Vrij rijden op Circuit Zandvoort

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 12 jul 2007, 00:25

Dat ongeluk met die Alfa zag er zeker niet goed uit....toen we daar langsreden onder rood lag de bestuurder languit naast de auto met de deur aan de bestuurderskant open, zn bijrijdster[wat ik later hoorde] zat er toen waarschijnlijk nog in. :(

Dit was mijn eerste en tevens laatste keer rijden met vrijrijden van CPZ, ten eerste is 't al belachelijk dat een helm niet verplicht is en ook worden de auto's niet gekeurd, zelfs accupolen hoeven niet afgeplakt te worden, ze kijken nergens naar.
Je hebt 2 klasses, maar alles rijdt gewoon door elkaar. :?
Dan zitten er nog een aantal idioten wedstrijdje te doen en kijken nergens naar....op de raarste plekken inhalen en zo. :?
Jammer dat Dodare er niet meer is, daar werd tenminste normaal gereden!

Corvette

Bericht door Corvette » 12 jul 2007, 01:18

He die Ron,

Ron wij zijn van de week op CPZ geweest op een dag die georganiseerd werd door Track Time.
Er waren een paar jongens van dit forum ( Hans, Elmar, Bram, Nandor ) en een andere kennis van me was er ook met een witte Z06.( een zogenaamde Ron Fellows uitvoering)
We hebben een prachtige dag gehad en lekker kunnen rijden. Natuurlijk zaten er wel een paar jongens bij die soms iets te ver gingen maar dat mag geen naam hebben. De organisatie trekt je er dan gewoon tussenuit en je kan het dan shaken en bent vervolgens niet meer welkom. Als er weer zo'n dag is laat ik het je wel weten.

Vr. Gr.

Corvette

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 12 jul 2007, 02:44

Ik was van plan om een sessie mee te doen in de tourklasse, maar toen ik zag dat er allemaal geprepareerde Porsches en M3's tussen stonden bleef ik lekker in het paddoc.
Zoals hierboven al gezegd, bij dit onprofessionele gebeuren ga ik zeker mijn auto niet riskeren :roll:

Opa

Bericht door Opa » 12 jul 2007, 03:01

Hey Cor,

Hans reed ook mee vandaag en Nandor kwam ook nog ff langs en ging natuurlijk ook mee met 't wokken :wink: , dus ik had al gehoord van jullie dag gisteren op Zandvoort.
Als er weer zoiets is dan moet je me maar een seintje geven, want die vrij rijden-dagen van CPZ zelf daar ga ik niet meer naartoe.....ja misschien om te kijken en wat te ouwehoeren. :lol:
Vorig jaar ben ik nog naar de Ford XR/RS-dag geweest op Zandvoort en dat was ook prima geregeld, maar dat ging door omstandigheden niet door dit jaar. :?

Metchu

Bericht door Metchu » 12 jul 2007, 03:11

het is zo toegankelijk vanwege de prijs...

maar idd heel zuur, ik stond in de pits te wachten helemaal klaar voor wat driving fun. Camera's en al klaar, maar helaas. Ik wens de mensen uit het ongeluk sterkte en hun families ook. Leek me vrij ernstig.

Leuk om zoveel bekenden gezien te hebben en wat betreft de drukte en "sjonnies" viel het vandaag echt wel mee...

DDX

Bericht door DDX » 12 jul 2007, 08:00

dus de avond sessies zijn inmiddels ook 'verpest' net zoals de zaterdag sessies ? (waar je zelfs lang moet zoeken om je auto te kunnen parkeren, tja dan heb ik het wel gezien om ook maar te proberen het circuit op te gaan)

RobS

Bericht door RobS » 12 jul 2007, 08:08

JeroenT schreef: Mex, volgens mij heb ik zelfs nog een stukje achter je gereden.
Grijze M3?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 jul 2007, 08:19

Tristan schreef:Volgens mij ken ik hem. Was het een V6?

Die jongen rijdt heel vaak samen met zijn vriendin (die ook wel eens reed). Hij zat ooit eens in hetzelfde groepje tijdens een circuitdag vorig jaar.

:(
Klopt, dat is dezelfde.

Reed vorig jaar mee met CS training.

HansD

Bericht door HansD » 12 jul 2007, 08:39

Dat is een pittige schade voor een vrij rijden sessie. Ik hoop dat alles goed is met de inzittenden.

Het verhaal van Opa is eigenlijk wat me ook een beetje tegenhoudt om mee te doen met vrij rijden. Ik rij daar wel met mijn daily driver en kom er voor mijn lol, ik zit er niet op te wachten dat er een of andere mafkees die denkt dat hij aan een race meedoet hem in de zijkant parkeert.

Shakes

Bericht door Shakes » 12 jul 2007, 08:49

ZANDVOORT Een vrouw is woensdagavond gewond geraakt toen ze uit de bocht vloog op het circuit van Zandvoort.
Omdat de vrouw na de crash klaagde over lage rugpijn, werd de traumahelikopter ingezet. Vermoedelijk heeft de vrouw haar bekken gebroken. Ze is naar het VU medisch centrum vervoerd.
Een bijrijder liep snijwonden op door het rondvliegende glas. Het ongeluk gebeurde tijdens het zogenaamde 'Vrij Rijden'. Recreanten mogen dan op het circuit rondrijden.
12 juli 2007 - 7:26
Van RTV-NH

Opa

Bericht door Opa » 12 jul 2007, 12:38

Bastiaan Olij

Bericht door Bastiaan Olij » 12 jul 2007, 12:42

Ook hier maar even posten, ook mijn medeleven aan de bestuurder en passagier van deze wagen. Ik hoop dat alles snel goed komt. Dat persbericht doet je vermoeden dat het goed gaat komen.

