Taxi knoeiboel

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Taxi knoeiboel

Bericht door RVV » 12 jul 2007, 13:53

http://www.ad.nl/amsterdam/article1501064.ece

Veel gedoe in de taxibranche de laatste jaren.. nu dit weer.. anyway.. het valt me op hoeveel ouwe troep taxi's er momenteel op de weg rondrijden.. oude lijken van 10 jaar oud en het ergste niet eens Mercedessen :shock:

Nu heb ik al jaren niet meer in een taxi gezeten, maar als ik er in zat dan was het altijd een mooie Mercedes, netjes en schoon.. had altijd wel iets luxe.

Nu zie je allemaal knakenbakken rondrijden met grote schreeuwerige teksten zoals de goodkoopste van de stad..

Nu zit ik niet echt meer in de taxitarieven, maar echt heel goedkoop zal een beetje rit toch ook niet zijn.. Dan wil je toch niet in een ouwe roestbak zitten ?

Een mooie taxi is een echte Mercedes E klasse.. de rest sucks IMHO

René130i

Bericht door René130i » 12 jul 2007, 13:56

EG zn wagen! Nu hoef je je niet meer voor te stellen :lol: ;) ;)

EG

Bericht door EG » 12 jul 2007, 14:16

Geknoei met km's = puur voor belastingdienst en zodat je veel langer kan doorwerken, want als je km stand aan het einde van de dag op het oorspronkelijke stand springt, heb je officieel niet gewerkt.

En ja het is idd een teringzooi met de taxi wereld, komt door de liberalisering, je mag bijna met elke auto taxi gaan rijden. Vroeger was alles TCA en toen hadden ze luxe wagens, maar ik weet niet precies hoe het met gewone taxi's zit, heb ook geen zin om dat uit te vinden, want het is maar een teringzooi met die taxi's in Amsterdam.

Schipholservice is een stukje anders. Dat zijn die donkerblauwe taxi's met schipholservice op het dak. Die auto's moeten aan bepaalde eisen voldoen. Mercedes S-klasse (ouwe en nieuwe) of een E-klasse van het laatste type. En de tarieven van Schipholtaxi zijn het goedkoopst, instaptarief is maar 2,20... (stadtaxi's bijna het dubbele). Km tarief is ook behoorlijk goedkoper.

Nu roept iedereen in koor ja maar er staan ook stadtaxi's daar, ja dat is idd zo, maar die moeten veel en veel langer wachten. Stad taxi's zijn ook veel duurder.

Het is trouwens maar een bijbaantje voor mij, enige reden is dat je nooit met foute figuren/junks etc. hoeft te kloten. Altijd vakantiegangers of nette zakenmensen.

Plaats reactie