Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Macboy » 17 jan 2018, 17:34

Leuk om de markt in te zien storten. Is goed voor het zelfbeeld. Rijk worden met nepgeld moet niet te simpel zijn. Digitale muntjes met allemaal leuke ideeën, waarom ? Kunnen leuke ideeën niet bestaan zonder dat er een crypto munt aan ten grondslag ligt ? Het loopt compleet de spuigaten uit al die munten en gelukzoekers. Heb tijden terug al geroepen dat ik hoop dat de boel gaat ontploffen. Want dit is niet goed voor de markt. Wel goed voor de markt is dat iedereen naar de klote gaat en terug naar de basis van alles.

De basis is niet rijk worden maar een alternatief bieden voor het parkeren en verhandelen van geld. En de weg er naar toe mee snoepen voor pioniers is prima. Een systeem te bedenken dat anders werkt dan het bancaire systeem. Zodra je rente moet betalen voor het spaargeld. Of er een nieuwe banken crisis ontstaat. Daartegen moeten we iets bedenken. De BTC was daar een goede munt voor.

De BTC heeft nadelen zoals transactiekosten en de sync-tijd. Uiteindelijk zullen het er niet zo heel veel gaan worden. Daarom zullen er een paar andere handige munten zijn die ook wat kunnen doen. Maar never nooit niet 1500 stuks. Daar zijn er veel die het doen om grof geld te verdienen aan mensen die blindelings hun geld in iets geven wat gelijk staat aan puur gokken. Eigenlijk nog erger dan dat. Het kan niet anders dan dat dit op de lange termijn schadelijk voor het systeem is. Zie Bitconnect.

Dat betekent dat we terug moeten naar de basis. Ik zie de BTC nog steeds als basis. Er zijn munten die op ander vlak beter zullen zijn en die hebben wellicht ook overlevingskans. Met veel mensen die flink rijker zijn geworden en vooral flink veel mensen die fictief rijk dachten te zijn. Toen het aankwam op het omzetten van dat geld kwam het niet. Het was er gewoon niet. Dat is dus die bubbel waar ik bang voor ben.

Die hele cryptomarkt heeft stabiliteit nodig en dat komt er voorlopig nog niet. Wel interessant is hoe de banken zich tegen de BTC keren. Die willen nu met een eigen munt komen. Als dat niet grappig is dan weet ik het niet meer. Maar vooral biedt dit perspectief. Een bank kan alleen bang zijn als ze serieus wordt bedreigd. En dan hebben we het niet over kleine muntjes maar de BTC.

Kortom ik hoop dat iedereen hier geld gaat pakken. Die kans is ook echt wel aanwezig omdat 90% van de samenleving nog niet echt meedoet. Maar we kunnen niet allemaal zomaar rijk worden of een beetje rijk. Dat is niet echt realistisch. We moeten vertrouwen op de Blockchain middels een stabiele tegenmunt. Nog steeds is de BTC voorsprong extreem. En dat zal denk ik ook wel blijven.

Zelf kijk ik totaal niet naar negatieve berichten. Ik kijk effectief naar de stijgingen. Zodra ik groene cijfers zie dan heb ik het goed gedaan. Rode cijfers heb ik nog niet gezien. Wel minder winst. Maar minder winst is nog altijd winst wat mij betreft. Daarnaast was het maken van winst ook niet het oogmerk.

Ik heb alle vertrouwen in de toekomst van de Blockchain. Grote en kleine dipjes horen daar gewoon bij.

Joy

Bericht door Joy » 17 jan 2018, 17:38

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 17 jan 2018, 17:45

Ja treurig. Niet zo zeer dat deze persoon zijn geld kwijt is ( als het niet fake is , of bedoeld om geld te krijgen )... Maar treurig dat je zo dom kan zijn.

Ontopic:
Het hersteld weer een beetje.... fjiew

JdBn
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Bericht door JdBn » 17 jan 2018, 17:56

dvh schreef: 17 jan 2018, 17:45 Ja treurig. Niet zo zeer dat deze persoon zijn geld kwijt is ( als het niet fake is , of bedoeld om geld te krijgen )... Maar treurig dat je zo dom kan zijn.

Ontopic:
Ik dacht dat het wel mee zou vallen, ik bedoel hoe kun je nu ‘alles’ kwijt zijn. 30%, de helft, ok.. maar die BCC is met 90% naar beneden geklapt in een paar uur tijd :lol:

Autch als je daar serieus in zit dan :roll:

En over het herstel, dat is al de vierde keer vandaag, die telkens gevolgd werd door wéér een dip..
Laatst gewijzigd door JdBn op 17 jan 2018, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Nickvl
Auto: E81 130I

Bericht door Nickvl » 17 jan 2018, 17:56

Blockchain is de toekomst dat is het enige wat zeker is in dit hele verhaal
Laatst gewijzigd door Nickvl op 18 jan 2018, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 17 jan 2018, 17:57

Deze is ook aardig retarded. :mrgreen:
Bijlagen
AB7399EF-A192-4EC4-BD4D-816B7323CEC2.jpeg
AB7399EF-A192-4EC4-BD4D-816B7323CEC2.jpeg (128.37 KiB) 1732 keer bekeken

Philipoo

Bericht door Philipoo » 17 jan 2018, 18:00

Ik heb lekker digibyte bijgekocht. Ik hodl alles, komt vanzelf wel goed! :mrgreen:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 17 jan 2018, 18:05

Zou de familie Taihuttu ook een beetje in de rats zitten? Daar is wel wat verdampt maar volgens mij is die al behoorlijk lang bezig dus zal wel geen echt pijn doen ;) Vanaf 12 maanden geleden heb je nog steeds een mega rendement, volgens mij ook de reden dat de meerderheid zich nog steeds geen zorgen maakt.

