130i Cup 2007 (incl 'onze' André)

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Tomaz

Bericht door Tomaz » 10 jul 2007, 14:32

Jammer dat het zo gelopen is, maar goed om te weten dat CPZ dus geen serieuze partner is als het om cupracen gaat.

Moet er veel aan je 130i in cup-trim gebeuren om het een geschikt VLN of DSC zwijntje van te maken denk je? Sportieve revanche is natuurlijk wel lekker na deze wanvertoning van CPZ.

Andre

Bericht door Andre » 10 jul 2007, 14:49

Wat een stel proleten lopen daar rond dat wil je niet weten.

Dan die erik wijers van cpz met zijn gladde proleten bek. Loopt werkelijk de hele dag met een geniepig lachje rond.

Echt ik heb mijn buik er zo vol van. Ben zo teleurgesteld ook. Want de 1 serie is gewoon een super race auto dat in cup verband wat super. Maar niet onder de vlag van cpz.

En dan de illegaliteit dat wil je niet weten.

Achterdiffs die gevuld zijn met extreme dunne olie en minder olie om zo sneller te gaan. Diff zijn wel aan braad na 1 race. Maar ja wordt allemaal oogluikend toegestaan. Olie is voorgeschreven. De TC van CPZ snap er werkelijk geen biet van.
Ekris en jan de jong hebben gevogeld met de kleplift.

Ik heb ook kleine dingen gedaan maar ondanks dat lopen die auto s steeds ietsje bij je weg.

De auto s van team lammers houdt ik niet bij op het rechte stuk in de bochten en uitkomen bochten ben ik sneller.

Dus de irritatie grens is meer dan bereikt. Ben blij en opgelucht dat ik eigenlijk een paar beuken heb gehad. Dat was dan ook meteen de druppel.

Tristan

Bericht door Tristan » 10 jul 2007, 14:49

Erg jammer, maar wel begrijpelijk. Dit heeft idd niks meer met autoracen te maken.

DSC is veel leuker en respectvoller. Ook in de E30 cup waar ik in rij is het allemaal veel vriendelijk, heeft o.a te maken dat mensen een hoop 'eigen' geld erin hebben zitten. Dit maakt het veel sportiever.

Wat is nu je plan, André?

René130i

Bericht door René130i » 10 jul 2007, 14:52

Jammer dat het er zo aan toe gaat. Logisch besluit.

Andre

Bericht door Andre » 10 jul 2007, 14:53

Oh ja een vd ende kan gewoon achteruit de baan op rijden. Bijna het halve veld totallos

Van ekris komt met advocaten driegementen aan stormen en in eens is er geen sprake meer van schorsingen etc. Een officiele waarschuwing.

Tis toch echt te gek voor woorden.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jul 2007, 15:13

En toch is dit geen nieuws Andre. Zeker ook niet uniek van CPZ, macht macht macht en geld geld geld. dat maakt bijna elke raceklasse kapot. Cup racen, helemaal met een 130i is op papier prachtig, maar de praktijk, is dat de naam voor het seizoen al in de kampioensbeker is gegraveerd, Ekris, betaald, dus bepaald. :-(

Michel

RVV

Bericht door RVV » 10 jul 2007, 15:17

[img:480:303]http://www.autosport.nl/cms/images/stor ... 0_4668.jpg[/img]
André de Vries weet zich voor vele cracks te kwalificeren.

In de BMW Drivers Trophy was André de Vries de snelste, gevolgd door klassementsaanvoerder Mickey Bertram. Zij stonden allebei voor Jan Lammers, die in de eerste training voor slicks koos en daarmee de verkeerde gok maakte. Dat resulteerde uiteindelijk in de dertiende startpositie.

RVV

Bericht door RVV » 10 jul 2007, 15:23

Donald Molenaar startte als negentiende en kwam toch nog als achtste, in de punten, over de finish. Er had meer ingezeten, vond hij. “Het ging goed, tot de sporing van mijn auto kwijt was na een aanrijding met De Vries.”
Mickey Bertram won de strijd in de BMW Drivers Trophy, een mooi resultaat voor de jonge coureur die zijn debuut maakte op TT Circuit Assen. Nick Bleekemolen (tweede) en Rintje Ritsma completeerden het erepodium.
Donald Molenaar startte als negentiende en kwam toch nog als achtste, in de punten, over de finish. Er had meer ingezeten, vond hij. “Het ging goed, tot de sporing van mijn auto kwijt was na een aanrijding met De Vries.”
Mickey Bertram won de strijd in de BMW Drivers Trophy, een mooi resultaat voor de jonge coureur die zijn debuut maakte op TT Circuit Assen. Nick Bleekemolen (tweede) en Rintje Ritsma completeerden het erepodium.

