS2000 en Kadett waren geen hatchbacks natuurlijk. Zelfs met RWD een heel ander concept, niet minder smakelijk hoor... misschien wel smakelijker zelfs. Met name de RS, prachtig!Opa schreef: 20 jan 2018, 18:51 Zo, effe het stof van dit topic afblazen.![]()
Ik snap alleen niet dat de Golf GTi als de eerste hot hatch wordt gezien, de Golf GTi 1 kwam volgens mij in 1976 op de markt en toen reed er al 3 jaar een Escort RS2000 rond om maar een voorbeeld te noemen, want er zullen misschien nog wel andere kleine, lichte, snelle autootjes geweest zijn die voor 1976 de wegen onveilig maakten.
Welke hot hatches vanaf zeg maar bouwjaar 2005, zijn er nog te koop met een gewicht onder de 1000 à 1100 kilogram.....dus een leuk klein autootje met wat betere stuureigenschappen en wat meer vermogen dan de standaard uitvoeringen?
viewtopic.php?f=55&t=34985Opa schreef: 21 jan 2018, 12:02 Maar zijn er nog mensen die een aantal leuke, snelle, goed sturende auto's met een gewicht van ongeveer 1000 à 1100 kg op kunnen noemen vanaf bouwjaar 2005 à 2006 ongeveer?![]()
Eigenlijk een moderne hothatch zeg maar en dan geen auto's die zwaarder zijn dan 1200 kg, want dan is het voor mij allang geen hothatch meer.![]()
Lijkt me inderdaad een heel leuk karretje om mee te rijden.Forza schreef: 22 jan 2018, 08:33viewtopic.php?f=55&t=34985Opa schreef: 21 jan 2018, 12:02 Maar zijn er nog mensen die een aantal leuke, snelle, goed sturende auto's met een gewicht van ongeveer 1000 à 1100 kg op kunnen noemen vanaf bouwjaar 2005 à 2006 ongeveer?![]()
Eigenlijk een moderne hothatch zeg maar en dan geen auto's die zwaarder zijn dan 1200 kg, want dan is het voor mij allang geen hothatch meer.![]()
2008, 1024kg en 120 pk aan de wielen (133 standaard aan de krukas)![]()
Kijk eens wat een gemiddelde hothatch tegenwoordig doet. Een beetje c-segmenter gaat naar 55k. Je krijgt bij de 595 competizione serieuze hardware. Koni, Brembo, mechanisch diff standaard. Daarnaast nog Sabelt en Akrapovic optioneel.
Het is ook geen vergelijk. Daarom kost zo'n 595 competizione ook ongeveer 20.000 euro minder. Het gaat mij er simpelweg om dat die wellicht wat duurder is dan een a/b-segment hothatch (al start de 595 al vanaf 24.000 euro, dus nauwelijks duurder dan veel a/b segment hothatches), maar ook heel veel hardware biedt.
Gebruikers op dit forum: Bob Gervais en 5 gasten