Vorig jaar reed ik nog in een E61 520d FL. Prima auto, maar een 4 cilinder diesel in een 5 serie touring was niet helemaal mijn ding. Daarvoor reed ik LPG en dat wou ik wel weer. Ook wou ik eigenlijk ook wel een keer iets met 300 pk of meer.
En daar begon de zoektocht. Ik was van de handbakken en heb dus een tijdje gekeken naar 530i's met een handbak. Geen 300 pk, maar wel een fijn blok. Alleen bijna niet te vinden met een handbak. Dan maar iets met een automaat. In Friesland stond een 550i sedan die al een tijdje te koop stond. Dus heb ik een afspraak gemaakt en ben ik wezen kijken. Inruilen kon ook en ook voor de prijs die ik wou. Op zich ook wel logisch want een 520d uit 2009 verkoop je sneller dan een 550i uit 2006...
Dan wat plaatjes.

Dit zijn mijn wintervelgen. Toen ik hem kocht zaten er andere 17" velgen onder. Daar gaan nieuwe banden op en die gaan er met beter weer ook weer onder. Dan het interieur.

Hij is niet kaal. Er zit geen schuifdak in en geen stoelventilatie maar wel stoelverwarming en massage.
De navigatie is, zeker in vergelijking met de facelift, retetraag en een beetje aan de lelijk kant. Maar het zit er in en het is breedbeeld.

Ik ben erg blij met mijn HUD.
Hiervoor reed ik al enkele auto's LPG en ook deze heb ik om laten bouwen op LPG.

Het vulpunt zit netjes achter de tankdop.

De kap met isolatie is er af (en nog heel). Misschien dat ik nog een andere ga zoeken en die ga verzagen. Er zit een BRC LPG installatie in met twee verdampers. De zwaarste verdamper van BRC is 270kW wat ook het motorvermogen is. Dat durfde de inbouwer niet aan, vandaar de keus voor twee lichtere verdampers.

Ik heb de grootst mogelijke onderbouw tank.

Die steekt iets uit maar ik heb nog genoeg ruimte in de kofferbak over.
Het "1"tje op de kentekenplaten is op het forum een veel besproken optie en ik heb hem! Stiekem vind ik het wel jammer dat het geen import is

Na de aankoop heb ik de bougies nog laten vervangen, dat is een leuk klusje bij deze. Binnenkort nog de bobines (die beter samen met de bougies vervangen hadden kunnen worden) en dan nog een trekhaak er onder. Kijken of ik deze dan langer dan een jaar ga rijden.