Roest op de remklauwen
- RVV
Roest op de remklauwen
Ik heb een maandje ofzo met stalen velgen gereden (winterbanden) en gisteren weer de normale LM velgen erop gezet, maar jammer genoeg zijn de klauwen van roestvorming (vliegroest) voorzien. Niet veel maar wel wat aanslag. Dit vind ik jammer omdat de klauwen van zilverkleuring metaal zijn (niet zwart) hoe kan ik het beste dit verwijderen ?
- Wilbert
Hallo mensen WD-40 is een smeermiddel Ga jij fijn even je remmen schoonmaken met een smeermiddel.. kan je er net zo goed een klodder uierzalf opsmeren.Joy Jolliffe schreef:Schuursponsje met wat WD40 ?
Wij gebruiken WD-40 om geleiders in te vetten van onze liften. Remreiniger lijkt me een betere opplossing.
- Wouter
Wilbert schreef:Hallo mensen WD-40 is een smeermiddel Ga jij fijn even je remmen schoonmaken met een smeermiddel.. kan je er net zo goed een klodder uierzalf opsmeren.Joy Jolliffe schreef:Schuursponsje met wat WD40 ?
Wij gebruiken WD-40 om geleiders in te vetten van onze liften. Remreiniger lijkt me een betere opplossing.
de roest zit aan de buitenkant van de rem klauw. ik weet niet hoe jou auto remt, maar de mijne in iedergeval door wrijfing tussen de schijven en blokken, als daarbuiten een licht vet/wax laagje zit is dat helemaal geen probleem
- Wilbert
Dat is een oplossing maar als WD-40 op je schijven te recht komt dan heb je echt een probleem. eerste 500 kilometer remt hij echt niet..Wouter schreef:Wilbert schreef:Hallo mensen WD-40 is een smeermiddel Ga jij fijn even je remmen schoonmaken met een smeermiddel.. kan je er net zo goed een klodder uierzalf opsmeren.Joy Jolliffe schreef:Schuursponsje met wat WD40 ?
de roest zit aan de buitenkant van de rem klauw. ik weet niet hoe jou auto remt, maar de mijne in iedergeval door wrijfing tussen de schijven en blokken, als daarbuiten een licht vet/wax laagje zit is dat helemaal geen probleem
- Wilbert
Waarom ik het schrijf is: een maat van me stond een jaar of twee geleden op een zaterdag zijn motor bij mij op de zaak te poetsen en die stond er lekker op los te spuiten met WD-40 want het werkt prima als mooimaker voor zwarte onderdelen.
Die rijd hier weg en remt helaas die deden het niet gelukkig reed hij niet hard maar als een streep recht door.
Die rijd hier weg en remt helaas die deden het niet gelukkig reed hij niet hard maar als een streep recht door.
-
Voor we verzanden in een poetsdraadje (gatver), wil ik nog ff zeggen dat je met WD-40 bij je remmen moet uitkijken dat het niet bij je dichtingen komt. Het is kruipolie en die heb je niet nodig bij de dichtingen van je remmen. Probeer het voor de gein eens uit op de geveerde voorvork van die vervelende buurjongen. (wel zorgen dat niemand weet dat jij het gedaan hebt)