In de tijdspanne van 2010-2012 was ik maandelijks meerdere malen op en rond de Nordschleife te vinden en van de pareltjes die me aldaar al testend eigenlijk al (voor de introductie in 2012) intrigeerde was de Astra J OPC.
Een echte hete hatch, die vanwege zijn 3 deurs natuurlijk te ongemakkelijk is. Die veel te zwaar is ( dat heb ik dan gemeen)en voor een 4 cylinder meer zuipt dan Andre Hazes na een avondje broodjes Knaks.
Nieuw waren ze dik 10k duurder dan hun directe opponenten. veelal genoemd de Golf "R" en ook de FoFo's ST.
Doch nu staan er diverse pareltjes in NL te koop, die met een leeftijd van zo'n 5-6 jaar oud, net 50% hebben afgeschreven.
dus niet echt een afschrijfwonder al gaan ze 2e hands ook niet als warme broodjes (ook zonder knakworst) de toonbank over.
Hier niet ver vandaan ( waar paddestoelen staan ....) staat toevallig een witte NL's geleverde.
12'2012 - 38kkm - €23900,-
https://www.autoscout24.nl/aanbod/-6f9e ... parkdeck=1
.....maar iets verderop staat ook een mooie rooie, maar wel met meer 'ervaring'....
11'2012 - 75kkm - €24950,-
https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel- ... cldtidx=13
Nu ziet die rooie er geweldig uit, met die zwarte voorspoiler, maar ik ben bang dat ik die snel kwijt ben.
Iemand een idee wat de punten zijn waar je bij zo'n OPC op moet letten ?
Motorisch zijn die bulletproof ?
Remmen, als ze versleten zijn zal het wel prijzig kunnen worden ?
Verbruik ? Volgens mij zit je snel rond de 12-14l/100km
Nu heb ik vaak met deze serie Astra's gereden, en vond ik die versnellingsbak erg hakerig. Misschien dat deze OPC's beter schakelen?
Nu is 3 deurs voor mij normaal een no-go, maar ja...... de kinderen mogen zich ook wel een beetje aanpassen !