Bitconnect is verder natuurlijk een drama, maar wat een mafkezen in dat filmpje, als je daar je geld in stopt ben je inderdaad gewoon niet goed bij je hoofd.

witje

Bericht door witje » 17 jan 2018, 18:11

Afbeelding

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 17 jan 2018, 19:21

@witje, gezien jouw grote koopgedrag omtrent ECC ben ik wel benieuwd wat je eigenlijk verwacht in 2018. Ik zag DVH al een hoop/verwachting uitspreken. Maar gezien jij zo optimistisch bent, ben ik wel benieuwd wat je verwachtingen zijn.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 17 jan 2018, 19:28

Éééééén de stijging zet weer in!

Bombadil

Bericht door Bombadil » 17 jan 2018, 20:08

Buy the dip, sell the hype.

Grote vraag is altijd wat is de juiste timing? Met mijn verkoop van PiVX zat ik een week voor de verdubbeling dus daar zat ik 100% mis, wie zegt dat het dan nu wel het juiste of foute moment is..

Logica in de coins is ver te zoeken. Als je echt wist dan werkte je wel voor een groot fonds voor vele dollars of ponden per maand.

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 17 jan 2018, 20:10

witje schreef: 17 jan 2018, 17:31 https://www.rtlz.nl/cryptocurrency/schi ... -ten-onder

Ernstige shit... je zou maar alles verliezen

Ps: weer ECC gekocht :angel:
Een van die drijvende krachten achter dat BitConnect was 17 jaar oud. 17!!! Wie neemt er nou in gódsnaam ‘beleggingsadvies’ aan (voor zover je crypto belegging kunt noemen) van een 17-jarige knul die nog op de middelbare school zit, laat staan dat je tienduizenden euro’s erin gooit!

Ik hoop dat de familie van de ‘slachtoffers’ er goed vanaf komt en niet de afgrond in gaat, maar verwacht geen medelijden voor ze in ieder geval...

Gister nog even €250 piek aan BTC gekocht, ook maar even een gokje met 50.000 ECC ervan gekocht, baat het niet...

Knot

Bericht door Knot » 17 jan 2018, 20:16

Mijn vrouw weet niet eens dat ik 80.000 dollar/euro heb dus dat scheelt 🙂

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 jan 2018, 20:16

witje schreef: 17 jan 2018, 18:11 Afbeelding
Wat voor amateurs schrijven die verhaaltjes :)

Ten eerste, BTC futures zijn cash settlement. Dus een short seller hoeft helemaal geen BTCs te kopen. Die rekent gewoon elke dag af met zijn clearing bank.

Verder is leverage op een BTC future ontzettend laag. Je hebt een maintenance margin nodig van minimaal 43% om ze overnight te mogen houden. Dus als jij 10.000 BTC aan futures wilt ala 10KUSD dan moet je daar even 43 miljoen voor reserveren op je accounts. Als je daarnaast dus 100 miljoen in BTC aanhoud dan heb je niet echt veel winst van je constructie.

Bovenstaand is theoretisch. Want als jij 10.000 BTC short wilt gaan dan krijg je wel een telefoontje van je clearing bank dat het even niet door gaat, of je moet echt een hele dikke account hebben. (Dus 43 miljoen ruimte) Dat zouden ze wel toestaan als je die 10.000 BTC ook op je account had, maar aangezien een BTC niet verhandeld word op een normale beurs gaat dat dus niet.

Die trading volumes op BTC futures kan je gewoon openbaar zien en die zijn echt ontzettend laag, iets van 5000 gemiddeld per dag of zo. Dat geeft een hedgefunds een probleem aan twee kanten, die BTC zijn slecht verhandelbaar op third party Exchanges en die future contracten slijt je dus ook moeilijk. Je kan die daily volumes ook gewoon zien, er was een Spike bij introductie maar daarna niet meer.

Dat BTC enkel op een extern platform verhandeld word betekend ook dat je nog geen toegang met HFT platformen hebt etc. Dat maakt hedgen lastig omdat de prijzen van futures en verschillende Exchanges uit elkaar kunnen lopen.

Niks wat op marktmanipulatie dmv futures wijst dus.

