Audi S5 gespot
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Leuk verslag.
Dus qua DF zit het wel snor met de A(S)5. Heb er nog geen 1 in het wild gezien, dus ben erg benieuwd. Hoorde wel van een goede kennis (eigenaar van Audi/VW dealer in Uithoorn) dat hij heel veel bestellingen had staan, en niet de lulligste. Vooral de 3.0TDI is erg in trek, zei hij.
Moet dan ook maar eens snel een ritje regelen, nadat ik het verslag van Ilja heb gelezen.
Dus qua DF zit het wel snor met de A(S)5. Heb er nog geen 1 in het wild gezien, dus ben erg benieuwd. Hoorde wel van een goede kennis (eigenaar van Audi/VW dealer in Uithoorn) dat hij heel veel bestellingen had staan, en niet de lulligste. Vooral de 3.0TDI is erg in trek, zei hij.
Moet dan ook maar eens snel een ritje regelen, nadat ik het verslag van Ilja heb gelezen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
haha ja sorry. foto's heb ik niet, ik was stomverbaasd over die dag en liet de camera in de auto. bovendien geen bijzondere combo's of zo.
ook wist ik niet dat mensen mee zouden rijden, maar het studentje vond het in elk geval ook super, eindelijk beetje doorrijden zeg maar
veel gepraat over auto's, was zeker een liefhebber (Porsche).
Audi S5 is zeker zeer bijzonder, zeg maar een snelle sport cruiser. Maar de 3.0TDI is denk ik het meest verfijnde stukje techniek. Zal daar binnenkort even in sturen.
ook wist ik niet dat mensen mee zouden rijden, maar het studentje vond het in elk geval ook super, eindelijk beetje doorrijden zeg maar

veel gepraat over auto's, was zeker een liefhebber (Porsche).
Audi S5 is zeker zeer bijzonder, zeg maar een snelle sport cruiser. Maar de 3.0TDI is denk ik het meest verfijnde stukje techniek. Zal daar binnenkort even in sturen.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Zonet ook de S5 gereden met Maurice! Groaaah wat een geluid. Verder rijdt de wagen subliem. Extreem licht sturen (bij lage snelheid) en ook leuk om mee te smijten in de bochten. Ook op de snelweg verassend comfortabel en je zit redelijk vlot op de 250.
Wat een bak... Vooral heel mooi. Heb 1 foto die volgt.
O ja, hij haalt het niet bij de RS4 qua snelheid(servaring) maar misschien wel een betere daily drive...
:
Wat een bak... Vooral heel mooi. Heb 1 foto die volgt.
O ja, hij haalt het niet bij de RS4 qua snelheid(servaring) maar misschien wel een betere daily drive...

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Stukje van Steved ( schrijft voor het Engelse EVO magazine), bron e90post
I took the S5 for a good long drive along familiar roads this past weekend and I can assure you it is nowhere near being an M3 rival. It has 3 key problems; firstly Audi have tried to make it feel sporty by fitting stiff dampers but left it with softer springs, so that provided you drive it less than 6/10ths then it will feel taut and sporty, but up the pace and it soon looses all composure. The E92 M3 (even more than the E46 model) is nothing like that.
Secondly the S5 uses an electric power steering that feels very artificial and makes it difficult to place accurately, particularly on uneven roads. The RS4's steering is much better by comparison, as is the E92 M3s. Finally, the S5 (in manual form) has terrible driveline shunt, so changing from 1st to 2nd gear it is very difficult to achieve smoothly, and thereafter every other gear change, although slightly better, still retains the slack in the drivetrain that means most S5 buyers will want an automatic (which I am sure it must have been designed for). The S5 is not as truly sporting and dynamically sorted as a standard 335i, so how on earth it can be considered an M3 rival is beyond me.
I will tell you again but clearly you need to drive an M3 for yourself to understand that the M3 is more 'hard-core' than the RS4. The only time the RS4 sounds meaner than the M3 is when you start it up - the RS4 starts with a V8 'harrumph' noise, whilst the new M3 sounds very similar to an E46 M3. Thereafter all talk of being refined and softer are the 'exact opposite' of what you will find when driving the M3. Yes, it rides better but thereafter in every other area the RS4 is easier, smoother and softer.
I took the S5 for a good long drive along familiar roads this past weekend and I can assure you it is nowhere near being an M3 rival. It has 3 key problems; firstly Audi have tried to make it feel sporty by fitting stiff dampers but left it with softer springs, so that provided you drive it less than 6/10ths then it will feel taut and sporty, but up the pace and it soon looses all composure. The E92 M3 (even more than the E46 model) is nothing like that.