Aan de ene kant, risico van de hobby, aan de andere kant moet ik me ook aansluiten bij de sentimenten hier. Ik kom ook al tijden niet meer op deze vrij rijden dagen precies om deze redenen, al zat ik het wel weer te overwegen nu dat ze het s'avonds deden. Ik rij op zandvoort voor de fun, en betaald dan liever wat meer voor een rustigere baan met mensen die wel uit hun doppen kijken, dan tussen het volk wat hier rijd.

Dat gezegt, dit ongeluk heeft daar waarschijnlijk geen sodemieter mee te maken en kan zelfs als je in je eentje op de baan zit gebeuren. Je hebt het zelf in de hand maar iedereen maakt fouten en die kunnen vervelend aflopen.

Weet iemand eigenlijk wat er fout is gegaan?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 jul 2007, 12:46

Geen remmen meer las ik op het SCARB forum.... :(

René130i

Bericht door René130i » 12 jul 2007, 13:24

Erg sneu :(

Stéphane

Bericht door Stéphane » 12 jul 2007, 13:47

Peter Tunissen schreef:Geen remmen meer las ik op het SCARB forum.... :(
Doet mij denken. In die Best Motoring videos zie je de rijders zo af en toe het rempedaal even aantikken. Dat doen ze om te voelen of de remmen het nog doen. Wel iets om op te letten...

Mooi k$t in ieder geval voor die jongen en zijn vriendin :?

Bastiaan Olij

Bericht door Bastiaan Olij » 12 jul 2007, 13:55

Auch.... ik hoop dat nooit te hoeven mee maken...

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 12 jul 2007, 14:04

Nandor schreef:
ZANDVOORT Een vrouw is woensdagavond gewond geraakt toen ze uit de bocht vloog op het circuit van Zandvoort.
Omdat de vrouw na de crash klaagde over lage rugpijn, werd de traumahelikopter ingezet. Vermoedelijk heeft de vrouw haar bekken gebroken. Ze is naar het VU medisch centrum vervoerd.
Een bijrijder liep snijwonden op door het rondvliegende glas. Het ongeluk gebeurde tijdens het zogenaamde 'Vrij Rijden'. Recreanten mogen dan op het circuit rondrijden.
12 juli 2007 - 7:26
Van RTV-NH
En er is niet geknipt!?!?!? dat is nogal vreemd te noemen... :shock:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 jul 2007, 14:52

Toen ik er langs reed lag ze al naast de auto zonder dat er volgens mij ambulance personeel bij was.
Had de indruk dat de berijder van de auto haar daar had neer gelegd.
Achteraf misschien ook niet slim om te doen.
Dit is wat ik zag,dus het kan anders zijn gegaan.

Grtz,Hanz06 :wink:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 12 jul 2007, 16:52

Dat was zeker niet slim om te doen, gelukkig pakt het nu redelijk goed uit...

JeroenT

Bericht door JeroenT » 12 jul 2007, 17:59

Idd Mex, de grijze E30.

Corvette

Bericht door Corvette » 12 jul 2007, 19:22

Ron

10 oktober is er weer zo'n dag, maar dan in Spa. Volgens mij is er nog plaats.

Gr.

Cor

Opa

Bericht door Opa » 12 jul 2007, 19:28

Ik ben bang dat ik dan geen tijd heb Cor, dat is midden in de drukste periode bij ons op 't werk en dan kan ik als enige chauffeur geen vrij nemen. :?
Ook wil ik eerst Toyo R888's eronder hebben voordat ik weer 't circuit op ga. :wink:

Maar bedankt voor 't seintje. :D

Kasteel

Bericht door Kasteel » 12 jul 2007, 19:34

Opa schreef:Dit was mijn eerste en tevens laatste keer rijden met vrijrijden van CPZ, ten eerste is 't al belachelijk dat een helm niet verplicht is en ook worden de auto's niet gekeurd, zelfs accupolen hoeven niet afgeplakt te worden, ze kijken nergens naar.
Je hebt 2 klasses, maar alles rijdt gewoon door elkaar. :?
Dan zitten er nog een aantal idioten wedstrijdje te doen en kijken nergens naar....op de raarste plekken inhalen en zo. :?
Jammer dat Dodare er niet meer is, daar werd tenminste normaal gereden!
Was mij laatst ook al een keer opgevallen :(.
Anders ga je het net als ik eens bij Vijverberg proberen. Van het zomer met semislicks, bkk en oliekoeler wil ik daar wel eens een dagje kijken.

Opa

Bericht door Opa » 12 jul 2007, 20:10

Ik ga idd. ook naar andere alternatieven zoeken.
Van Gummen hebben ze een tijdje terug toch ook 't circuit van Zandvoort afgehuurd voor een paar uur :?: .....weet iemand toevallig wat zoiets ongeveer kost?

RobS

Bericht door RobS » 12 jul 2007, 20:14

Voor de mensen die graag vrij rijden heb ik dit lijstje gemaakt:

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4520

Ik probeer het zo up-to-date mogelijk te houden. Tips zijn altijd welkom :)

Plaats reactie