Op de terug weg in de auto was de dijk afgesloten vanwege de windkracht 9+ die er stond. Een uur of twee daarvoor was de tunnel bij Amsterdam aan gort gereden.. Shit, ga ik nog op tijd tuis komen voor de catering die ik had staan? Maar oké, minimaal een uur en een kwartier rijden, ik had wat om over na te denken. Is het nodig, vroeg m'n vrouw. Is het verstandig, vanwege wat dingen die voor dit jaar op stapel staan. Boven het gestelde budget, wat is het je waard? Shit, dat ging de verkeerde kant op.
En eigenlijk was ik het in de basis er wel mee eens. Dynaudio is een genot voor het oor, met de golf ben je 85% van je mede weggebruikers te snel af. Maar shit, wat zit je eigenlijk op de bok. Nog shitter was hoe de Alpina klopte voor mij gevoel. Moet ik hem laten schieten vanwege een principe wat eigenlijk nergens over gaat...... Tuis aangekomen met de vrouw erover gehad & mijn eerste gevoel zei; Erik.... Je moet er een nachtje over slapen. Toch was het voor mij duidelijk, deze ging ik niet laten schieten, al het rationele over boord. Nu kan je het prima betalen, elektrisch rijden heeft nog niet de overhand in Nederland... Waarom eigenlijk niet?
De nacht was voorbij, heerlijk geslapen. 9.00 Eerst de verzekeraar gebeld. Ging het lukken? Ja, dat was geen probleem.
9.15 De accountant gebeld vanwege de plannen die er staan voor dit jaar. Conclusie; Heeft geen invloed op de plannen & de cabrio kan gewoon zeer gunstig op de zaak. 9.30 Belde ik De Autostudio...... Ik wilde wel akkoord gaan met zijn prijs, maar dan wél met een half jaar garantie. Ik had tenslotte nog niet met de wagen gereden & als hij zijn handen in het vuur steekt voor die wagen, laat dat dan maar zien dmv een half jaar garantie. De garage ging niet akkoord. Die had ik niet zien aankomen....... Budget oprekken voor de garantie? Nee, dat was geen optie voor mij. (stukje principe) 10.00 ging de telefoon weer, hij wilde de kosten voor de garantie wel delen. Ga ik dat zo'n punt maken van mijn gestelde budget? Ik ben maar akkoord gegaan.
Wanneer wil je hem halen? Nou, deze week vakantie.. Wil de golf eigenlijk nog effe particulier wegzetten... Heerlijk genoten van de vakantie & vrijdag dan toch maar hals over kop besloten om het volle bedrag over te maken. De wagen stond toch al klaar, waarom wachten? Morgen gaat de golf gewassen, gezogen & klaar gemaakt worden voor de verkoop.... Ik heb er sinds zaterdag niet meer naar om gekeken...
Zaterdagmorgen eerst maar eens op ons dooie gemakkie naar Madurodam geweest. Ik had tenslotte vakantie. Heel raar gevoel, compleet geen zenuwen, geen spanning... En dat gaat zijn jongensdroom ophalen? Om 12 uur klapte hij er dan toch ineens in. Over goed een uur sta ik met de sleutels van MIJN ALPINAAAAAA in de hand. Stuiter de stuiter & ik kreeg geen hap meer door m'n strot. In de golf & hoppa, naar Zwaag. Daar aangekomen stond de wagen al klaar........ Ja, hij is dik... Ja hij is mooi.....

Ja, hij is van mij! Eerst even een lekker bakje koffie & toen op naam gezet. Nou, naar buiten met Lars, de verkoper. Even de hele wagen nagelopen, opties doorgenomen & de eerst voorzorgsmaatregelen tegen eventuele diefstal gemaakt. Nu alleen nog een bearlock & dan gaat ie écht niet meer 'zomaar' mee.
En dan ging het toch echt gebeuren, de sleutel ging om. Met een heerlijke blaf komt de alpina tot leven, rillingen krijg je er van zo mooi!
Wat een ruimte eigenlijk in de auto, je zit lager waardoor het ruimte gevoel prima is. Ik kreeg meer het gevoel van een 5 serie als ik eerlijk ben. Het ligt als een blok op de weg, het motorgeluid is zwaar, het sturen gaat zwaar... Je heb wel wat onder de kont. Eerst maar eens wennen & goed warm rijden. De terugweg ging deze keer wel over de dijk, tijd genoeg om er lekker mee te spelen. Na een kilometer of wat stond de olietemperatuurmeter zo rond de 85/90 graden. Warmer werd hij ook niet.... Draai de dijk op achter mijn vrouw & geef de eerste keer goed gas. Shit, even inhalen & ik reed 170. Waanzinnig wat een gewelds explosie! Maar vooral.... Wat raak je met een speels gemak je rijbewijs kwijt! De vrouw haalde mij weer in & ik ben er lekker achter blijven hangen. Daar is dan de polder bij Lelystad... Een groot circus van stoplicht sprintjes op dubbelbaans wegen. Ghehe, wat heb ik hiet naar uitgekeken. Er kwam een zenuwachtige Megane GT naast me staan, met grootst gemak reed ik binnen een paar seconde de hele rits wagens achter & naast me op 100 meter afstand. Wat een geweld zeg, niet normaal! Onwerkelijk hoe hard je weg vliegt door de 4WD icm 400 pk.
Verder vrij normaal gereden, af en toe een klein sprintje..... Het wordt echt even aanpassen aan hoe je inhaalt. Inhalen hoeft niet volgas. Elke keer dat je dat doet risceer je je rijbewijs... Maar wat een geluid, wat een package. Je trekt hem aan. Hij geeft een veilig gevoel. Ruimtelijk, snel, luxe..... Wat wens je je nog meer als autoliefhebber? ik helemaal niks. Over 3 jaar koop ik er een elektrische auto naast, gaat deze in soort van pensioen stand, maar ik zie mezelf niet snel meer wat anders kopen....... Wat een ding, het is gewoon onwerkelijk. Ik rij weer rondjes om, ik kijk af en toe even naar buiten, knijp mezelf eens.... Hij staat er echt. En hoe.