Na de verkoop van mijn tracktool toch het spelen in de spaarzame vrije uurtjes wel gemist. Paar maten gingen motorrijden, gezien dat het toch wel érg ontspannend kan zijn. Eind vorig jaar met -5 graden mijn examen afgelegd en de rest van dit jaar naar passende fietsen gezocht. Veel gekeken en toch elke keer terug gekomen bij Ducati, met name die twee cilinder en het karakter spreekt mij enorm aan.
Enkele weken geleden bij de Ducati dealer in Hippolytushoef een prachtige Monster bekeken. Voor mij in de perfecte uitvoering, de Dark versie. Zocht al specifiek naar een 900 of 1000 Dark, maar goede exemplaren zijn bijzonder schaars. Begrijp niet dat er zoveel rijders zo weinig aandacht besteden aan het welzijn van hun fiets. Gereden en was verkocht, paar dagen later tot koop overgegaan. Duidelijk meer oempf dan een 800 en hij schakelt echt fantastisch. Was relatief vochtig en koud dus rustig aan hem aan de tand gevoeld.
Gekocht inclusief grote beurt voor verse vloeistoffen, riemen en bij aflevering bleek er zelfs nog een verse achterband te zijn gemonteerd. Wat een service!
Hij komt uit 2002. Heeft volledige onderhoudshistorie met slechts 26dkm. Achterkant is al op nette wijze ingekort, strakke led achterlichten gemonteerd met led knippers voor en achter. Het koppeling huis is open voor de echte Duc sound en daarnaast bijzonder blij met de Remus Ducati Performance uitlaten. Zitten geen DB killers is, zitten er ook niet bij

Paar plaatjes van de proefrit;
Nog een plaatje geschoten bij aflevering. Een korte rit van 40km naar huis gemaakt met 4 graden. Nu direct netjes met de wielen van de grond en aan de druppellader in de garage bij m'n pa.
Hij is al erg netjes, maar wil hem vooral nog véél schoner hebben tot op elk detail. Dit zal gebeuren wanneer het wat warmer wordt.
Daarnaast de volgende mods gepland;
- kuipje rond de koplamp gaat eraf, vind hem strakker zonder
- kentekenhouder gaat erom weg, alleen de plaat blijft gemonteerd
- rem- en koppelingshendels worden vervangen voor zwarte korte
- spiegels worden vervangen voor ovale/rechthoekige exemplaren welke boven de hand komen te zitten
- rijden, rijden en nog meer rijden..