Het grote DF cryptocurrency topic
-
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- dvh
Re: Het grote DF cryptocurrency topic
Ik denk dat het in 2018 nog wel richting één euro zal gaan..Sander-E46 schreef: 10 jan 2018, 18:20 Wat denken jullie dat een realistische waarde gaat zijn die digibyte gaat aannemen?
Maar dat kan goed tot de kerst duren bij wijze van.
-
Maar waarom dan een euro en niet twee? Waarop baseer je dat?
Ik lees hier heel veel wishful thinking.
Ik lees hier heel veel wishful thinking.
-
Opzich is DGB wel een bedrijf met een visie & veel pluspunten.
Alleen weet niemand wat de markt gaat doen.
Ik zie het zo; Ik leg het liefst de crypto naast 'de grote concurrent' die al langer mee draait.
Strat vs. ETH bijvoorbeeld.
Ik bekijk meer hoe de waarde van zo'n munt is verlopen. In wat voor tijd heeft 'ie wat voor waardes gehaald?
Dat zou voor Stratis betekenen dat we nog wel een half jaartje zo rond de 13-15 blijven hangen. (ETH had toevallig ook een piek naar 18!)
Aan de andere kant kan je de roadmaps van de bedrijven niet naast elkaar leggen, maar vooral de tijd waarin wat gebeurd niet. (vs BTC waarde dus)
Alles wat je hier ziet is wishfull thinking.
Mocht Stratis dit jaar de 100 aantikken, kan hij na 2 maanden ook 350 zijn. (deed ETH ook etc etc)
In mijn ogen is het nog steeds meer een investeringsspelletje dan dat de reële waarde aan het product hangt.........
Alleen weet niemand wat de markt gaat doen.
Ik zie het zo; Ik leg het liefst de crypto naast 'de grote concurrent' die al langer mee draait.
Strat vs. ETH bijvoorbeeld.
Ik bekijk meer hoe de waarde van zo'n munt is verlopen. In wat voor tijd heeft 'ie wat voor waardes gehaald?
Dat zou voor Stratis betekenen dat we nog wel een half jaartje zo rond de 13-15 blijven hangen. (ETH had toevallig ook een piek naar 18!)
Aan de andere kant kan je de roadmaps van de bedrijven niet naast elkaar leggen, maar vooral de tijd waarin wat gebeurd niet. (vs BTC waarde dus)
Alles wat je hier ziet is wishfull thinking.
Mocht Stratis dit jaar de 100 aantikken, kan hij na 2 maanden ook 350 zijn. (deed ETH ook etc etc)
In mijn ogen is het nog steeds meer een investeringsspelletje dan dat de reële waarde aan het product hangt.........
- Macboy
Jullie vergeten echt de market cap in dit verhaal. Er zijn zoveel miljarden munten gemaakt die kunnen nooit die waarde lange termijn behouden. Instortingsgevaar. Scoren en verkopen is mijn advies. Het blijft een kwestie van vraag en aanbod. Als het aanbod eindeloos is kan de vraagprijs nooit zo hoog zijn.
Van Stratis zijn er 98 miljoen munten. Van DGB maar liefst 9 miljard. Het zou volstrekt vreemd zijn als die munten dezelfde kant op zouden gaan. Op korte termijn wellicht wel. Maar op lange termijn zit er niet zoveel fysiek geld in als de waarde lijkt te verkondigen en is het vragen om problemen. Weliswaar geldt dit voor alle munten. Maar munten die op die wijze gemined zijn lopen denk ik ook het grootste gevaar.
Ripple maar liefst 38 miljard munten. Alsof er dus 100 miljard ingepompt is. Factor 1000 minder.
Van Stratis zijn er 98 miljoen munten. Van DGB maar liefst 9 miljard. Het zou volstrekt vreemd zijn als die munten dezelfde kant op zouden gaan. Op korte termijn wellicht wel. Maar op lange termijn zit er niet zoveel fysiek geld in als de waarde lijkt te verkondigen en is het vragen om problemen. Weliswaar geldt dit voor alle munten. Maar munten die op die wijze gemined zijn lopen denk ik ook het grootste gevaar.