Voor big players zou een arbitrage strategie eerder van toepassing zijn, inspelen op prijsverschillen tussen verschillende platformen. Maar dat is ook vrij lastig omdat die handel in BTC nogal traag verloopt.

dvh

Bericht door dvh » 17 jan 2018, 20:26

Knot schreef: 17 jan 2018, 20:16 Mijn vrouw weet niet eens dat ik 80.000 dollar/euro heb dus dat scheelt 🙂
Alles in crypto , goed voor de economie :hungry:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 17 jan 2018, 20:35

Goed verhaal weer Bert, ik zat hier al met gefronste wenkbrauwen naar dat stukje te kijken ;) ...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 jan 2018, 21:01

Al die "losers" verhalen, te sneu voor woorden.

Rechtstreeks van Vegas naar BTC, Vegas was niet wat, BTC nog minder.......

Daar sta je dan met je geheel verdampte kapitaal, OMG, begin dan met een €100,--, maar nee gewoon €80K nee doe eens lekker mee met€500K..........

Les 1; snel rijk worden gaat langzamer dan snel arm worden.

Schudt het hoofd en gaat weer aan het werk.............

Luco

Bericht door Luco » 17 jan 2018, 21:02

JdBn schreef: 17 jan 2018, 17:56
dvh schreef: 17 jan 2018, 17:45 Ja treurig. Niet zo zeer dat deze persoon zijn geld kwijt is ( als het niet fake is , of bedoeld om geld te krijgen )... Maar treurig dat je zo dom kan zijn.

Ontopic:
Ik dacht dat het wel mee zou vallen, ik bedoel hoe kun je nu ‘alles’ kwijt zijn. 30%, de helft, ok.. maar die BCC is met 90% naar beneden geklapt in een paar uur tijd :lol:

Autch als je daar serieus in zit dan :roll:

En over het herstel, dat is al de vierde keer vandaag, die telkens gevolgd werd door wéér een dip..
Het is heel simpel, als er iemand aan verdient is er ook iemand die eraan verliest.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 jan 2018, 21:04

Bitcoin futures hebben nog een ander heel groot nadeel. Namelijk dat ze binnen vaste tijden verhandeld worden en de overige Exchanges 24/7 open zijn.

Als jij dus een future long positie open laat staan bij sluiten en je hebt buiten future handelstijden een crash van 40-50% dan is je account wiped out. Daarom is die margin 43%.

Een werknemer die bij een professioneel instituut zo’n risico neemt krijgt waarschijnlijk op staande voet ontslag.

Ik denk dat de oorzaak eerder was dat veel van die mining bedrijven even snel wat BTC in de uitverkoop deden. Veel van die bedrijfjes zitten in China vanwege de lage energiekosten en als China moeilijk gaat doen kan je de winst beter binnen hebben. Maar ook dat blijft gissen.

stefan740

Bericht door stefan740 » 17 jan 2018, 21:19

Nou ik gok data de dip voorbij is. 100x ICX gekocht voor de mainnet launch de 24ste. We gaan het zien :TV kijken:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 17 jan 2018, 21:19

Gezien die eerste BTC future nu vandaag afliep, kunnen we ergens zien of er meer zijn/komen en wanneer die aflopen?

Frank_Sch
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Bericht door Frank_Sch » 17 jan 2018, 21:23

Pfft, ondanks mijn belofte dat het genoeg was, toch nog weer extra Neo gekocht. Stonden op 81 en nu weer op 108. Gekkewerk dit.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 17 jan 2018, 21:31

Wat Romo zegt. Natuurlijk staan er een hoop mensen met jeukende handen naar hun spaargeld te kijken en denken, kan ik van die up in een jaar een GT3 maken? Verblnd door de succesverhalen van de vroege instappers wordt het steeds moeilijker weerstaanbaar. Typerend voor een hype en verdomd veel lijkend op een pyramide spel. Afgunst of jaloezie is een behoorlijk ingredient van de omhooggeschoten koersen. Beetje het postcodeloterij effect. Het zal best wel dat er een of een paar CC bestaansrecht krijgen icm blockchain of om te bankieren waar dat lastig is. In tegenstelling tot Ilja ben ik ervan overtuigd dat BTC dat niet is. Vinden welke dat wel is (zijn) van de duizenden coins die er nu zijn en de duizenden die er nog bijkomen is niks meer of minder dan een loterij. Een goed instap of uitstapmoment is dus louter met de kudde meedoen. Sorry wederom Wouter. En je kan natuurlijk zeggen dat al die financiële experts en overheidsmensen die waarschuwen ouderwetse idioten zijn die hun eigen achterhaalde business model proberen te redden, maar dat vind ik echt iets te simpel.

witje

Bericht door witje » 17 jan 2018, 21:34

Sander-E46 schreef: 17 jan 2018, 19:21 @witje, gezien jouw grote koopgedrag omtrent ECC ben ik wel benieuwd wat je eigenlijk verwacht in 2018. Ik zag DVH al een hoop/verwachting uitspreken. Maar gezien jij zo optimistisch bent, ben ik wel benieuwd wat je verwachtingen zijn.
De ingredienten voor succes zijn daar:

-klein team met focus op oplossingen
-betrokken 'leider'
-hechte community
-interessante tech die in het bedrijfsleven gebruikt kan worden
-belachelijk lage prijs & market cap

Morgenochtend eens kijken hoe BTC / ECCen Stratis het doen :)

Plaats reactie