Heb geen circuit of drift ervaring dus wil bij het begin beginnen.
Waar kan ik nou het beste mee starten?

Assetto Corsa op je PC:)WillemBoer schreef: 12 jan 2018, 12:05 Het kijkt me leuk om mijn M3 beter te leren kennen en een training te volgen.
Heb geen circuit of drift ervaring dus wil bij het begin beginnen.
Waar kan ik nou het beste mee starten?
![]()
Je eerste trackday in december op Spa lijkt me dan weer niet zo’n strak plan.JWtje schreef: 12 jan 2018, 13:55 Gewoon een trackday boeken in een koude periode en de ochtendsessie pakken. Dan is het meestal niet druk en kun je rustig een beetje de grenzen opzoeken. Je kan vaak ook iemand boeken die je een beetje op weg helpt.
Wel erg dapper!MarkS schreef: 12 jan 2018, 16:03Je eerste trackday in december op Spa lijkt me dan weer niet zo’n strak plan.JWtje schreef: 12 jan 2018, 13:55 Gewoon een trackday boeken in een koude periode en de ochtendsessie pakken. Dan is het meestal niet druk en kun je rustig een beetje de grenzen opzoeken. Je kan vaak ook iemand boeken die je een beetje op weg helpt.
Heb ik ook gedaan met prodrive erg leuk en leerzaam!MarkS schreef: 12 jan 2018, 18:24 Of je begint, wel met je eigen auto, een tandje lager met rijvaardigheidstrainingen.
Bijvoorbeeld bij GP Elite of Prodrive op de baan in Lelystad.
Helemaal mee eensKnot schreef: 12 jan 2018, 21:18 Je hebt je eigen auto dus liefst daarmee rijden maar wel met marge.... gewoon mak aan beginnen en niet persé jezelf willen bewijzen.
Dat lijkt mij ook een groot nadeel van een vrijrijden dag.MarkS schreef: 13 jan 2018, 08:41 Vrijrijden valt imho gewoon onder circuitrijden. En ondanks dat het lekker laagdrempelig is weet ik niet of ik voor m’n eerste keer daar tussen zou willen rijden. Ik denk dat je er weinig lol aan beleefd om in sessies van 20 minuten vooral in je spiegels te moeten kijken en andere deelnemers te moeten ontwijken.
Op 'n goed natte baan niet hoor.M3tje schreef: 13 jan 2018, 08:11 Racen en driften wordt hier nu in adem genoemd, maar dat zijn wel twee heel verschillende dingen.
Met je eigen daily gaan driften is naar mijn mening geen goed idee, je wagen krijgt daar echt flink op zijn donder van.
zo alles overwegend zou je voor een eerste kennismaking met het circuit een keer coureur voor een uur kunnen doen.
Met die kennis daarna als het bevalt een keer een trackday boeken met je eigen auto.
Opvallend trouwens dat het woord vrij rijden nog niet is gevallen, dat is zeker ook wel een optie mits je een auto hebt waar je niet mee naar huis hoeft terug te rijden en schade een gecalculeerd risico is.
Ik reed toen ik mijn E90 M3 nog had (ergens 2010 ofzo) op Assen op 'n vrije trackday, standaard 19 inch Pilots en standaard remmerij.WillemBoer schreef: 13 jan 2018, 09:56 Ik ga eerst eens een rijvaardigheid training volgens, daarna een drifttraining op een natte baan lijkt me ook geweldig leerzaam.
Daarna zien we wel weer...
M3 blijft gewoon een straat auto, wil het gewoon voor de fun doen, niet voor de snelste tijden.
Gebruikers op dit forum: beske en 2 gasten