Ripple maar liefst 38 miljard munten. Alsof er dus 100 miljard ingepompt is. Factor 1000 minder.
-
Wat maakt dat uit? Het hoeven geen hele eenheden te zijn. Je komt er ook steeds op terug bij BTC, want daar zijn er 'maar' 16 miljoen van. Boeie, hoeveel mensen zijn er die één BTC hebben? Meeste mensen hebben een deel. Je kunt het in ontzettend kleine proporties opdelen of bij andere munten waar er veel van zijn in duizenden praten, zit meer tussen de oren. Bij BTC praten ze steeds meer over een satoshi. Deel het op en geef het beestje een naam.
- Macboy
Het deel verandert toch niets aan het aantal ?? Gaat om vraag en aanbod van het te investeren bedrag. Het door mij genoemde probleem speelt ook pas bij verkoop. Maar goed wellicht heb ik het mis en maakt het aanbod inderdaad niets uit voor de prijs. Maar zou niet logisch zijn en staat dan echt op springen.
-
Maar de hoeveelheid munten veranderd toch weinig? Stel er waren 160 miljoen bitcoins, dan waren ze nu 1.100 euro waard ipv 11.000 euro. De vraag blijft hetzelfde. Onder de streep maken ze dezelfde stijging weer, dan is die 16 of 160 miljoen BTC qua aanbod toch relatief aan de vraag, als je begrijpt wat ik bedoel.
- Macboy
Re: Het grote DF cryptocurrency to
Dat is nu exact mijn punt. De BTC staat op 11.000 omdat er maar 16 miljoen zijn. Dus zo bezien zou ik het nu niet logisch vinden dat de DGB naar €1 of €10 zou gaan. Stratis heeft factor 100 minder munten. En die had al een best uitzonderlijke groei doorgemaakt. Dus hoe DGB dan ook die weg op gaat vind ik niet logisch. Daarom is het leuk om te roepen dat DGB naar €1 of €10 gaat maar als dat echt zo is dan moet Stratis tegen die tijd wel op €100 of €1000 staan volgens die logica en BTC op €1.000.000.
Dit is een beetje wat ik bedoelde. Maar daarmee is niet gezegd dat het zo is. Maar ik wijs er alleen maar op dat het aantal bij vraag en aanbod toch echt relevant zal zijn. En dan kan je toch niet om de marketcap heen bij het berekenen van de groei van een munt ?
Voor de duidelijkheid ik reageer alleen maar op de vraag van Sander hierboven en de antwoorden eronder dat bij het beredeneren wat de realistische waarde van een munt zal zijn, je om de hiervoor genoemde reden de marketcap niet buiten beschouwing mag laten.
Anders gezegd: als het niet zo is dan is het gewoon dus echt een pyramidespel....
Dit is een beetje wat ik bedoelde. Maar daarmee is niet gezegd dat het zo is. Maar ik wijs er alleen maar op dat het aantal bij vraag en aanbod toch echt relevant zal zijn. En dan kan je toch niet om de marketcap heen bij het berekenen van de groei van een munt ?
Voor de duidelijkheid ik reageer alleen maar op de vraag van Sander hierboven en de antwoorden eronder dat bij het beredeneren wat de realistische waarde van een munt zal zijn, je om de hiervoor genoemde reden de marketcap niet buiten beschouwing mag laten.
Anders gezegd: als het niet zo is dan is het gewoon dus echt een pyramidespel....
-
Voor wat betreft de redenatie hoeveel een munt waard kan worden heb je helemaal gelijk. Dat is ook een simpele rekensom, kijk naar de huidige waarde en reken op welke totale marketcap een munt uit komt. Is dat reëel t.o.v. andere munten? Een shitcoin waarvan men denkt dat die x100 doet en dan in de top 10 uit komt qua marketcap is natuurlijk onzin en wishful thinking (wat je veel ziet als je gaat lezen over coins).