Secondly the S5 uses an electric power steering that feels very artificial and makes it difficult to place accurately, particularly on uneven roads. The RS4's steering is much better by comparison, as is the E92 M3s. Finally, the S5 (in manual form) has terrible driveline shunt, so changing from 1st to 2nd gear it is very difficult to achieve smoothly, and thereafter every other gear change, although slightly better, still retains the slack in the drivetrain that means most S5 buyers will want an automatic (which I am sure it must have been designed for). The S5 is not as truly sporting and dynamically sorted as a standard 335i, so how on earth it can be considered an M3 rival is beyond me.
I will tell you again but clearly you need to drive an M3 for yourself to understand that the M3 is more 'hard-core' than the RS4. The only time the RS4 sounds meaner than the M3 is when you start it up - the RS4 starts with a V8 'harrumph' noise, whilst the new M3 sounds very similar to an E46 M3. Thereafter all talk of being refined and softer are the 'exact opposite' of what you will find when driving the M3. Yes, it rides better but thereafter in every other area the RS4 is easier, smoother and softer.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
conceptueel zijn ze hetzelfde, beide coupe beide V8 beide even groot..beide speciale sportlijn/uitvoering..even zwaar ongeveer..
Wat afwijkt is het vermogen.. en de prijs..
Het ene in het nadeel het andere in het voordeel..
Kortom genoeg raakvlakken om te vergelijken met elkaar.
Overigens hands up van mijn kant voor de S5 !
Wat afwijkt is het vermogen.. en de prijs..
Het ene in het nadeel het andere in het voordeel..
Kortom genoeg raakvlakken om te vergelijken met elkaar.
Overigens hands up van mijn kant voor de S5 !
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 S5 voor de duidelijkheid :p
Wat een ervaring in die auto.. ben er nog versteld van (ruim 4 uur later).
Overigens zijn er aardig wat mensen in Leeuwarden met een stijve nek sinds vandaag. Wat een bekijks heb je in deze auto. Dat komt niet alleen door het sportieve (en verrassende) uiterlijk van de S5, maar vooral door de heerlijk roffelende V8.
Ik heb me ook verbaasd over het onderstel. In de bochten is hij scherp en rolt weinig over, maar op de snelweg merk je niets van deze stugheid. Hobbeltjes worden prima geabsorbeerd en ik zou hier zo een rit mee naar Italië willen doen. Kwa comfort bijna te vergelijken met de "Dynamic" (sport) stand van de A8, ongelooflijk.
Wat een ervaring in die auto.. ben er nog versteld van (ruim 4 uur later).
Overigens zijn er aardig wat mensen in Leeuwarden met een stijve nek sinds vandaag. Wat een bekijks heb je in deze auto. Dat komt niet alleen door het sportieve (en verrassende) uiterlijk van de S5, maar vooral door de heerlijk roffelende V8.
Ik heb me ook verbaasd over het onderstel. In de bochten is hij scherp en rolt weinig over, maar op de snelweg merk je niets van deze stugheid. Hobbeltjes worden prima geabsorbeerd en ik zou hier zo een rit mee naar Italië willen doen. Kwa comfort bijna te vergelijken met de "Dynamic" (sport) stand van de A8, ongelooflijk.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
dat kan nou juist zijn kracht zijn. Waarom een ton uitgeven als 75k ook kan? Het is maar de vraag of een M3 op basis van het prijsverschil een betere auto is. Ik neem in ieder geval niet zomaar aan dat de M3 beter is. Ga nou eens van alle dag uit, dan lijkt me een S5 een topwagen. Is de M3 dan beter? Ik weet het niet hoor.Rene / Hazze schreef:Alles mag, of het zin heeft weet ik niet.
Prijzen liggen niet bij elkaar.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Feit blijft wel dat Audi de S5 gelijktijdig met de A5 heeft gepresenteerd, dus als de S5 dusdanig anders gepositioneerd zou zijn ten opzichte van de normale A5 zou men de S5 toch later geintroduceerd hebben.
Voor mij zou het vergelijk met de 335i toch meer hout snijden ondanks het verschil in motorconcept.
De RS5 moet er toch wel snel aankomen lijkt mij... en dat moet dan toch echt de concurrent van de M3 worden lijkt mij, wat de RS4 nu ook met de huidige M3 is.
Voor mij zou het vergelijk met de 335i toch meer hout snijden ondanks het verschil in motorconcept.
De RS5 moet er toch wel snel aankomen lijkt mij... en dat moet dan toch echt de concurrent van de M3 worden lijkt mij, wat de RS4 nu ook met de huidige M3 is.