Even voor de duidelijkheid Molenaar begon Andre te rammen :?

Fabian

Bericht door Fabian » 10 jul 2007, 15:43

Heel zuur Andre, heel zuur :twisted:

Maar absoluut te begrijpen.

Heb je je al verder georienteerd in de racesport? Of gaat de auto in de verkoop?

k33z

Bericht door k33z » 10 jul 2007, 16:55

Was eigenlijk vanaf de eerste race van dit seizoen al duidelijk hoe er gereden werd. Jammer maar een hele logische beslissing.

Paul

Bericht door Paul » 10 jul 2007, 17:03

Zeer begrijpelijk Andre... had hetzelfde gedaan... maar kan ik dan niet gewoon even 1 keertje voor je sturen? doen we het even Paulstyle... zullen we zien wie de grootste ballen heeft..

Zeg maar wat het moet kosten, dan maak ik het vanavond nog over op je rekening.. vroeger heeeeeeeeeeeel vaak Destruction Derby gespeeld.. dus komt helemaal klaar..

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 jul 2007, 18:55

Jammer dat je stopt. Maar ja als je er meer ergernis als lol van hebt dan schiet het ook niet op. 3x schade word je ook niet wijzer van :?
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 11 jul 2007, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 10 jul 2007, 22:56

Nu hoef ik dus niet meer te zoeken naar een TiAg 1er??? Lekker dan, je deed lekker voorin mee.

Maar kan de beweegredenen goed begrijpen.

JPD

Bericht door JPD » 11 jul 2007, 08:18

Jammer ... maar voor eens en altijd duidelijk me dunkt ...

Andre

Bericht door Andre » 11 jul 2007, 09:42

Sebastiaan bleekemolen komt ook niet meer in de 130i cup terug.

Hij rijdt in de carrera cup bij de top 8 dat is op wereld nivo. En in de 130i cup kan ie nauwelijks in de top 10 qualificeren omdat ie niet met een illegale auto rijdt.

Onder cup racen versta ik gelijkwaardigheid. Maar ja na de eerste race had ik al door dat dat niet zo is. Dan kan je 2 dingen doen meteen stoppen of zelf ook gaan knoeien. Maar je kan het tegen de grote budgetten nooit winnen die knoeien nog net even meer.

Cup racen bij cpz hangt bijelkaar van illegaliteit en vriendjes politiek.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jul 2007, 22:41

Ik vind dat botsen en blutsen wel passen bij het stoere imago van BMW...

Geintje Dre.
Ik lees nu pas deze update door top/flop post van Rico.
Wijs besluit. En je hebt meer dan bewezen dat je kunt sturen.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 11 jul 2007, 22:54

Andre schreef:Cup racen bij cpz hangt bijelkaar van illegaliteit en vriendjes politiek.
Dat is wat ik altijd zo erg vind aan Zandvoort. Een club van bij elkaar geraapte vriendjes die elkaar allemaal helpen. Is het niet positief danwel negatief met dit soort duw-en-trek acties. Nederlandse autosport is echt te treurig voor woorden, sorry dat ik het zeg. 25 series met 10 dezelfde coureurs die rondrijden. Inderdaad een verstandig besluit om te stoppen, zeker als je je eigen geld er aan moet besteden.

Anders ga je gewoon met Gerrit een paar VLN races rijden. Dat is volgens mij véél leuker en daar wordt tenminste normaal gereden. Veel vriendelijker, sportiever en toch ook echt racen.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jul 2007, 23:18

Stéphane schreef:
Anders ga je gewoon met Gerrit een paar VLN races rijden. Dat is volgens mij véél leuker en daar wordt tenminste normaal gereden. Veel vriendelijker, sportiever en toch ook echt racen.
en een echt circuit...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 11 jul 2007, 23:23

Rebel schreef:
Stéphane schreef:
en een echt circuit...
Inderdaad. En ook geen last van strandzand en badgasten die de baan op waaien ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jul 2007, 00:16

Jammer André, ik had je graag het kampioenschap zien winnen en een dikke vinger zien geven aan al die rijders. :)

VLN met de 130i is fantastisch lijkt me. Die auto doet het goed op de Ring en met lange afstandsracen maak je ook nog eens verschrikkelijk veel kilometers. Tussendoor trainen in winter endurance kampioenschap en verder gewoon lekker racen in de DSC met je maten.