Maar dat de BTC op 11.000 staat omdat er maar 16 miljoen van zijn geloof ik niet. Als er 10 keer zoveel waren dan stond ie op 1.100 euro en had ie exact dezelfde relatieve stijging meegemaakt als nu. Voor je gevoel is het goed dat 1 eenheid ook veel waard is, dus het zal psychisch misschien iets doen maar ik kijk alleen naar de relatieve stijging en niet naar hoeveel eenheden er in omloop zijn. Of ik nou een jaar terug een bitcoin voor 100 euro koop die nu 1.000 waard is of één voor 1.000 koop die nu 10.000 waard is.. mij om het even
Maar dat de BTC op 11.000 staat omdat er maar 16 miljoen van zijn geloof ik niet. Als er 10 keer zoveel waren dan stond ie op 1.100 euro en had ie exact dezelfde relatieve stijging meegemaakt als nu. Voor je gevoel is het goed dat 1 eenheid ook veel waard is, dus het zal psychisch misschien iets doen maar ik kijk alleen naar de relatieve stijging en niet naar hoeveel eenheden er in omloop zijn. Of ik nou een jaar terug een bitcoin voor 100 euro koop die nu 1.000 waard is of één voor 1.000 koop die nu 10.000 waard is.. mij om het even

- WJ
Wat meer over Zuid Korea;
En nog over die "ban" waar cnbc weer over blaat:
The Ministry of Justice here raided exchange to find any tax irregularities and also made a press release saying they are recommending the government ban cryptocurrency exchanges because they consider it gambling. They already tried a less stringent recommendation before, but the Korean Parliament voted it down because of constituent pressure. The reason the Ministry of Justice is doing this again is because so much capital is fleeing the Korean stock market and entering cryptocurrency.
When Moon Jai-In became president, there was a lot of expectation for the Kospi and Kosdaq to do well even though he is what Koreans would consider a left wing politician. What they did not expect was the atomic bomb of crypto to explode among the youth and wealthy here. The politicians are getting very confusing signals from the public in how to deal with this because the public is very divided on this issue. The crypto market here is 70% made up of 20-30 year olds who believe this is the future. The very wealthy are seeing unbelievable gains even though they have strong ties to the real estate and stock market. Many others see this as a way of gambling and something that must be banned. All this diverging public outcry is leading to the elections this summer...
In a couple of months, there will be local elections and suddenly politicians find themselves having to take a stance in what is becoming the biggest social, economic issue Korea has faced in a long time. What makes this extremely interesting is that the pressure they feel from the wealthy families here who own the Korean companies is that even though their stocks are suffering, their crypto holdings are far outpacing those losses. Plus the majority of the young vote in Korea is very pro crypto, so they are not sure what stance to take.
If I had to make an educated guess what do I think will happen? They can try to slow it down, but they will have to accept its reality. Right now there is a ban on people making new accounts on the exchanges that is suppose to be lifted at the end of January, but they may try to extend this ban. Eventually they will lift it because the anger from denying the public access to this market will only grow endangering the politicians' careers who are supporting these types of bans. They cannot stop crypto in Korea. It is an overwhelming wave they cannot shore up.
En nog over die "ban" waar cnbc weer over blaat:
Is al lang bekend en natuurlijk weer compleet uit context getrokken door de Media, die ook bergen aan crypto verdient....maar dan dankzij voornamelijk door bullshit naar buiten te brengen.Don't panic. The South Korean government has been preparing a #cryptocurrency exchange closure bill since December 13, to shut down any exchange that is *not compliant* with regulations.
The gov't already said it intends to regulate / foster the market.
Laatst gewijzigd door WJ op 11 jan 2018, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Misschien leg ik dan gewoon niet goed uit wat ik bedoel. Praat namelijk nergens over 1 eenheid en jij herhaalt dat nu al een paar keer. Voor mij totaal niet relevant. Dus ik denk dat ik het niet goed overbreng.
Of ik snap het zelf niet natuurlijk dat kan ook hoor. Ga er nog wel een keer voor zitten hoe ik het zie. Of wellicht is er iemand die het beter kan formuleren mocht ik wel te volgen zijn in mijn redenering.
Of ik snap het zelf niet natuurlijk dat kan ook hoor. Ga er nog wel een keer voor zitten hoe ik het zie. Of wellicht is er iemand die het beter kan formuleren mocht ik wel te volgen zijn in mijn redenering.
-
Ik denk dat we het wel met elkaar eens zijn als het over de totale marketcap gaat.
-
Bitcoin hoeft niet op 1 miljoen te staan als DGB naar 10 gaat. Niet zo lang geleden kwamen dat soort kreten ook voorbij over Ripple. Dat was eind december toch even de 2e munt, na Bitcoin.
Een grappig stukje over DGB:
www.degeldpers.nl/wordt-bitcoin-toekoms ... -digibyte/
Een grappig stukje over DGB:
www.degeldpers.nl/wordt-bitcoin-toekoms ... -digibyte/
- Henk Jan
-
Wat is jullie indruk van digibyte? koopadvies of niet? ik kan mijn Ripple nu (nog) met dikke winst verkopen en in Digibyte stoppen.
Ik weet niet of ik het goed gelezen heb maar Ripple is toch nog veel sneller met betalen dan DGB? waarom dan DGB ipv Ripple?
Ik weet niet of ik het goed gelezen heb maar Ripple is toch nog veel sneller met betalen dan DGB? waarom dan DGB ipv Ripple?
- dvh
Ik geloof meer in Digibyte dan in Ripple..
Begin ook het idee te krijgen dat steeds meer mensen dit gaan oppikken.
Echter geloof ik ook wel dat het wellicht tot eind van dit jaar kan duren voor het echt rendement begint te geven
Begin ook het idee te krijgen dat steeds meer mensen dit gaan oppikken.
Echter geloof ik ook wel dat het wellicht tot eind van dit jaar kan duren voor het echt rendement begint te geven
- Henk Jan
Mijn Ripples heb ik ook al even omgezet naar DGB een paar dagen geleden.
-
OnlineWill F.
Ethos heren, verdiep je er even in of lees onderstaand bericht, ja ze zijn flink gestegen sinds de altrally, maar introduceren dit kwartaal hun massa product (waarschijnlijk tweede helft februari) en in de opmaat daar naar toe verwacht ik een stijging naar 15$ einde zomer gezien de features die eraan toegevoegd worden minimaal 30. Zo bezien is 8 en een beetje een koopje, de ATH was even geleden kortstondig 13,50. Op lange termijn als de wallet wereldwijd omarmd wordt is een multiple van 10 niet ondenkbaar.
Will F. schreef: 09 jan 2018, 18:37Franswa schreef: 09 jan 2018, 14:09Ik denk dat ik binnenkort mijn DOGE en VTC maar eens ga omruilen om de ETHOS pot eens wat meer te gaan spekken. Heb er al een aantal in mijn bezit, en ik verwacht dat ze nog behoorlijk door gaan groeien op de wat langere termijn.Will F. schreef: 09 jan 2018, 12:04 Gewoon in de eigen wallet van Ripple en dan over ruim een maand in de universele via een app op je smartphone te bedienen -cold storage- wallet van Ethos(.io) parkeren, dan heb je die dure en best omslachtig werkende Nano S niet nodig. Een wallet die dit jaar zal evalueren tot handelsplatform met een fiat gateway en aan-en verkoop mogelijkheden. Wordt een soort van crypto maar ook aandelen/ fondsen beleg en later banking platform i.c.m cold/safe storage en fiat gateway. Het is een ambitieuze club die het gedoe van exchanges/ 100 verschillende wallets/ fiat omzetten in crypto (of andersom) aanpakken en tegelijkertijd een platform creëren waarin ook aanbieders van conventionele belegingsinstrumenten hun waar kunnen slijten. Dit alles tegen fees die veel lager zijn dan gebruikelijk in crypto. Daarbij willen ze met dit platform de 'unbanked' bevolking een betalings en belegings instrument bieden. Ook een echt sociale missie dus.