Je hebt het geprobeerd, je was snel, maar het was geen echt Cup racen zoals je had verwacht. Niet jouw fout, je hebt hier in ieder geval veel fans gelukkig gemaakt die vanachter hun pc, of op de baan en tv, jou hebben kunnen volgen. Ik vond het in ieder geval leuk om je op die manier te volgen. Als amateur racer was je gewoon erg goed bezig!

We horen nog van je :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 jul 2007, 09:17

Hee André,

Het zou wel jammer zijn als je stiekem via de achterdeur vertrekt. Wij weten hier de ware redenen, de rest van autoracend Nederland niet. Kun je niet een statement maken? Een persbericht, wat je verstuurd naar alle media? Kun je toch nog een beetje je gram halen en je mening ventileren.

RVV

Bericht door RVV » 12 jul 2007, 09:25

Moet ie niet doen.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 jul 2007, 10:47

Stéphane schreef: Dat is wat ik altijd zo erg vind aan Zandvoort. Een club van bij elkaar geraapte vriendjes die elkaar allemaal helpen. Is het niet positief danwel negatief met dit soort duw-en-trek acties. Nederlandse autosport is echt te treurig voor woorden, sorry dat ik het zeg. 25 series met 10 dezelfde coureurs die rondrijden. Inderdaad een verstandig besluit om te stoppen, zeker als je je eigen geld er aan moet besteden.
Je hebt gelijk met die vriendjespolitiek op Zandvoort. Maar ik denk dat dit niet te vermijden valt. Je ziet het in alle sporten. Erg wordt het, zoals bij de organisatie en wedstrijdleiding van de 130i cup, wanneer er nauwelijks op reglementen wordt nageleefd en sancties uitblijven. Je bent dan als nieuweling in zo'n veld van "ons kent ons" aangeschoten wild. Immers, als er toch geen straf op het rondtikken van je tegenstander gegeven wordt dan kun je iemand heel vlot passeren. Bij de cross in Lutjebroek wordt er beter op de regels nageleefd. In zo'n cupklasse als de 130i cup waar veel kampioenen van de laatste jaren zijn samengekomen hangt het van je status als oud kampioen af hoezeer je bij het inhalen de piespaal bent. Lammers heeft bijvoorbeeld veel minder te duchten dan anderen. Van Andre heb ik trouwens begrepen dat Lammers wel een hele faire racer is die zich niet van ongein wil bedienen om iemand in te halen. Andre zelf heeft als cupracer geen status. Er zijn dan een aantal rijders die, achter hem gelegen, de auto er bij het naderen van hem direct naast of op plakken. Immers, gestraft wordt er niet. Misschien vindt CPZ de diverse crashes juist wel zo mooi omdat het publiciteit oplevert.

Hoe dan ook, de kenners zijn het erover eens. Als de regels consequent zouden worden nageleefd middels het geven van passende tijds en uitsluitings straffen, dan had je binnen no time een faire race klasse waarin niet alleen de namen van weleer maar ook de echte talenten en zij die nieuw zijn een kans kregen.

Dutch

Bericht door Dutch » 12 jul 2007, 11:19

Stéphane schreef:Nederlandse autosport is echt te treurig voor woorden, sorry dat ik het zeg.
Inderdaad. Als de 130i Cup al de 'koningsklasse' van NL moet worden genoemd... Een land met zo veel autosportliefhebbers en zo veel geld moet toch minstens een normaal toerwagenkampioenschap hebben. En op monoposto-gebied is er al helemaal niks meer, desnoods op Benelux-niveau.

VLN is natuurlijk een goed idee. En anders bij de Zuiderburen gaan racen. Daar hebben ze tenminste serieuze kampioenschappen zoals Belcar, die voldoen aan internationale reglementen.

Wouter

Bericht door Wouter » 12 jul 2007, 17:40

Er zijn zelfs mensen van een ander team bij de wedstrijdleiding geweest om voor andre op te komen.

Verheul drukte andre van de baan af wat nergens opsloeg.
reactie van de organisatie was dat ze niets gezien hebben....

er staat trouwens een onboard filmpje van andre op de bmw130icup site.
moet wel zeggen hier flink in om geknipt is..

mischien kunnen we het orginele nog een keer posten..

Plaats reactie