Ik noemde het hier al in september (destijds heette het nog bitquence) kreeg geen reacties (toen waren er gemiddeld hooguit 3 posts per week in dit draadje) maar echt niemand hier die er tokens van heeft?![]()
![]()
Ze stijgen dit jaar wel door naar minimaal 30-40 $, ondanks forse stijging de laatste weken verwacht ik niet dat ie fors zal corrigeren. Hij heeft ten tijde van het koreaanse interview met de hoofd marketing even boven de 13 gestaan en blijft nu stabiel op $9 à 10.
Tweede helft februari/ begin maart komt de universele wallet beschikbaar dus ruim ervoor bijkopen lijkt me.
Crypto-df'ers die dit nog niet kennen zou ik willen aansporen de white paper of site eens te bekijken. Ook op telegram bestaat een levendige en informatieve groep met actieve bijdragen van topmedewerkers van Ethos. Zeer transparant en benaderbaar. Zij stoppen dus veel effort in community building.
- Robin Hartog
Op Binance kan ik ETHOS krijgen, maar dan als BQX, wat is het verschil? Waarom heet het daar geen $ETHOS?Will F. schreef: 11 jan 2018, 14:27 Ethos heren, verdiep je er even in of lees onderstaand bericht, ja ze zijn flink gestegen sinds de altrally, maar introduceren dit kwartaal hun massa product (waarschijnlijk tweede helft februari) en in de opmaat daar naar toe verwacht ik een stijging naar 15$ einde zomer gezien de features die eraan toegevoegd worden minimaal 30. Zo bezien is 8 en een beetje een koopje, de ATH was even geleden kortstondig 13,50. Op lange termijn als de wallet wereldwijd omarmd wordt is een multiple van 10 niet ondenkbaar.Will F. schreef: 09 jan 2018, 18:37Franswa schreef: 09 jan 2018, 14:09
Ik denk dat ik binnenkort mijn DOGE en VTC maar eens ga omruilen om de ETHOS pot eens wat meer te gaan spekken. Heb er al een aantal in mijn bezit, en ik verwacht dat ze nog behoorlijk door gaan groeien op de wat langere termijn.![]()
![]()
Ze stijgen dit jaar wel door naar minimaal 30-40 $, ondanks forse stijging de laatste weken verwacht ik niet dat ie fors zal corrigeren. Hij heeft ten tijde van het koreaanse interview met de hoofd marketing even boven de 13 gestaan en blijft nu stabiel op $9 à 10.
Tweede helft februari/ begin maart komt de universele wallet beschikbaar dus ruim ervoor bijkopen lijkt me.
Crypto-df'ers die dit nog niet kennen zou ik willen aansporen de white paper of site eens te bekijken. Ook op telegram bestaat een levendige en informatieve groep met actieve bijdragen van topmedewerkers van Ethos. Zeer transparant en benaderbaar. Zij stoppen dus veel effort in community building.
-
Interested in Ethos. Waar koop ik die?
- Robin Hartog
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
OK, voor de derde dag op rij nog maar wat geld in de crypto's geinvesteerd. Nu moet ik eerst echt ophouden van mezelf. 
Ethos ziet er inderdaad wel interessant uit, me een beetje ingelezen net. Heb er zojuist 150 van gekocht. Ben benieuwd, dank voor de tip.

Ethos ziet er inderdaad wel interessant uit, me een beetje ingelezen net. Heb er zojuist 150 van gekocht. Ben benieuwd, dank voor de tip.

-
Ik heb veel geld in RaiBlocks (XRB) zitten. Staat nu rond de #19. Het mooie is: geen fees, geen wachttijd, supersnel.

Binnenkort op Binance (ze staan nu alleen op rottige exchanges), ze hadden de poll gewonnen. En er zijn rumoers over een rebranding naar Nano, wat tien keer beter klinkt dan RaiBlocks.

Binnenkort op Binance (ze staan nu alleen op rottige exchanges), ze hadden de poll gewonnen. En er zijn rumoers over een rebranding naar Nano, wat tien keer beter klinkt dan RaiBlocks.